Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Érvényes jeggyel rendelkezőt büntetett az ellenőr?

A 220-as buszon hétfőn megbüntettek egy utast, amiért 270 forintos vonaljeggyel utazott. Az ellenőr szerint a jegy nem volt érvényes, azonban a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy a jegyet korlátlan ideig elfogadják, és erre fel is hívták az ellenőrök figyelmét.

Hétfő reggel a 220-as buszon az ellenőrök megbüntették az egyik utast azért, mert 270 forintos vonaljegye volt. Az utas tájékoztatása szerint azt mondta neki az ellenőr hölgy: „Nem képzeli, hogy február végén még elfogadjuk?” Ráadásul el is akarta venni a jegyet, nehogy tudja bizonyítani az ártatlanságát. Az illető egy nappal később befizette a 6 ezer forintos büntetést. A BKV ügyfélszolgálata szerint korlátlan ideig elfogadják a 270 forintos jegyet, és erre felhívták az ellenőrök figyelmét is. Azt ajánlották, hogy az illető tegyen panaszt, de persze fizesse be a büntetést, mert sokáig tarthat a kivizsgálás.

Az MNO érdeklődésére a BKV ügyfélszolgálatán elmondták, hogy valóban korlátlan ideig érvényes az ezüstcsíkkal ellátott 270 forintos jegy. A cég szerint konkrétan tudni kéne, hogy az ellenőr miért büntetett, elképzelhető, hogy sérült volt a jegy, vagy már korábban érvényesítették. (Olvasónk szerint egyik sem!)

(MNO)

26 Tovább

Hülye utas miatt állt az éjszakai busz

A BKV utasok kreatívak. Amikor ellenőr jön, mindig kitalálnak valamit, miért nincs jegyük: rossz volt az automata, nincs apróm, nem volt nyitva a pénztár stb. Az igaz, hogy éjszakai szinte lehetetlen jegyet venni az éjszakai járatokra, és nem hord mindenki megánál jegyet, így az éjszakai bliccelést még el tudom fogadni, de hogy a bliccelő még reklamáljon is, és feltartsa a buszt 20 percig, ahhoz már pofa kell:

Kedves BKV-figyelő!

Ha Budapesten Olimpiát rendeznének, biztosan felvennék sportágnak az "ellenőr elől futás" rövidtávú 100 és hosszú távú 300 méteres változatát, hazánkban ugyanis roppant divatos a bliccelés. Nyilván mindenkivel fordult már elő olyan, hogy jegy vagy bérlet nélkül vette igénybe a "hárombetűs" szolgáltatását, és ha ilyenkor jött az ellenőr, akkor jött vele a választási lehetőség is: helyszíni, későbbi, bérletbemutatás, esetleg jegyvásárlás, leszállás, stb.

Február 19-én éjfél után a 979-esen azonban ketten más utat választottak: megpróbáltak nagyjából 30 ember kárán kikerülni szorult helyzetükből, ám végül úgy kullogtak le a buszról, hogy kinevettük őket és megtapsoltuk, ahogy toporzékolnak.

A történet alapvetően normálisan indul: két hölgy ellenőr kérte a jegyeket és bérleteket felmutatni, ám két utas (a busz középső ajtajával szemben ülő úr és hölgy) erre nem volt hajlandó, különböző okokból kifolyólag. Egyik viccesebb, mint a másik, érdemes megismerni tekervényes agyuk gondolatmenetét!

145 Tovább

Rángatták, szidalmazták az ellenőrök

Olvasónk barátnőjét azért büntették meg, mert a földalattin 3 perce lejárt jeggyel utazott, teljesen véletlenül. Épp telefonáltak egymással, amikor az ellenőrök megfogták a lányt, rángatták majd szidalmazták, egyszer csak megszakadt a vonal. Olvasónk kocsiba szállt és üldözni kezdte az ellenőröket, akiket megtalált, majd elbeszélgetett velük. Vajon a BKV ellenőrök miért mindig a fizető utasokat cseszegetik? Vajon a 24-es 28-as villamoson is viselkednének?

Kedves BKV-figyelő!

Február 3.-án dél körül hívtam a barátnőmet, aki akkor végzett a fodrásznál és szállt fel épp a földalattira. Beszélgettünk, majd pár megálló után így szól:

- Hú, ellenőrök,tartsd egy picit.

- Ok.

Félszavakat hallottam amikből (meg barátnőm utólagos beszámolójából) összeraktam a beszélgetést:

- Ez a jegy már nem érvényes

+ Hogy-hogy nem érvényes?

- 3-perce lejárt.

+ Akkor kérnék egy újat

- Nem adok

+ Merthogy?

- Személyi igazolványt kérek

+ Mert?

- Megbüntetem

+ Akkor leszállok

- Nem szállhat le!

Nem akarom a beszélgetést részletezni, itt értek a Deák térhez,ahol is a barátnőm leszállt,majd elindult a kijárat felé,majd próbálta folytatni a beszélgetést velem,csakhogy az ellenőrök leszálltak vele, majd utána kiabáltak;

116 Tovább

Csőbe húzták az utasokat

Ha nincs elég bliccelő, akkor csinálni kell! Gondolhatják a BKV-nál, amikor forgalmas csomópontokon pénztárakat zárnak be, automatákat szerelnek le, vagy éppen jegykezelőket állítanak át. Olvasónk az utóbbira panaszkodik, ugyanis január 20-án lyukasztott jegyére 8 nappal korábbi dátumot kapott, tehát az érvényesítés időpontjában már rég lejárt. Csak a szerencsén múlott, hogy egy rendes ellenőrrel találkozott, aki nem büntette meg, tovább engedte:

Kedves BKV Figyelő!

Bevallom, vidéki lakosként nem vagyok nagy BKV használó, mégis rendszeresen olvasom Blogotokat.

Tegnap (I. 20.) a munkám Budapestre szólított, így volt lehetőségem ismét a BKV szolgáltatásait igénybe venni.

Amiért billentyűzetet ragadtam, az az, hogy talán egy közérdekű információt tudok a kedves utastársakkal megosztani.

Történt ugyanis, hogy dél körül a Ferenciek tere metró megállónál érvényesítettem jegyemet, és szálltam metróra. A célállomáson ellenőrök álltak, én a legnagyobb nyugalommal adtam át a jegyemet, melyről közölték, hogy ez bizony 12-ei dátummal van ellátva. Teljesen meglepődtem, hiszen a lelkiismeretem tiszta volt, tudom, hogy hol és mikor érvényesítettem a jegyemet, és az utazás teljes időtartama alatt a kezemben volt, így még a zsebemben sem keveredhetett össze egy régebbivel, igaz 12-én Budapest közelében sem jártam.

33 Tovább

Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz

Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.

Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?

Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.

A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.

Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…

G. M.

70 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek