A BKV is benevez a Budapest és Bamako közötti 8700 kilométeres ralira. A közlekedési vállalt a fővárosi forgalomban is használt Volvo busszal indul januárban Afrikába.
Saját csapattal képviselteti magát a BKV a Párizs-Dakar rali magyar kiadásán. A cég egy busszal nevezett a Mali fővárosába tartó autóversenyre.
A közlekedési vállalat szerdán jelentette be, hogy részt vesz a január 12-én a Kossuth térről induló Budapest-Bamako ralin. A hivatalosan 8760 kilométeres útat egy Székesfehérváros gyártott Alfa-Volvo busszal igyekszik majd teljesíteni a cég egyik sofőrje. Az afrikai túrára akkreditált buszvezető 1998-ban budapesti versenyt nyert trolibuszvezető kategóriában, és idén is versenyben volt a legjobb a felszíni járművezető címéért.
Kiricsi Karola, a BKV szóvivője az Indexnek azt mondta, hogy a verseny nem okoz pluszkiadásokat a vállalatnak. A sivatagi útra alkalmassá tett városi buszt a gyártó cég, az Alfa Busz adja a túrához. A fővárosi közlekedésben is jelentős szereppel bíró Volvo speciálisan kialakított példányán egy 14-15 fős csapat utazhat végig a versenyen.
Forrás: index.hu
A BKV Afrikába megy
Ellenőrzés az éjszakai járaton
Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!Üdv és további jó munkát!Bojan
Felfelé haladva...
Egy kedved olvasónk hívta fel a figyelmünket egy BKV közleményre, melyben az olvasható, hogy az utasbarát intézkedés jegyében, két mozgólépcső viszi a felszín felé az utasokat a Ferenc körúti metróállomásról reggel.
Felfelé haladva...
Újabb utasbarát intézkedést vezet be a BKV Zrt. a 3-as metró Ferenc körúti állomásán
A reggeli csúcsidőben minden perc számít. Tudja ezt Társaságunk is, ezért lehetőségeinkhez mérten igyekszünk minél több időt megspórolni utasaink számára.
A reggeli torlódások kiküszöbölésére október 1-jétől, hétfőtől az utasok kényelmének érdekében a Ferenc körúti metróállomáson hétköznapokon reggel 8.00 és 9.00 óra között egy helyett kettő mozgólépcső szállítja az utasokat a felszín felé.
Ezen túlmenően más állomásokon található mozgólépcsők menetrendjét is megvizsgáljuk, mely vizsgálat eredményeképpen további hasonló módosításokra is sor kerülhet.
Budapest, 2007. szeptember 28.
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Mi egy kicsit tovább mentünk, belegondoltunk, milyen közlemények jöhetnek még:
- A Tátra villamosok belsejébe légkondicionáló, illetve új, kárpitozott ülések kartonpapírból készült ÉLETHŰ másait helyeztük el az Önök komfort érzetének növelése céljából!
- Csuklós buszaink hátuljában ún. Adventure parkot rendezünk be, ahol életveszélyesnek tűnő helyzetekben próbálhatja ki magát a vállalkozó szellemű utas.
Újabb ötletek a BKV-járatok ritkítására
Európai vagy nem?
Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese szerint folyamatosan csökken az utasok száma. Egy friss adat szerint tavalyhoz képest 8 százalékkal kevesebben vették igénybe a tömegközlekedési szolgáltatást. Ezt a Népszabadság után az Indexnek is elmondta a vezérhelyettes, szerinte ez nyugat-európai tendenciának felel meg. Ám ezt vitatja a VEKE szóvivője, Vitézy Dávid. Szerinte Budapest inkább kivételnek számít, és Európában általában bővül a tömegközlekedést használók száma. Vitézy szerint a Regőczi által a Népszabadságban emlegetett szentendrei HÉV vonalán sem ritka az utas, ott még hétvégén is zsúfoltak a szerelvények. Sőt, ezt a vonalat nemrég újították fel, hogy sűrűbben közlekedhessenek a járatok. Vitézy nem érti azt sem, hogy ha itt nincs utas, akkor miért ezen a vonalon tervezik az úgynevezett 5-ös metrót, és miért ezt akarják összekötni a csepeli HÉV-vel.
A fizető utasok érdeklik csak a BKV-t
Regőczi arról is beszélt, hogy a BKV-nál jelenleg zajlik a fizető utasok számlálása. Szerintük ugyanis ez a lényeges a társaság számára. A hajnali, késő esti és hét végi kihasználtság alapján október végére körvonalazódhatnak azok a járatritkítási tervek, amelyekkel ésszerűsíteni akarják a BKV működését. Vitézy szerint azonban nem ésszerű a BKV javaslata, hiszen a járatritkításokkal még kevesebb utas lesz, és ez még kevesebb bevételt hoz majd a társaságnak, és erre hivatkozva újabb járatritkítást lehet majd a jövőben is elrendelni. Ennek az ördögi körnek a megszakítását kéri a VEKE, most már nem is a BKV-tól, hanem a fővárostól, ami szerintük megígérte, hogy nem lesz járatritkítás. Regőczi viszont cáfolja, hogy elhangzott volna ilyen ígéret például Demszky Gábor főpolgármester részéről. Vitézy ugyanakkor azt is kifogásolja, hogy nem megfelelő módszerekkel és előre elgondolt koncepció szerint számolják az utasokat, így szinte előre borítékolható, hogy mi lesz a mostani felmérések eredménye. (Járatritkítás.) Nemcsak ritkítás, hanem későbbi üzemkezdés is lesz?
Utolsó kommentek