Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Fogócskáznak az ellenőrök

Tisztelt BKV!

Egyetemistaként nap mint nap járom a várost, amihez a BVK járatait veszem igénybe. Amikor utazom, naponta minimum 8 alkalommal szállok fel és le. Minden hónapban veszek bérletet, ezért úgy gondolom, hogy jogosan panaszkodhatok az ellenőrök munkájával kapcsolatosan.

Általános tapasztalatom, hogy az ellenőrök nem végzik rendesen a feladatukat.
- Az esetek 50%-ában a metróbejáratoknál állók meg sem nézik a bérleteket!!! Egyszerűen csak ott állnak, néznek jobbra-balra, háttal állnak, beszélgetnek egymással, vagy ismerőssel, vagy a Princess Pékségek épp pihenő alkalmazzottjaival (Nyugati metrómegálló, villamos felőli lejárat).
- Gyakran látok lent szájkosár nélkül kutyát. Véleményem szerint a kistáskában tartott kutyának is szájkosarat kell hordania, elvégre az is kutya, még ha néha cicának is tűnik. A saját lábán közlekedő kutyákról nem is beszélve. Szájkosarat mindegyiknek! Kivétel persze a vakvezető kutya....
- Fent "ellenőriznek", lent meg kéreget és énekel valaki, vagy fent "ellenőriznek", lent meg a székeken alszik a hajléktalan. Elméletileg mind a kettő tilos!! Ebben az esetben én sem vagyok köteles a bérletemet felmutatni, úgy gondolom.
- Néha túlkapások is vannak, sajnos. Még szeptemberben a 4-6 villamos viszonylaton több esetben is találkoztam olyan szerelvénnyel, amiben 5-6 ellenőr volt, és minden megálló után megnézték mindenki bérletét. Amikor szóvá tettem, hogy már 3szor mutattam, akkor pedig bunkó módon reagáltak: Ne pofázzak, jobban tudja mit csinál, stb. Nem hiszem, hogy az utasok zaklatása lenne a dolga.... Szerencsére ezzel a rémes ellenőrzési metódussal azóta nem találkoztam.
- Gyakran minősíthetetlen módon "kérik" (ha kérik) a bérletet.
- A villamosról nem szállítják le a kéregetőket (se az ellenőr, se a sofőr). Szerencsére egyre ritkábban találkozom ilyen esettel, de pl. a Combinokon a sofőr nyugodtan leszállíthatná a két fakockával a kezében közlekedőt, ugyanis biztos vagyok abban, hogy látja, mikor száll fel, elég feltűnő ahhoz.
- A nyugdíjas kinézetűektől nem kérik el a nyugdíjasigazolványukat! Pedig nekik az a "bérletük" akkor mutassák fel ők is!

Szerencsére találkozom rendes, tisztességes ellenőrrel is, aki elkéri a jegyet-bérletet, majd megnézi, és megköszöni!!!! Aki, ha megnézi a matricát a diákigazolványon, azt is rendesen kéri, és nem azt mondja, hogy: Matrica, hö? Aki elkéri a nyugdíjasigazolványt is, majd ha tényleg elég idős utasról van szó, jó egészséget kíván. Sajnos azonban a rendes, dolgos ellenőr a ritkább eset. Ha ilyenekkel találkozom, szívesen adom oda a bérletemet.

51 Tovább

Dulakodás és sokkoló a Deákon

Krimisorozatba illő jelenetek játszódtak le 10-én este a Deák téri 3-as metró állomásán. Dulakodás, ellenőrök, részeg utas és sokkoló. Érdemes mindkét észrevételt elolvasni!

Tisztelt BKV!!

Tegnap, 2008. január 10.-én, este 22:35 körül, a Deák téri metróállomáson, a 3-as metró peronjára vezető mözgólépcső alján három BKV-ellenőr ellenőrzött, amikor egy nagy darab részeg belekötött a nála három fejjel alacsonyabb nyugdíjas-forma ellenőrbe.

Lökdöste, rángatta - az utasok nézték, a kollégái próbálták kezelni a helyzetet. Sikertelenül, ugyanis mindegyik kisebb-gyengébb volt az inzultálónál, ráadásul egyikük a gyengébb nem tagja. Mikor a részeg már totál sarokba szorította a szerencsétlen ellenőrt, egy utas, egy vele egymagasságú-súlyú, hátulról leráncigálta az áldozatról a részeg embert, és ketten kezdtek tovább dulakodni.

Csakhamar birkózás alakult ki köztük, ám az egyik rossz fogási kísérlet után részegünk kiszabadult és tovatántorogni igyekezett. (A megtépázott ellenőr eközben arcát törölgette, fejét fogta, kollégái gyűrűjében vígasztalódott.) Dühöngőnk egérútja azonban rövid életű volt: a hős utas ugyanis kihasználta a szünetet, és miután zsbeéből elővette, néhány előkészítő, szakszerű és gyors mozdulat után egy sokkolót kezdett maga elé tartva sercegtetni, és a részeg után eredt. A kék elektromos kisülés sercegő hangjára a részeg megfordult, majd egyensúlyát vesztve majdnem ráaesett (pontosabban meglökte) a háta mögött várakozó utasra. Itt jött a metró, és felszálltunk rá.

Pusztán azt szeretném kérdezni, hogy normális-e, hogy egy európai főváros legforgalmasabb metrócsomópontján ("a" csomóponton), csaknem éjszaka, mindössze három ellenőr teljesít munkát, akik közül egy nő és egy nyugdíjas, továbbá hogy a metrórendőrség fogalma általában kimerül két cingár biztonságí őrben, akik általában a kijáratoknál cigiznek, és akiknek most hűlt helyük volt.

Azt már a rendőrségtől kérdezném meg, hogy normális-e, hogy bár budapesti vagyok, rendőrjárőrt húsz év alatt eddig kb. ötször láttam, nemhogy a metróban, hanem egész Budapesten, mikiözben az al-Kaida rendszeresen megfenyegeti Európát. Természetesen az mellékes, hogy ha véletlenül otthonhagyom a jegyemet, megbüntetnek, de azt hozzáteszik, hogy a tömegközlekedés is ugyanolyan szolgáltatás, mint pl. egy étterem vagy egy számítógépes üzlet, amiért fizetni kell (az érvet el is fogadom), de a fenti eset miatt erre most azt válaszolnám, hogy ha évi nettó 90.000,- HUF költök a tömegközlekedésre (feleségemmel együtt ez 180.000,- HUF), akkor elvárnám/elvárnánk, hogy ha valaki tombolni kezd a város közepén, ne az utasoknak kelljen kis híján meglincselni (ha már fizetek a "szolgáltatásért").

Zárójelben jegyzem meg, hogy ami a várost mentálisan jellemzi, az elképesztő: este 21.00 óra után 10 fiatalemberből 6 illuminált állapotban hangoskodik, és épp jön egy kocsmából, vagy megy egy kocsmába - ami persze nem bűn, csak a rendőrség és a BKV nem hajlandó erről (sem) tudomást venni.

Kérem, járjanak a fentebb leírtz eset után, nyilván több kamera is rögzítette, és vagy harmincan nézték.

Tisztelettel, Antal Péter

Másik:

70 Tovább

Utazó õrök állják el az ajtót a büdös utasok elõtt

A BKV véget vet a hajléktalanproblémának. A cég tervet dolgozott ki, hogyan lehetne megszüntetni, hogy ápolatlan, koszos, büdös emberek ingyenes melegedõnek használják az éjszakai járatokat. A közlekedési cég utazó biztonsági õrökkel szortírozza a jeggyel rendelkezõ utasokat is - írja a Népszabadság.

A BKV hosszú évekig nem nézett szembe a jármûveit melegedõnek használó hajléktalanok okozta problémával. Februártól viszont biztonsági õrökkel igyekeznek betartatni az utazási szabályzatban foglaltakat, például azt, hogy az utas ruházatával és egyéb módon sem szennyezheti mások öltözetét és a jármûvet.

Regõczi Miklóstól, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese a Népszabadságban jelentette be, hogy a cég egy hónap múlva radikálisan új stratégiát vezet be az eddig fel nem vállalt konfliktus kezelésében. A hajléktalan potyázók februártól nem szállhatnak fel az éjszakai buszokra. Minden éjszakai járaton õrök vigyázzák a rendet és a kulturált utazási körülményeket, ha pedig a módszer beválik, nappal is kiküldik a biztonságiakat. Regõczi értékelése szerint a szigorítást nem a hajléktalanok ellen, hanem az utazási rend betartása, és elsõsorban a fizetõ utasok érdekében vezetik be.

A BKV megduplázza a jelenleg alkalmazott biztonsági õri gárda létszámát, 50-rõl 100-ra. A BKV-nál az a profi biztonsági õr kaphat éjszakai munkát - óránként 800-900 forintért -, aki sikeresen levizsgázik a szükséges kiegészítõ jegyellenõri, jegyeladási tanfolyamon is. Ez utóbbi átlagosan a jelentkezõk mindössze kétharmadának sikerül. Újra bevezeti az éjszakai járatokon az elsõ ajtós felszállást. A biztonsági õrök feladata lesz az új rend elfogadtatása is.

Az éjszakai jármûvön utazó õrök - buszonként akár 2-3 is - ugyanis csak azokat az érvényes, 350 forintos éjszakai jeggyel vagy bérlettel rendelkezõket engedik felszállni, akik megfelelnek az utazási szabályzatnak is: ruházatukkal és egyéb módon sem szennyezik mások öltözetét és a jármûvet. De nem szállhatnak fel az ittas és feltûnõen mosdatlan utasok sem, még akkor sem, ha van jegyük. A biztonsági emberek nem mérlegelnek, hogy ki a hajléktalan, s ki az, aki csak átmenetileg nem felel meg az utazási feltételeknek, annyi empátiával mégis kell rendelkezniük, hogy tudják, melyik elutasított ember kezébe nyomják azt a kis kártyát, amin az összes menhelyszálló címe és a segélyhívó számok rajta vannak. Az õrök nem büntetnek, nem igazoltatnak senkit, de akinek nincs jegye, azt nem engedik felszállni a jármûre. Jegyet náluk és a buszvezetõknél is lehet venni.

Forrás: index
A BKV Figyelő üdvözli a BKV Zrt. újabb -az utasok érdekeit szolgáló- tervét.

322 Tovább

Túlkapás?

Tisztelt Asszonyom/Uram!

2005.március 14-én este az 56-os villamossal utaztam Hűvösvölgy végállomás és Moszkva tér között. A Moszkva téren az érkező villamos megállójában maradtam a barátaimmal, ugyanis valamit még meg akartunk beszélni. Én az ott lévő zöld korlátnak támaszkodtam, körülbelül kétméternyire a villamossínektől. A megbeszélés elhúzódott: 18. 20 környékén értünk a Moszkva térre és nagyjából 19. 20-ig maradtunk. 19. 00 körül (nem pontosan) érkezett egy villamos. A villamosról leszálltak az utasok, majd a villamosvezetőnő (alacsony volt, fekete haja össze volt fogva) hátrafele indult (az utolsó kocsi magasságában álltunk), útközben a villamos biztonsági őröket (akik ezzel a villamossal utaztak) is magával hívta. Hátrajött hozzánk, majd közölte a villamosvezetőnő, hogy "ő volt" és rám mutatott.

Két biztonsági őr két oldalról a karomnál megragadott, kihúzott a barátaim alkotta körből. Közölték, hogy beszélni akarnak velem. Ezután letámadtak, hogy "mit firkálod a villamost". A villamosvezetőnő rákontrázott: "láttam, ahogy összecsuktad a zöld tolladat", "lelassítottam, majdnem meg is álltam melletted". A biztonsági őrök nyilvánvaló célja az volt, hogy rámijesszenek, ugyanis amikor felajánlottam, hogy kiürítem a zsebeimet és a táskámat, mert nincs nálam semmilyen zöld toll, azt "gálánsan" elutasították. Ezekután a biztonsági őrök még többször elmondták, hogy ne merészeljem többet a villamos ablakát firkálni. Eközben barátaim értetlenül álltak és mondták, hogy nem én voltam, ugyanis ők végig velem voltak és tudják, hogy nem célom a közvagyon tönkretétele. A biztonsági őrök rájuk sem hederítettek. Végül elengedtek, de miközben visszavonultak, még az egyikőjük elárulta, hogy: "150 000 Forint egy ilyen kib... ablak, úgyhogy ha legközelebb Hűvösvölgyből jössz, akkor busszal!".

A villamosvezetőnő, ha látja, amint állítása szerint "épp firkálom az ablakot" miért nem áll meg teljesen és kéri HELYBEN az utasok, vagy biztonsági őrök, netán a rendőrök segítségét? Ha ezt mégsem teszi meg, akkor miért vádol meg később egy, a megállóban tartózkodó ártatlan utast (a vád képtelenségét mi sem jelzi jobban, mint hogy az elkövető nyilván azonnal elhagyja a helyszínt)? Milyen joggal szabja meg bármilyen BKV dolgozó, hogy én, az érvényes bérlettel rendelkező utas milyen közlekedési eszközt vegyek igénybe? Hogy képzeli bármelyik biztonsági őr, hogy - a tettenérés esetét kivéve - hozzámér? Megfordult a fejemben, hogy rendőrt hívok, de a biztonsági őrök annyira fenyegetően léptek fel, hogy jobbnak láttam, ha ezt nem teszem meg. Nem lepődtem volna ugyanis meg, ha e kérésem elhangzása után esetleg tettlegességre vetemednek.

42 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek