Nem számított ekkora érdeklődésre, ezért a vita felénél elhagyta a BKV által szervezett, a tervezett járatritkításokról szóló társadalmi egyeztetés helyszínét a szocialista közlekedésügyi főpolgármester-helyettes. A BKV eközben nem tudta megvédeni a járatritkítás szükségességét, sőt bevallotta: zajjal, szennyezéssel és több balesettel, zsúfoltsággal jár az átalakítás. Ha a 4-es metró 500 milliárdba kerül, miért kell 6 milliárdért csökkenteni a hálózat teljesítményét?
Legalább 150-en voltak kíváncsiak a BKV 2008-as hálózat-átalakításáról tartott társadalmi vitán a budapesti műszaki egyetemen.
A kétórás fórumon nyilvánvalóvá vált: hiába bújnak a fővárosi politikusok a BKV háta mögé, a közlekedési cég nem tud válaszolni arra a mindenkit érdeklő kérdésre, miért van szükség a 10 százalékos járatritkításra.
A Greenpeace tisztább levegőt és több BKV-járatot szeretne
Ekkora érdeklődésre a vitát szervező BKV, illetve a járatritkítás atyának tekinthető Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes sem számított, utóbbi többször kifejtette, túlzottnak tartja a társadalmi vita nyilvánosságát, közlekedésszakmai egyeztetésre gondolt. Miután a vita helyszínéül választott szemináriumi terembe alig fért be kéttucat ember, és a többi érdeklődő kint maradt, sikerült szerezni egy egyetemi előadót, ahol végre elkezdődött a fórum.
A pulpituson a BKV vezérkara foglalt csak helyet. Antal Attila nemrégiben lemondott vezérigazgató hiánya ugyan nem keltett feltűnést, de nem jelent meg a társadalmi egyeztetésen Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes sem. A közlekedésügyi városvezető, Hagyó Miklós a hallgatók között foglalt helyet, ahogy szinte az összes megjelent fővárosi politikus, csak Dancs Gábor (SZDSZ) közlekedésügyi tanácsnok merészkedett a hallgatók látómezejébe.
2008. március 14. 08:25
Hagyó Miklós elmenekült a civilek elől
2008. március 13. 15:53
Interjú Hagyó Miklóssal
Hagyó Miklós, a fővárosnak a BKV szakmai munkájáért is felelős szocialista főpolgármester-helyettese azt állítja, nem ő találta ki, hogy hatmilliárd forintot meg kell takarítani a cég járatain, sőt az összeg nem is szentírás. Ha viszont nem teszik meg a tervezett járatritkítási lépéseket, a budapesti politikusoknak pénzt kell szerezniük, mert a közlekedési társaság nem vehet föl több hitelt, hogy ne veszélyeztesse a város pénzügyi minősítését.
Van itt ez a nagy Budapest-térkép a szobája falán. Ez itt a BKV Óbuda buszgarázsa bekarikázva? Tudja, hogy az a pletyka, hogy az egész BKV-s járatritkításnak csak az az értelme, hogy kevesebb buszra legyen szükség, így el lehessen adni ezt a telephelyet, hogy átadja a helyét valamilyen áruháznak vagy más ingatlanberuházásnak?
Micsoda? Ezt a verziót most hallom életemben először. Nézze meg jobban, több más óbudai helyszín be van jelölve a térképre! Itt van mindjárt a garázzsal szomszédos bécsi úti telek, a vasút másik oldalán a Mocsáros dűlő, a Csillaghegyi strand területe, a Gázgyár. A III. kerület polgármesterével beszéltünk arról, hogy hol vannak nála fejlesztésre alkalmas telkek, akkor firkáltuk össze. Az összes területnek talán csak 10 százaléka a BKV telephelye. A buszgarázs működése nincs veszélyben, más sem. Az biztos, hogy a vasúttal párhuzamos sáv fel fog értékelődni, ha megépül a majdani Újpesti közúti híd és a 10-es főút közötti összekötés ebben a vonalban.
Kinek az ötlete volt, hogy évi 6 milliárd forintot ki kell venni a BKV-ból?
Ezt a számot február 19-én a BKV igazgatósága egyhangúlag mondta ki az éves üzleti előtervre vonatkoztatva.
Ha jól tudjuk, a szám nincs benne a határozatban, de ki lehet belőle olvasni.
Igen.
De az ilyesmi egyszerre sok ember fejéből nem pattan ki, valaki javasolta.
Nem tudom, ki tette ezt az előterjesztést, de azt tudom, hogy tavaly a BKV igazgatósága, felügyelőbizottsága és a főváros gazdasági bizottsága elfogadott egy ötven-hatvan pontos hatékonyságjavító programot. Ebben az egyik kulcselem, hogy ha elfogadjuk, hogy a BKV nem növelheti a most közel 80 milliárdos hitelállományát, továbbá csökkentenie kell 20 milliárdos veszteségét, de nem állnak rendelkezésre többletforrások a korábbiakhoz képest, akkor nullszaldósan kell működnie a cégnek.
Ki döntötte el, hogy nem vehet föl a közlekedési cég további hiteleket? Antal Attila lemondott vezérigazgató is utal rá levelében, hogy nem ő találta ki a nullszaldót. Hanem?
A főpolgármesteri kabinetben többször volt erről egyeztetés, a főváros és az összes közmű cég, így a BKV gazdálkodásáért is Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes társam felel.
Az interjú teljes egészében elolvasható az Indexen.
Tovább! >>>
2008. február 26. 14:56
Demszky visszadobta a járatritkítást Hagyónak
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek nincs joga átruházni a BKV 2008-as járatritkításának feladatkörét, jelentette ki kedden Demszky Gábor főpolgármester.
"Paraméterkönyvet mindenképpen Hagyónak kell jegyeznie, de nem tartom szerencsésnek, hogy Dancs Gábor ebben a kérdésben leállít bármit is, ez ugyanis Hagyó hatásköré. A munka tehát tovább folyik" - mondta Demszky Gábor főpolgármester kedden, Budapesten újságíróknak.
A főpolgármester azután mondta ezt, hogy hétfőn közlekedésügyi tanácsnoka, Dancs Gábor határozatlan időre leállíttatta a BKV-val a majdnem 10 százalékos teljesítménycsökkentéssel járó hálózatátalakítás kidolgozását.
A 2008-as paraméterkönyv kidolgozása a BKV feladata, de előterjeszteni Hagyó Miklós, szocialista főpolgármester-helyettesnek kell, aki ezt a feladatot hétfőn részben átadta Dancs Gábornak, ám Demszky szerint ezt nem tehette volna meg.
Dancs erre leállította a tervezet kidolgozását, vagyis levélben kérte erre a BKV vezetését.
2008. február 25. 16:31
Fővárosi komédia: mégsem lesz járatritkítás
Felfüggesztette a BKV járatritkításokat tartalmazó paraméterkönyvének tárgyalásait a fővárosi önkormányzat közlekedéspolitikai tanácsosa.
Dancs Gábor az InfoRádiónak elmondta, hogy a hétfő délelőtti válságtanácskozáson Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes rábízta az ügyet, majd a helyzetet átvizsgálva úgy döntött, hogy határozatlan ideig felfüggeszti a módosítások egyeztetését.
Hozzátette: ilyen horderejű ügyben nem lehet a kerületek ellenében, és sztrájkfenyegetés árnyékában dönteni, úgy, hogy a döntés pénzügyi hatásai is csak vázlatosan ismertek.
Forrás: InfoRádió
Utolsó kommentek