Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szezonvégi kiárusítás

Vége a nyárnak, és van még egy csomó BKV-figyelős pólóm, amit nem adtam oda nektek. Én hat darab pólóval most nem tudok mit kezdeni, ezért az olvasóim között eljótékonykodom. Eddig elég nehéz volt pólót nyerni. Hat héten át heti 1-1 darab pólót sorsolok ki azon olvasók között, akik észrevételt küldenek nekem e-mailben a bkvfigyelo@gmail.com címre. A játék holnaptól, azaz 2008. szeptember 29-től indul. A heti sorsolásokon sokkal nagyobb eséllyel indulsz, mivel kb. 14 ember közül kerül ki a heti nyertesünk. Eredményhirdetés minden hétfőn!
 
 
Természetesen a játékban csak a blogon publikált, valós eseményeket leírt történetek vesznek részt. A nyertes saját maga választhatja meg a pólója színét, méretét, melyet a Pólópokol üzletében készítenek el neki. 
 
Játszatok és nyerjetek! :)
26 Tovább

Villamosvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv bevezetése óta számtalan e-mailt kaptam, melynek többségében az utasok szidták a változásokat. Egyoldalú lett volna a blog, és egyoldalúak lettek volna a postok, ha a BKV részéről nem szólaltatunk meg embereket, nem kérjük ki az ő véleményüket a változásról. A buszvezető után, egy villamosvezető mond véleményt a paraméterkönyvről, az új vezérigazgatóról, és utasként a BKV-ról:
Mi a véleményed a paraméterkönyvről, és az életbe lépett változásokról?
Anyám azt tanította, hogyha nem tudok jót mondani, nem mondjak semmit.:)
Természetesen szükség volt változásokra, de érzésem szerint - és ebben nagyon sokan egyet értünk - kissé elkapkodták, nem gondolták át. Olyan embert, embereket mozdítottak el (szándékosan nem írok nevet), akik konyítottak is a közlekedéshez, de a politikai hírverésnek bizony ezek az emberek estek áldozatául. Akik a jelenlegi paraméterkönyvön dolgoztak, nem biztos, hogy sűrűn veszik igénybe munkaadójuk szolgáltatásait vagy csak egész egyszerűen nincsenek tisztában egy város "működésével", a járműpark állapotával, a valós utazási igényekkel.
Maga az utasok tájékoztatása szerintem elfogadhatónak nevezhető, a tájékoztató füzeteket sok BKV-s kolléga a város több pontján osztogatta, próbáltak segíteni az utasoknak. Az internetes tájékoztatás hagy némi kívánni valót maga után, de ezt bizonyára sokan észrevették. A hibákat azóta kiküszöbölték, csak nem világos, hogy miért kell mindig arra várni, hogy valaki a nyilvánosság előtt belekössön és miért kell utána megsértődni a kritikán.
A kocsiszínben ahol dolgozol milyen változások voltak? Hány járművet selejteztek le? Voltak elbocsátások?
Száva kocsiszínben történtek változások, nem minden a paraméterkönyvvel összefüggésben. Ilyen lépés volt a 42-es és az 52-es villamosvonalakon az utazási komfort "növelése" érdekében előbb hétvégén, majd teljesen üzemidőben, a hét minden napján a Ganz villamosok hannoveri kocsikra cserélése. Ez persze az 52-esen a szűk menetrendnek - a működésképtelen váltók, valamint a kertvárosi részen lakók panaszai miatt (jogos-jogtalan, ezt mindenki ítélje meg maga) érvényes sebességkorlátozás hossza (bizony hossza, hiszen a Vörösmarty utcai megállótól egészen a Pacsirtatelepig és vissza a Nagysándor József utcai megállóig 20 km/h!) nem tett jót, hiszen a hannoveri villamosoknak "lassú" az ajtóműködése és ez bizony sokszor vezet késésekhez, eltérő indulásokhoz, amik persze behozhatók, a járművezető 2-3 perces végállomási tartózkodásainak rovására. Bár az utaskényelem volt az elsődleges cél, a hannoveri villamosok sajnos pont az idősebb korosztálynak jelentenek "akadályt" a magasabb lépcsők miatt.
Egy nagyon jó példa az 52-es kapcsán: a menetidőből levettek, hozzátették a tartózkodási időhöz. Amit persze nem élvezhet a vezető, hiszen semmi nem történt a vonalon (sebességhatár növelés). A különbség most annyi, hogy eddig volt 3 perc Pacsirtatelepen, most van 5 és igaz ez Határ útra is, csak éppen eddig sem lehetett sokszor odaérni, a most megadott időkben pedig egyáltalán nem. Az Akácfa utca bölcs menetrendkészítői szerint a villamosnak elég 8 perc Pacsirtateleptől a Szent Imre herceg utcáig. Igen, ha repül, ha szabályt szeg, ha nincs egyetlen utas se. Amúgy lehetetlen teljesíteni, de őket ez nem érdekli.
Az új paraméterkönyv lévén az 50-es villamos utasai "megismerkedhettek" a Ganz villamosokkal, csúcsidőben ők a besegítők, így nem kell vissza venni a 42-es és 52-esről a hannoveri kocsikat.
Selejtezés tudtommal nem történt. Az más persze, hogy a közlekedési balesetben elszenvedett sérülések sokszor hónapokig "kezeletlenül maradnak", mert nincs alkatrész stb stb. Jelenleg Szávában a 1503-as (megérkezése napjától szétszedve, bakra téve!!!), a 1544-es (amit az Ecseri út-Üllői út kereszteződésnél kiütött a teherautó), a 1551-es és a 1513-as villamos áll. Megbontva, félkészen, így is, úgy is.
A paraméterkönyv miatt elbocsátások NEM voltak, ezt mindenképpen kiemelném. Ha valaki ilyet hall, hogy a paraméterkönyv miatt bocsátották el, ne vegye készpénznek. Akiktől megvált a cég, azok munkavégzésükkel "dolgoztak" meg érte.
Melyik ma Budapesten a legelhanyagoltabb villamosvonal és melyiket érintették a legjobban a változások?
59 Tovább

35 milliárd forintról szól a metróvita

A 4-es metró alagútját fúró Bamco Kkt. 36,5 milliárd forintot követel vélt többletköltségei miatt, a DBR Metró Projektigazgatóság viszont csak 1,5 milliárdot fizetne. A Bamco a munka leállításával fenyeget. Elméletileg az is előfordulhat, hogy a cég összecsomagol és hazamegy.
 
Klados Gusztáv, a DBR Metro Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere sajtótájékoztatón elmondta, hogy nemrég kapták meg a Bamco levelét arról, hogyha nem fizetik ki a többletköltségeit, abbahagyja az építést.
 
A Bamco a metróalagutakat és a Gellért téri állomást építi. A két alagút már elérte a Gellért teret, ahol egy korábbi hatósági döntésnek megfelelően amúgy is meg kell állniuk, az állomásépítés felfüggesztése viszont Klados szerint a teljes metróberuházás véghatáridejére is hatással lehet.
 
A projektmenedzser szerint a Bamco 150 millió eurót, azaz körülbelül 35 milliárd forintot követel az eddig szerinte elvégzett többletmunkákért. Klados úgy véli, ez az összeg irreális, mert a szerződés szerint a cég a teljes alagútépítésért kapna 178 millió eurót. Hozzátette, hogy a DBR szakértői szerint 6,4 millió euró, azaz 1,5 milliárd forint járna. Ennek az összegnek a folyósítását megkezdték.
 
A Bamco a levélben arra hivatkozik, hogy a többletmunka-követeléseket a döntőbíróság megítélte, ezért az jogos. Klados azt elismerte, hogy a követelések egy részét megítélte a döntőbíróság, de az összeg arányáról nem szólt a döntés. A DBR egyébként magát a döntést megkifogásolta, így az egy következő fokra, a választott bíróságra megy.
 
Klados Gusztáv szerint a cég csak fenyeget. A Bamco megteheti, hogy leáll, sőt elméletileg még az is előfordulhat, hogy szerződést bont, és elhagyja a munkaterületet. Ez azonban a gyakorlatban rendkívül rizikós számára, mert ha később elbukja a pert, akkor hatalmas kártérítési összeggel kell szembenéznie.
 
(Index)
32 Tovább

BKV: Mindennapossá váltak a járműrongálások

A Társaság széleskörű összefogást hirdet meg a vandálok megfékezésére



Évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a vandalizmus a BKV Zrt.-nek! Az ötletekből kifogyhatatlan rongálók palettája színes: van, aki "csak" graffitizik, de olyanok is akadnak, akik egy három kocsiból álló villamosszerelvény összes ajtóüvegét kirúgják. A rongálók ellen közös fellépésre van szükség.

A legutóbbi eset múlt szombaton (szeptember 6.) történt: a 3-as villamos Kőbánya-alsó vasútállomás megállójánál az ismeretlen elkövető betörte az egyik ajtóüveget. A járművezető értesítette a diszpécsert - aki feljelentést tett -, majd utasok nélkül visszafordult a kocsiszínbe. Az eset 5000 forintos kárt okozott a BKV-nak.

Az eset sajnálatosan olyannyira nem ritka, hogy gyakorlatilag mindennapossá vált a Társaság járműveinek megrongálása. A vandálok módszerei változatosak: a graffitizés mindennapos, és gyakran fogadja kitört ablakok, ajtók, szét- vagy kirugdosott jármű-oldalfalak látványa a járművezetőket. A "kreatívabbak" a közösségi közlekedési eszköz elektronikai szekrényét, vezetőfülkéjét rongálják meg, a tetőt szakítják be, esetleg a szélvédőt károsítják, az ablaktörlőket hajlítják el, az üléseket szabdalják fel, netalán tépik ki a helyéről. Durvább eset, amikor a poroltót távolítják el, és dobják ki a járműből, különösen, ha ezt az ablak- vagy ajtóüvegen át teszik. A 2 éve közlekedő Combino villamosok 88-szor estek a vandálok áldozatául, legutóbb szeptember 4-én törték ki az egyik szerelvény ablaküvegét, 50 ezer forinttal rövidítve meg ezzel a BKV-t. A "bátor" rongálók többségében este, sötétedés után kísérelnek meg kárt tenni a járművekben.

A járművezetők vagy a diszpécserek minden esetben megteszik a szükséges intézkedéseket: 20 ezer forint alatti okozott kár esetében az önkormányzatnál, míg ennél nagyobb veszteséget okozó rongáláskor a rendőrségen tesznek feljelentést. A BKV a lakossággal és a rendőrséggel szoros együttműködésben határozottan fellép a Társaságot megkárosító személyek ellen; az idei évben már több eredménye is volt a felhívásoknak és az összefogásnak, például a kábel- és színesfémlopások megelőzésében, illetve a rongálók tettenérésében. 2008-ban már több alkalommal hírt adhattunk arról, hogy lakossági segítséggel fogtak el kábeltolvajokat, míg a korábbi években erre sajnos nem volt példa.

A vandalizmus évente több mint egymilliárd forint kárt okoz a BKV-nak; mely összegből akár 15 új buszt is lehetne vásárolni, ha mindezt nem kellene a megrongált járművek megjavítására, rendbetételére költeni. Összefogásra van tehát szükség annak érdekében, hogy az elkövetők ne okozzanak kárt se az utasok testi épségében, se a közösségi közlekedési járművekben. Amennyiben utasaink ilyen esetet észlelnek, kérjük, hívják a rendőrséget, vagy a 06-1-BKV-INFO (06-1-258-4636) telefonszámot.

Budapesti Zártkörűen Működő Részvénytársaság

32 Tovább

Használati utasítás Ikarus 280-as csuklós autóbuszhoz

Üdvözöljük! A busz, mellyel ön utazik a szocialista ipar remekműve. A tegnap, a ma és a holnap busza. Azonban biztonságos használatát sokan nem ismerik, mi sem. Így általános ismertetővel kell beérniük.
A méretére jellemző, hogy nagyobb egy szemetes konténernél, és kisebb, mint egy négyemeletes panellakás. Formájára jellemző, akárcsak a kispolskira a cseppforma, vagyis cseppet sem hasonlít a korszerű autóbuszokra. A busz alakja áramvonalas, különösen mikor nekimegy a transzformátor háznak. A busz tele van extrákkal. Itt van rögtön a négy kerék (Deluxe modellek esetén a középső, meghajtott kerekeket is megkapják). Aztán legnagyobb extrája, a karosszéria. Ezt úgy szerelik össze, ahogy akarják, de vigyázat, csak egy kombinációban nem esik szét indulás után. A mai modern világban ahány közlekedési cég, annyi design szín. Épp ezért a gyár nem foglalkozott a színezéssel, minden autóbuszt egyöntetűen rozsdaszínre színezünk. A busz talán legfontosabb tartozéka a motor, mely a busz közepén helyezkedik el, elvileg, (gyakorlatilag, a busz alatt).
Miután felismertük, hogy egy Ikarus Z80-al van dolgunk, őrizzük meg hidegvérünket és szálljunk be. Ha Ön sofőr, akkor most rátérünk a busz vezetésének problémájára, EZT A RÉSZT SAJÁT ÉRDEKÜKBEN CSAK A SOFŐRÖK OLVASSÁK EL!
Ülj be az ülésbe. Magad előtt sok egyforma zöld gombot fogsz látni. Ezek közül néhány az ajtót nyitja, mások a lámpát kapcsolják fel, a többit senki sem tudja, mire való. Egyesek szerint van olyan gomb, amivel az index működik, amire szükséged nem lesz, hisz vonat nem jön, a többi nem ellenség. Egy másikkal a hangszórókba mondhatnánk a megállókat, ám ezt a gombot szintén akár ki is szerelhetjük, használni nem fogjuk úgysem. Ám ez csak találgatás, amire neked szükséged lesz, a mindennapokban, az a gáz, fék, kormány és ajtónyitók.
Térjünk rá a vezetés kényes műveletére. Magad előtt a traktor abroncs méretű korong, a kormány (deluxe modellek esetén servo, de itt jegyezzük meg, hogy servo nélkül képtelenség a buszt elvezetni). Most keressünk a kormány alatt egy lyukat és dugjuk be a kulcsot. Aztán menjünk vissza a diszpécserhez és kérjük el a kulcsot. Üljünk vissza a székbe, és kedvesen mosolyogjunk rá a túloldali megállóban várakozó utasokra. Nem kell megijedni, ránk várnak. Szóval be kéne indítani a buszt. Miután rájöttünk, hogy a jegykezelővel nem lehet beindítani a buszt, ráadásul, az nem is a kormány alatt van, hanem mögöttünk, keressünk egy másik lyukat, ezúttal már valóban a kormány alatt (itt jegyezzük meg, hogy a szerelőakna nyílását nem fogadjuk el, hiába van mellette lyuk, meg az a lyuk amúgy sincs a terven, csak kirohadt.). Szóval dugjuk a kulcsot a helyére (egyszer csak sikerül) és induljunk el. Mikor beröffent a motor, nem kell megijedni, nem hiba, ha nem halk búgást hallunk, az Ikarus motort a Rába gyártotta (ők meg az IFA-nál tanultak). Induljunk el. Azaz, hogy próbáljunk meg. Elsőre nem fog menni, de ne adjuk fel. Harmadik alkalom után beletörhet a kulcs, de probléma egy szál sem. Ha ön deluxe modellt vezet, akkor van pótkulcs. Ha nem, akkor így járt. Miután a lakatos megjavította, és a karbantartó beindította a buszt, álljunk be a megállóba. A jéggé fagyott utasok már nem lesznek dühösek. Ügyeljünk arra, hogy a fűtést kapcsoljuk be (természetesen deluxe modellben van csak fűtés). Hanyag mozdulattal nyissuk ki az ajtókat, és türelmetlenül kopogjunk a műszerfalon, majd öt másodperc után csengessünk. Itt jegyezzük meg, hogy a buszon alapfelszerelés a hangos csengő, ám a deluxe modelleknél külön kérésre élezett ajtókat is beszerelhetünk izgalmassá téve ezzel a felszállás utolsó másodperceit. A busz természetesen úgy készült, hogy a sofőr minden igényét, -beleértve a szórakozást is - kielégítse. A buszban lengéscsillapító nincs, így apró öröm lehet, amint a kanyarokban gyakorlatilag megszűnik a gravitáció, és mindenki repül.
68 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek