Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Össze-vissza beszél a jegyeiről a BKV

Január elsejétől a vonaljeggyel anélkül szállhatunk át egyik metróról a másikra, hogy külön jegyet kellene érvényesítenünk. Ezt sajnos a hibás tájékoztatás miatt sok utas nem tudja, és a Deákon is keresik a lyukasztót az utasok a 2-es és a 3-as metrót összekötő folyosónál. A BKV a saját honlapján is félrebeszél. Előbb azt írja, nem lehet átszállni a jeggyel, metróról metróra, majd ezt az állítást egy következő mondatban megcáfolja. Tegnap esti képernyőkép:

89 Tovább

A BKV-nak nem kell az utasok pénze?

Olvasónk vidéken lakik, és ritkán utazik BKV-n, akkor is csak gyűjtőjeggyel. Amikor legutóbb Pesten járt 4-szer vette igénybe a BKV szolgáltatásait, ám hiába próbált jegyet lukasztani, egyik járművön sem üzemelt a lyukasztó, pedig volt olyan busz, ami nemrég állt ki a garázsból. A 173-as buszon nem csak a lyukasztó volt rossz. A busz menet közben le is robbant, az utasoknak egy másik buszra kellett átszállniuk:

Kedves BKV figyelő!

Vidéken lakom, egy-két hetente utazom Budapestre. Ilyenkor a MÁV-ot kombinálom a BKV-val, nem szeretek autózni. Utazásaim során sok érdekes témát láttam mind a két közlekedési vállalatnál, amiről ma akarok írni, azért írom le, mert eddig úgy vettem észre ezt más nem nagyon sérelmezi. Pedig tapasztalhatja. Hát szóval annak ellenére, hogy nem a Marsról jöttem, többé-kevésbé tisztességesen élek, és szeretem kifizetni azt amit elfogyasztottam. Ideértve a BKV menetjegyeket is. De mivel ritkán járok a nagyvárosban, ezért bérlet helyett jegytömböt használok e célra.

Máskor is volt már rossz tapasztalatom, de ma történt először meg velem, hogy négy járművet is használtam, és egyiken sem tudtam érvényesíteni a jegyemet. Mindegyiken szét voltak esve, le voltak rohadva a lyukasztó/pecsételő készülékek. Így aztán akarva-akaratlanul de ingyen jártam meg a várost, a BKV pedig egy ezressel lett szegényebb. Részletek:

55 Tovább

Szivárog a víz a Gellért téri metróalagútba

A talajsüllyedés és a talajvíz szivárgásának megállítása érdekében októberben utasítást kapott a kivitelező az alagutak falazatépítésének felgyorsítására, a talajmozgás és a szivárgás mára csökkent.

Beszivárog a talajvíz az épülő Gellért téri metróállomásba, adta hírül a Napi Ász című lap. A DBR Metró projektigazgatóság az Indexnek elküldött közleményében arról számolt be, hogy néhány centiméteres felszíni süllyedés és a talajvízszivárgás minden mélyépítési munka természetes velejárója. Ennek az állomásbelsőben alig vannak látható jelei, és a munkálatok felgyorsításával lecsillapodott, de most is folyamatos kísérőjelenség.

Fotó: Németh András
 

A DBR szerint felszíni épületek állagmegóvása és az állomásba szivárgó talajvíz megállítása érdekében még tavaly októberben utasították a Szent Gellért téri állomást kivitelező Bamco-t az állomás és a hozzá kapcsolódó peronalagutak belső falazatépítésének mielőbbi befejezésére. Itt tehát még zajlik a háromrétegű falazat utolsó, belső héjának az építése. A felszínmozgás, illetve a talajvízszivárgás ennek köszönhetően időközben lecsillapodott.

A belső falazatépítés várhatóan március végén, április elején fejeződik be, a kivitelező ezt követően tolhatja majd be a pajzsokat az állomásba. Az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartást követően kezdődhet majd meg a Duna alatti alagútépítés, ami előreláthatólag négy-hat hétig tart.

Az alagutakból mintegy 7,6 kilométer készült el. A déli pajzs március első felében „törhet be” a Szent Gellért téri állomásra, az északi már januárban megérkezett. A pajzsok behúzása az állomásba azonban csak a belső falazatépítési munkálatok befejezését követően történhet meg, a teljes körű tervezést és kivitelezést vállalt állomásépítőnek kötelessége ugyanis gondoskodni a munkálatok által érintett környezet maximális biztonságáról.

(Index)

8 Tovább

Zéró toleranciát hirdetett a BKV

A Dr. Kocsis István vezette BKV egy átláthatóbb, elszámoltatható vállalat megteremtésén dolgozik. A cég 2008. szeptember 1-jével kinevezett vezérigazgatója nem a levegőbe beszélt: a szigorúbb belső ellenőrzésnek és a tisztességes BKV-alkalmazottaknak köszönhetően máris több eredménye van ennek a munkának.

Néhány napja a cég azonnal felmondott az utasokat megkárosító négy jegyellenőrnek, most pedig fennakadt a vállalat belső ellenőrzési rendszerén egy irodai dolgozó, aki fiktív nevekre jogtalanul vett fel különböző összegeket. A társaság őt is rendkívüli felmondással, azonnali hatállyal távolította el. Ügyében a BKV rendőrségi feljelentést is tett.

A Budapesti Közlekedési Zrt. tanult a korábbi hibákból, ezért átláthatóbb működésre törekszik, az utasok és az adófizetők pénzével pontosan elszámol. Dr. Kocsis István, a cég vezérigazgatója ezzel kapcsolatban kijelentette: zéró toleranciát hirdet a vállalat pénzét elherdálókkal szemben, de következetesen kiáll a tisztességes alkalmazottak mellett.

2009. március 2.

BKV Zrt.

19 Tovább

Veréstől félnek az ellenőrök?

Olvasónk arra keresni a választ, hogy a BKV ellenőrei miért nem kérnek se jegyet, se bérletet a nagyobb darab utasoktól, miközben a vékonyabb, becsületes utasokat egyfolytában szívatják? Aki évek óta bérlet és jegy nélkül utazik a kinézete miatt, az miért nem kap büntetést? Akinek 1-2 napja lejárt a bérlete, azt miért vágják meg 12 ezer forintra?

Tisztelt BKV-figyelő!

Törvénytisztelő és rendezett életet élő - így többek között a havi bérletét megvásároló és azzal szabályosan közlekedő - állampolgárként különös észrevételemet kell közölnöm Önökkel.

Munkaköröm révén a közlekedési vállalat igen sok járatát (az agglomeráció felé is) használva a BKV-ellenőrök különös viselkedésére figyeltem fel: az elmúlt egy év óta, amióta jegyellenőrzést tapasztalok a 6-os villamoson, buszokon, a környékbeli HÉV járatokon, az ellenőrök egyetlen esetben sem kérték a velünk utazó, antropológia és más külső jegyeik alapján vélelmezhetően roma utasok jegyét vagy bérletét.

127 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek