Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ráhúzta a kormányt, majd kiabált

A BKV hetekkel ezelőtt nagyon büszke volt arra, hogy mennyire együttműködnek a kerékpárosokkal, és hogy mindenkinek mennyire jó lesz. Erről az együttműködésről biciklis olvasónk mesél, akit leszorított egy BKV busz az útról, majd a vezetője üvöltözni kezdett vele.

Tisztelt BKV! 
 
Levelemet Önöknek küldöm, de tekintsék nyílt levélnek, mert több országos médiában is meg kívánom jelentetni. Önök miatt, de Önökért is írok, mert ha a dolgok nem változnak, annak hamarosan súlyos következményei lesznek. 
 
A következő afférba keveredtem 2008. szeptember 10-én este 8 óra körül BPO-516 rendszámú buszukkal. Az Andrássy úton a Hősök tere felől kerékpárral érkezve kereszteztem a Nagykörutat, majd haladtam tovább, miközben a fent jelzett rendszámú, mögöttem haladó busz az előzésembe kezdett balról. Amikor már félig elhagyott (kb. a középső ajtó volt mellettem), dudált egyet, majd elkezdte rám húzni a kormányt, a megálló felé. Sem a busz kerekeit, sem a járda padkáját nem tartottam megfelelő menekülési célpontnak, ezért fékezni kezdtem, különben a busz nekilökött volna a járda padkájának. A busz tovább húzta felém a kormányt, végül mire mindketten megálltunk, én a hátsó ajtó és a járda közé szorítva kötöttem ki. Ezek után a vezető kiszállt, és minősíthetetlen hangnemben ordítozni kezdett – sajnos enyhébb kifejezést nem találok – orbitális baromságokat. Amikor a rendőrség hívását helyezte kilátásba, örömmel beleegyeztem. 
 
Amíg vártunk, a következők hangzottak el BPO-516 vezetője szájából, legalábbis mire lecsillapodott annyira, hogy nem csak kiabálva tudott kommunikálni: 
 
– „A busznak a buszsávban elsőbbsége van.” Ez a kijelentés így értelmezhetetlen, azonban a kérdéses útvonalon nincs is buszsáv. Buszmegállóhely van, sárga, keresztbe felfestett csíkokkal, a vezető ezt tekintette buszsávnak. Ha buszsáv lenne ott, akkor a KRESZ értelmében az attól balra eső sávban mentem volna, dacára azoknak az autósoknak, akik ezt a szabályt nem ismerik, és folyamatosan ledudálnak, leszorítanak. Kerékpársáv azonban van, igaz, a buszmegállóban nincs felfestve, de kerékpárral csakis ott, a járda mentén szabályos a közlekedés. 
 
– „A Nagykörút után a kerékpárnak elsőbbséget kell adnia.” Kértem, hogy mutassa meg azt a táblát, ami ezt jelzi. Ilyet természetesen nem talált. Ezután visszatért is a buszmegállóhelyet jelző sárga csíkok mutogatásához, mely szerint az elsőbbségadási kötelezettséget jelent (hogy lehet elsőbbséget adni valakinek, aki éppen leszorít?). 
 
– „Kerékpárommal átmentem a piroson a 40 méterrel korábbi kereszteződésen, ezért kényszerült erre a manőverre.” A Nagykörút keresztezése előtt nem a kerékpárúton (járdán) haladtam, hanem az autóúton. Ha a gyalogosok forgalma akadályozza a kerékpár haladását, a KRESZ szerint szabad az autóúton kerékpározni, márpedig a szóban forgó járda tele volt gyalogosokkal. Következésképp nekem az autóútnak szóló lámpákat kell figyelnem, és nem a kerékpárútét. Természetesen a lámpa zöld volt, ezen haladt át a busz is nem sokkal utánam. De ez a 40 méterrel későbbi eseményeket egyébként sem befolyásolta. 
 
Tájékoztatom Önöket, hogy BPO-516 vezetője a következő szabálysértéseket és bűncselekményt követte el:
 
– Dudálás. A KRESZ értelmében lakott területen belül csak baleset elkerülése érdekében szabad a dudát használni. Amikor vezetőjük dudált, nem állt fenn balesetveszély, hacsak nem az ő általa szándékosan, tervszerűen létrehozott balesetveszélyre próbált figyelmeztetni. 
 
– Akadályoztatás. A KRESZ szerint tilos az egyenesen, szabályosan haladó jármű akadályoztatása. BPO516 vezetője a buszt rám húzva fékezésre kényszerített. 
 
– Szándékos veszélyeztetés. Ez már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény. Vezetőjük nem csak akadályoztatott, hanem szándékosan úgy kormányozta járművét, hogy ha nem fékezek, súlyos sérüléseket szereztem volna. 
 
Tisztelt BKV! A mindennapi közlekedés során a fentiek sajnos nem számítanak kirívó esetnek. Önök is tudják, hogy sok vezetőjük van, akik visszaélve erőfölényükkel szándékosan leszorítják, megfélemlítik a kerékpárosokat, ezt még néhány buszvezető is elismerte egy velük készült interjúban. Ebben az esetben azonban buszvezetőjük SZENTÜL HITTE, HOGY IGAZA VAN. Tökéletesen meg volt győződve arról, hogy helyesen cselekedett, bár az általa emlegetett jelek és táblák csak a képzeletében léteztek. Tisztelettel érdeklődöm, hogy van-e buszvezetőiknek jogosítványa? Letettek-e valaha KRESZ-vizsgát? Ismerik-e azt az útvonalat, amelyen dolgoznak? BPO-516 vezetője olyan mértékű hiányosságokról tett tanúbizonyságot a KRESZ ismerete terén, amiért engem a KRESZ-vizsgán azonnal hazaküldtek volna, Önöknél meg ilyen emberek vezetnek buszokat. 
 
Nem csak magam miatt írom ezt a levelet Önöknek, hanem minden kerékpáros nevében, akiket az Önök alkalmazottai rendszeresen terrorizálnak. Felhívom a figyelmüket, hogy eme alulképzett alkalmazottaik BÁRMELYIK NAP MEGÖLHETNEK VALAKIT, mint ahogy most is kizárólag rajtam múlt, hogy nem történt súlyos baleset. 
 
Minden bizonnyal tisztában vannak vele, hogy a budapesti kerékpárosok összefogása az országban és a világon is egyedülálló. Könnyen előfordulhat, hogy a helyzetet megelégelő kerékpárosok kamerákkal, fényképezőgépekkel felszerelkezve feljelentések és perek százait zúdítják Önökre a hasonló esetek miatt, aminek súlyos anyagi következményei is lehetnek. Mindenkinek jobb lenne, ha sokkal komolyabban vennék a vezetőik felkészítését és vizsgáztatását, különös tekintettel azokra a helyzetekre, amelyek csak az elmúlt időkben váltak gyakorivá. 
 
Köztudott, hogy alig találnak munkaerőt, ezért még azokat sem küldik el, akik balesetet okoznak; nincsenek is illúzióim a dolgok kimenetelét illetően. Ezúttal a rendőrség nem lett kihívva, mert BPO-516 kb. 15 perc eltelte után közölte, ő mégsem hívta a rendőröket, én pedig siettem. Azt viszont megígérem, hogy amikor csak tehetem, rajtam lesz a sisakkamerám, és minden vezetőjüket feljelentem, aki az életemet veszélyezteti – a bírósági várótermekben talán lesz idejük a KRESZ tüzetesebb tanulmányozására. A jelek szerint másképp nem megy. 
 
Üdvözlettel, Baki Ádám
258 Tovább

Arconcsapta a buszvezetőt a biciklis

Sokat bicikliztem az elmúlt hetekben Pesten, és elég sok kamikaze biciklissel találkoztam. Nem érdekli őket a KRESZ, átmennek a piroson, elég sűrűn kerülnek életveszélyes helyzetekbe. Tegnap az egyik 15-ös busz oldalát súrolta egy biciklis, akire rászólt a buszvezető. A bringás nem akart beszélgetni, ezért a következő megállónál lendületből pofáncsapta a buszvezetőt. Rendőr, mentő, helyszínelés alant:

Tisztelt BKV-figyelő!

Egy kollégámat ért súlyos bántalmazásról szeretnék beszámolni Önöknek.

2008.08.31-én 17:30 körül a 15-ös autóbusz a Csanády utcánál megállt a piros lámpánál. Balról egy kerékpáros előzőtt aki nem fért el, és nekiment a busznak. A buszvezető utána szólt, hogy álljon meg, de a kerékpáros továbbment. A buszvezető is továbbment, majd a soron következő megállónál a kerékpáros megjelent mögötte.

A busz vezetője kihajolt az ablakon, mire a kerékpáros szó nélkül (!) megütötte a vezetőt. A kerékpárral lassítás nélkül továbbhajtott. Az utasok, látván mi történt, odamentek a járművezetőhöz, és látva sérüléseit, azonnal mentőt hívtak. Valószínű, hogy a kerékpáros jobb kezén szép nagy gyűrű terpeszkedett, mivel az ütés következtében (bár lendületben volt) a buszvezetőnek felszakadt a szemöldöke. A mentők, rendőrök és a helyszínelők tették a dolgukat, a kerékpáros azonban nem lett meg.

Gondoltam, azért írom meg Nektek, mert a mentősverő villamosvezető olyan szép botrány lett. A buszvezető-verő kerékpáros meg lehet, a hírekbe sem fog bekerülni. A kerékpáros tettét súlyosbítja, hogy a buszvezető 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedett, (a varratok minimum egy hétig vannak a sérültben), plusz még a helyszínről elhajtott, magát a rendőrségnek nem adta fel.

Egy buszvezető

294 Tovább

Vedd meg a jegyed, ahol akarod

Amikor a post végén lévő képet megláttam, egyből arra gondoltam, hogy ilyen nincs. Ez csak vicc, ez "fotosopp". Sajnos nem. Többen jelezték és magam is láttam, hogy a BKV végképp leépíti a buszokon lévő jegyautomatákat.

Az egész úgy indult, hogy Budapestre meghozták a csúcsszuper alacsonypadlós Ikarus 412-es buszokat, melyekbe automatákat tettek. A gépek nem bírták a pesti utakat, ezért 80%-uk működésképtelen volt. Visszafejlesztették őket (nem tudtak visszajárót adni), most viszont végképp kivonják őket a forgalomból. Stílusosan leragasztják őket, illetve fémlemezt tesznek eléjük.

Első képen a leragasztott, másodikon a visszafejlesztett automata látható:

53 Tovább

Privatizálna az új BKV-vezér

Holdingot alakítana ki a BKV Zrt.-ből az új vezérigazgató. Kocsis István az interneten tette közzé pályázatát, amelyből kiderül, hogy az új társaságok részleges privatizációját javasolja. Jó hír az utasoknak, hogy a jegyárakat nem emelné infláció felett, a járműpark korszerűsítésére pedig 30 milliárddal költene többet évente.

Felrakta az internetre szakmai pályázatát a BKV Zrt. új vezérigazgatója. A céget szeptembertől irányító Kocsis István holdingstruktúrát alakítana ki a fővárosi közlekedési vállalatnál. Elképzelése szerint hét új cég jönne létre: a BKV Metró Zrt., a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Villamos Zrt., a BKV HÉV Zrt., a BKV Turisztikai Zrt., a BKV Karbantartó Zrt. és a BKV Adósságkezelő Zrt. A leányvállalatok fő tulajdonosa a Holding Központ lenne a tervek szerint. Kocsis javaslata alapján a cégekben kisebbségi tulajdont szerezhetnének gazdasági szereplők, elsősorban pénzügyi befektetők.

A BKV HÉV Zrt. működtetését a MÁV Start Zrt.-vel közösen képzeli el az új vezérigazgató, a fejlesztések és a működtetés terén megjelenő szinergiák kihasználásával, illetve külső tőke bevonásnak lehetőségével. Az új társaság alapja lehet az elővárosi vasútvonalak becsatornázásának, ami elősegíti az utazási idő csökkenését, továbbá teljesülhet az egységes jegy- és bérletrendszer bevezetése  - áll a pályázatban.

 

Fotó: mti


A BKV Turisztikai Zrt. estében akár a BKV kisebbségi tulajdona is elképzelhető a vezérigazgató szerint, vagyis többségbe kerülhetne a befektető. A cég irányítása alá tartozna a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű, a Kisföldalatti, a városnéző buszok és a dunai hajózás is.

A karbantartási leányvállalat szerződések alapján látná el a holding teljes járműparkjának és infrastruktúrájának karbantartását, szabad kapacitásait pedig a piacon értékesítheti a tervek szerint.

Az új vezérigazgató jelentősen bővítené a jegyellenőrzést, főleg a kiemelt járatokon. Pályázata szerint az ellenőrök már a 4-es és a 6-os villamosok peronján megnéznék az utasok jegyét vagy bérletét.

Kocsis István azt is leírta, hogy a forráshiányos gazdálkodás miatt elavult a BKV járműparkja. A csaknem háromezer jármű szinten tartását a cég nem tudja biztosítani az alacsony amortizációs kulcsok, és a régi beszerzésekből adódó alacsony könyv szerinti értékek miatt – állapítja meg a vezérigazgató, aki évente 30 milliárddal költene többet a járművek korszerűsítésére.

Az BKV-vezér pályázatában részletesen elemzi a társaság pénzügyi-gazdasági helyzetét, amelyet problematikusnak és kritikusnak nevez. A dokumentumból kiderül, hogy erre az évre 15 milliárd forintos veszteséggel számol a BKV, a társaság teljes hitelállománya pedig decemberre eléri a 74 milliárdot. Csak kamatokra 6 milliárdot fizet ki évente a társaság.

„A veszteséges gazdálkodás a saját vagyon folyamatos csökkenését, felélését idézi elő. A vagyonvesztés az elmúlt 15 évben közel 40 százalékos volt. Ez a belső gazdálkodási mozgástér szűkülésén túl egyre nehezebbé teszi a külső finanszírozási források bevonási lehetőségét, illetve rontja a társaság megítélését. Amennyiben ezen a negatív tendencián nem sikerül változtatni, a társaság gazdálkodása belátható időn belül ellehetetlenül” – írja Kocsis István.

A kialakult adósságspirál megállítása és kiváltása sürgős intézkedéseket kíván – hívja fel a figyelmet a vezérigazgató. Álláspontja szerint elő kell készíteni egy nagyobb összegű szindikált hitel felvételét, amely kiválthatná a jelenlegieket. Ez azt jelenti, hogy a nagy kockázatok miatt nem egy, hanem több bank adná a forrást.

A kötvénykibocsátás lehetőségét is megvizsgálná, bár elismeri, a cég gazdasági eredményei ehhez jelenleg nem a legkedvezőbbek.

Jó hír az utasoknak, hogy az új vezérigazgató nem támogat olyan újabb tarifaemelést, ami meghaladja az inflációt, mert az szerinte már utasszám-csökkenéshez vezetne. Kocsis István emlékeztet, hogy öt év alatt a 2,5-szeresére nőttek a díjak. Ennek hatására Budapesten már drágább a tömegközlekedés, mint a hasonló uniós városokban.

(Kertész Ádám Zoom.hu)

67 Tovább

Megvan az új BKV-vezérigazgató

Az Index úgy értesült, hogy a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága szerda reggeli ülésén megválasztotta Kocsis Istvánt a BKV vezérigazgatójának.

A zárt ülésen tett személyi javaslatot ezúttal az összes szocialista képviselő támogatta, valamint igent mondott rá az SZDSZ és az MDF is. A Fidesz és a KDNP képviselői tartózkodtak a szavazáskor, mondván, hogy nem ismerik a jelölt szakmai programját. Az ellenzék egyébként a reggeli ülés jogszerűségét is vitatta.

Kocsis István a döntés szerint öt évre kapott megbízást, munkaviszonyának kezdete 2008 szeptember 1. Fizetése megegyezik Antal Attila korábbi vezérigazgató fizetésével, azaz havi bruttó másfél millió forint, plusz évi 150 százalékos prémium.

Az Index úgy tudja, hogy az ülésen Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke bejelentette, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén helyszíni kiosztással adnak ki egy előterjesztést, ami a BKV alapító okiratának módosításáról szól.

A módosítás lényege, hogy az új vezérigazgató munkáltatói jogkörét elvonják, így gyakorlatilag nem nevezhet ki önállóan helyetteseket. Az Index értesülése szerint ez a módosítás annak a politikai alkunak a része, amelynek során végül is az új vezérigazgató személyét elfogadta a szocialista és a szabaddemokrata frakció.

Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.

Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.

 

/Index/

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek