Hiába von be a BKV több járatot az első ajtós rendszerbe, ha azokon a vonalakon, ahol a rendszert már bevezették a buszvezetők magasról tojnak az egészbe. Tapasztalom, és az utasoktól is hallom, hogy amint lekerültek a biztonsági őrök a járművekről az alvállalkozós buszvezetők már nem foglalkoznak a jegyekkel és a bérletekkel, és a hajléktalanok is visszakerültek a buszokra.
Visszakerültek a bliccelők és a hajléktalanok a 141-es buszra, -írja egy olvasónk. Szerinte amíg 1 biztonsági őr volt a buszon addig a rendszer működött, most viszont, hogy csak a buszvezető ügyel a rendre nincs mi visszatartsa a bliccelőket és a hajléktalanokat az utazástól. Hiába állnak a fizető utasok az első ajtónál bérlettel a kezükben, ha a bliccelők a 2. ajtónál minden gond nélkül felszállhatnak.
Nem érdekli a buszosokat az első ajtós rendszer
Újabb vonalon folytatódik az első ajtós felszállás
Az egy hónapja bevezetett első ajtós felszállás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ezért - tapasztalataink és utasaink pozitív visszajelzései alapján - a Társaság július 1-jétől a 40-es járatra is kiterjeszti.
Mint ismeretes, a BKV egy hónapja vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A autóbusz járatokon, melynek lényege, hogy az érvényes jegyet vagy bérletet még az utazás megkezdése előtt fel kell mutatni az első ajtónál. A jegyekért és bérletekért becsületesen fizető utasok érdekeinek védelmét szolgáló utasbarát rendszer a babakocsival utazók és mozgáskorlátozottak számára azonban lehetőséget biztosít a 2. ajtón való felszállásra.
Sikeres a 2 hete bevezetett első ajtós felszállás
A BKV vizsgálja a rendszer további járatokra történő kiterjesztését
A BKV június elejétől vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon. A kéthete bevezetett intézkedés célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelésből eredő károk csökkentése. A tapasztalataink továbbra is bizakodásra adnak okot, ugyanis az intézkedés hatására jelentősen nőtt járatainkon az utasbiztonság, valamint a járművezetők által értékesített jegyek száma is. A Társaság vizsgálja a hatékony intézkedés kiterjesztésének további lehetőségeit.
A nyugdíjasoknak nem tetszik az első ajtós rendszer
Emlékeztek még, mit mondtam néhány hete, amikor vitát indítottam az első ajtós rendszerről? Azt, hogy biztos vagyok benne, hogy ha a BKV látja az utasok támogatását, lépni fog az ügyben. A támogatás megvolt, az olvasók számottevő része kiállt a rendszer mellett, ezt látták a BKV-nál is. A jóslatom bevált. A BKV a mai napon több, kisebb forgalmú vonalon bevezette a rendszert. Hogyan fogadták az utasok? Volt a késés? Szilágyi Károllyal, a BKV szóvivőjével ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Mától a kisebb forgalmú vonalain a BKV bevezette az első ajtós felszállást. A 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon csak az első ajtónál lehet felszállni, ahol érvényes jegyet, bérletet fel kell mutatni. Az, aki nem rendelkezik érvényes utazási igazolvánnyal, az a járművezetőnél jegyet válthat 400 forintért. A jegyeket és a bérletek érvényességét a buszvezető (és kezdetben az első ajtónál álló jegyellenőr) vizsgálja majd. Leszállásra továbbra is a 2. és a 3. ajtó használható. Ezeket az ajtókat 1-1 biztonsági őr felügyeli, hogy a leszálló utasokon kívül más ne használhassa. Ezek az őrök segítik a babakocsival, kerekesszékkel l közlekedőket a felszállásban. A cég szerint a rendszerre való átállás nem lesz zökkenőmentes, főleg a reggeli és a délutáni csúcsban, ezért az utasok türelmét és megérését kérik. A rendszer bevezetése, működtetése közös érdekünk. (Az őröket a BKV átcsoportosította, úgy, ahogy az ellenőröket is, így a rendszer bevezetése nem járt plusz költségekkel)
Felszállás csak az első ajtón
2008. január 1-től a BKV éjszakai járataira csak az első ajtón lehet majd felszállni, bérlet vagy jegy felmutatásával, a járművezetőnél váltott vonaljegy 350 forintba kerül majd. Értesült a Sláger Rádió.
A BKV Figyelő javaslatai is hasonlóak voltak, így a BKV terveit támogatjuk, ám a 350 forintos jegy árat magasnak tartjuk.
Utolsó kommentek