Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hülyegyerek

Üdv!

Ezt a Videót találtam a Youtube-n :O hát mostmár tudom mért húzta el a nénit a villamos :S:S
24 Tovább

Felfelé haladva...

Egy kedved olvasónk hívta fel a figyelmünket egy BKV közleményre, melyben az olvasható, hogy az utasbarát intézkedés jegyében, két mozgólépcső viszi a felszín felé az utasokat a Ferenc körúti metróállomásról reggel.

Felfelé haladva...

Újabb utasbarát intézkedést vezet be a BKV Zrt. a 3-as metró Ferenc körúti állomásán

A reggeli csúcsidőben minden perc számít. Tudja ezt Társaságunk is, ezért lehetőségeinkhez mérten igyekszünk minél több időt megspórolni utasaink számára.

A reggeli torlódások kiküszöbölésére október 1-jétől, hétfőtől az utasok kényelmének érdekében a Ferenc körúti metróállomáson hétköznapokon reggel 8.00 és 9.00 óra között egy helyett kettő mozgólépcső szállítja az utasokat a felszín felé.

Ezen túlmenően más állomásokon található mozgólépcsők menetrendjét is megvizsgáljuk, mely vizsgálat eredményeképpen további hasonló módosításokra is sor kerülhet.

Budapest, 2007. szeptember 28.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Mi egy kicsit tovább mentünk, belegondoltunk, milyen közlemények jöhetnek még:


- A Tátra villamosok belsejébe légkondicionáló, illetve új, kárpitozott ülések kartonpapírból készült ÉLETHŰ másait helyeztük el az Önök komfort érzetének növelése céljából!

- Csuklós buszaink hátuljában ún. Adventure parkot rendezünk be, ahol életveszélyesnek tűnő helyzetekben próbálhatja ki magát a vállalkozó szellemű utas.

24 Tovább

Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására

Hajnali és hétvégi járatritkítást javasol, és nagyobb önállóságot kér januártól a BKV. Az elképzelésekről még az idén dönt a Fővárosi Közgyűlés - írta hétfőn a Népszabadság. A VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület tiltakozik a terv ellen, és vitatja a cég érveit. Az ügy az elmúlt hetekben immár másodszor vetődött fel, egyre valószínűbb tehát a ritkítás bevezetése. A BKV tervei szerint hajnalban és hétvégén ritkítják a járatokat, ám az, hogy melyiket mennyire, egy, a közelmúltban kezdődött utasszámlálás eredményétől függ.

Európai vagy nem?


Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.

A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t


Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
24 Tovább

Halálosztó a 41-esen

T. BKV Figyelő!
 
Csak fel szeretném hívni embertársaim figyelmét hogy a mai naptól egy elmebeteg is vezet villamost a 41-es vonalán. Ma 9.40-kor történt a XI.ker Fehérvári út elején,  az orvosi szakrendelő elötti zebrán történt a következő eset:
Napsütéses idő, jó látasi viszonyok. Kb. egy komplett iskolai osztály több nevelővel, gyerekek kézenfogva haladnak át a zebrán. A nevelők a mindkét irányból érkező forgalmat saját testükkel is biztosítják, segítik az átkelést. Szerencsétlenenségükre azzal nem számoltak, hogy egy 41-es GANZ villamos ( száma 1401 ) a Körtér felöl érkezve Halálosztó-t játszik és fékezés nélkül (kb 40km/h) belehajt a gyerekseregbe. Nyilván jó poén volt a kopasz kb. harmincas villamosvezető bunkónak, de én részemről szeretném ha ez soha többé nem fordulhatna elő.

Üdv.
Attila
83 Tovább

Hülyeséget csinál a BKV!

Minden idők egyik legrosszabb döntését hozta meg a BKV. A közlekedési vállalat weboldalán lezárult a szavazás a Combino villamosok hűtéséről. A szavazáson a nagyobb nyitható ablak és a középső kocsi részben elhelyezett légkondicionáló nyert. A BKV tájékoztatása szerint augusztus 15-re készül el az első villamos amin bemutatják az utazóközönségnek az új hűtési eljárást. Felhívnánk a BKV zRt. figyelmét, hogy:

  • A Combino villamosokban nem csak középen hanem elől és hátul is utaznak.
  • Az utasok egy része akkor is kinyitja az ablakot, ha megy a klíma hiába a figyelmeztetés. Így csak a körutat fogják hűteni.
  • A nagyobb nyitható ablakok és a klíma variáció elfogadhatatlan, elég hideg levegő fog kimenni az utcára az ajtók nyitogatásával.
  • A szavazáson nem lehetett elfogadható megoldásokra szavazni, az összes megoldás csak FÉL megoldás.
  • Az emberek többsége az egész villamosba légkondit szeretne, azonban ezt Önök senkitől nem kérdezték meg.

Amennyiben tényleg ezt a 2 megoldást ötvözik a villamoson utazók hőség érzete nem nagyon fog változni. Megkérnénk a BKV munkatársait, hogy gondolják át döntésüket és ne hozzanak ismét elhamarkodott döntést!

Reagálnánk még a BKV által kiadott közlemény egy részére is: „A speciális megoldás kifejlesztése nem okozott többletköltséget. A megvalósítás költsége pedig 1/3-a annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a beszerelést, vagyis körülbelül 600-700 millió forint.”

Az utólagos beszerelés, bontás, átépítés többlet költséget eredményez ezzel mindenki tisztában van. Hogy ez a megoldás miért lesz olcsóbb? Elmondjuk! A Siemens a gyártáskor a villamos teljes utasterébe légkondit szerelt volna körülbelül 2 milliárd forintért. Mivel a BKV és az önkormányzat ismét az utasok kényelmén próbál spórolni, csak a középső kocsi részbe szereltet klímát ami így utólag olcsóbb megoldás. (természetesen rosszabb is) Akinek van ideje keresse meg a BKV-t és mondja el nekik a véleményét a hűtési eljárásról.

Ne hagyjuk szó nélkül!
73 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek