Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Még a hajléktalan sem mert leülni

Tegnap délután utaztam a BKV 04-37-es Ikarusán a 7E viszonylaton. Sok durva képet láttam már koszos ülésekről, ezért már sosem ülök le, tegnap se tettem. A csuklónál álltam, ahol felfigyeltem egy hajléktalannak kinéző úrra, aki az ülést nézi, és húzza a száját. Az ülés konkrétan annyira koszos volt, hogy a csöves is fintorgott, nem is mert rá leülni:

26 Tovább

Csak a vezetőfülke fűthető?

Naponta találkozom a BKV öreg Ikarusain olyan utasokkal, akik a fűtetlen, mínusz 10 fokos utastér miatt morgolódnak. Olvasónk vette a bátorságot, és szóba elegyedett az egyik buszvezetővel, aki éppen a fülkéjében szaunázott. Arra a kérdésre, hogy az utasteret miért nem fűtik, alább találtok választ:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap este a BKV egyik fűtetlen buszán utazva elgondolkodtam azon, megszabják-e valahol a cégnek, hogy egy buszon mennyi lehet a minimális hőmérséklet?

Kint körülbelül mínusz 6 fok lehetett, a buszon is kb. ennyi volt. Mindenki didergett, a radiátorok hidegek voltak, a kapaszkodó rúdhoz szabályosan hozzáfagyott a kezem, így igazi élmény volt az utazás. Gondolkodtam, hogy a tervezett sítúrát is lemondom, a sok didergős élményből elég volt, lábam meg eleget csúszkát a kanyarodó busz padlóján :-)

Gondoltam tudatos utasként nem morgok magamban, megkérdezem a buszvezetőtől, aki a saját fülkéjébe szaunát csinált (kigombolt ingben szabályosan izzadt), mégis, nem kínálna-e meg minket egy kis meleggel. Először azt hittem leugat majd, hogy zavarom, de tök kulturált volt. Elmagyarázta, hogy ezeket a buszokat karban kellene tartani, a fűtésrendszer öreg, el van tömítődve, így hiába nyitja ki a csapot, a víz nem tud végigmenni az utastérben, nem tud fűteni. Elmondta, hogy jelezte a hibát a karbantartóknak valami lapon, de nem tudnak vele mit csinálni, évek óta ilyen.

Egy ilyen zárt helyet túlfűteni nem jó. A 20 fok már sok lenne, de a mínusz 6-10 fok pedig nagyon kevés. Valami olyan megoldást kellene találni, ami nem süti meg az utasokat, és nem is fagyasztja le őket. (Példa a Volános Ikarusok jobb fűtése lehetne).

Vajon az olvasóitoknak mi a véleménye erről?

zEro

98 Tovább

Buszhiány miatt nyomorognak

A BKV-nak egyre kevesebb működő autóbusza van, ezárt egyre kevesebb járművet tudnak kiküldeni a forgalomba. Kevesebb járművel sajnos tarthatatlan a menetrend, az átcsoportosítások miatt egyes vonalakon egyre sűrűbb a tömegnyomor. Erre panaszkodik egy utas:

Tisztelt BKV Figyelő!
 
A Dél-pesti buszgarázst is elérte a súlyos buszhiány. Tegnap (2008.12.15) a 36-os vonalon, ami 4 (XVIII.-XXIII.-XX.-XXI) kerületet köt össze, és az új paraméterkönyv bevezetése óta nem voltak rá képesek egy normális menetrendet csinálni, 3 db szóló busz is volt, mert csuklós buszhiány van.

 

Valószínűleg a nemrég itt tartott NKH vizsgálata miatt. Mivel elég zsúfolt járat, ráadásul még bemegy a soroksári Tesco áruházhoz is,így el tudjátok képzelni mennyien zsúfolódnak össze egy ilyen szóló buszon. Nem véletlenül kellene itt mindegyik busznak csuklósnak lennie. A mai napon (2008.12.16) szintén van IK 260-as a vonalon.
 
Üdv. Zoli

23 Tovább

Alig akartak leszállni az égő buszról

Percek alatt porig égett egy busz a Hegyalja úton. A 8-as buszról az utasok még akkor sem akartak leszállni, amikor a sofőr azt kiáltotta: szálljanak le, ég a busz!

A 415-ös Ikarus vezetője füstszagot érzett péntek délután háromnegyed kettőkor. A Breznó lépcsőnél lévő megállónál hátrafordult, és azt látta, hogy az ülése mögül dől a füst. Mivel a poroltó közvetlenül a tűz mellett volt, így oltani már nem tudott, csak az utasokra kiabált: szálljanak le! Mivel a legtöbb utas annál elszántabb volt, hogy egy BKV-alkalmazott kétségbeesett kiáltására odafigyeljen, nyugodtan ültek tovább, és csak második felszólításra kezdtek szedelőzködni. Addigra odaért a szemből jövő busz is, aminek a sofőrje ugrott a poroltóval, de amikor leszállt, az égő busz ablakai éppen kirobbantak. Mindezek ellenére senki nem sérült meg, a busz viszont teljesen porig égett.

Alább néhány kép, és nemsokára feltöltöm a tudomásom szerint egyetlen videót az égő buszról. Csúnya.

175 Tovább

Törött kasztnival járnak a buszok

Kíváncsi lennék, ha hasonló állapotú autót vinnék vizsgáztatni, mint a BKV BPO-728-as rendszámú autóbusza, kapnék-e úgy engedélyt, hogy nem fizetem le a vizsgáztatót? Egyre érdekesebb buszok közlekednek a budapesti utakon, amik egyre rosszabb állapotban vannak. Ilyen busznak, vajon hogy adnak engedélyt?

 

Kapcsolódó postok:

Repedeznek az öreg Ikarusok

Bomlásnak indult a busz

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek