Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Akadályozzuk meg közös tulajdonunk megrongálását!

Elhárult a jogi akadály, így a BKK a jövőben bekamerázza a budapesti tömegközlekedés járműveit - ezt kedden közölte a társaság a Blikk cikke nyomán. A rendszer az Alstom metrókon már működik, a tervek szerint hamarosan a Combino villamosokat is ellátják a megfelelő eszközökkel. A jövőben érkező új villamosokat, trolikat és buszokat már gyárilag kamerákkal szerelik.

A cél nyilvánvalóan a rongálások megelőzése, illetve a rongálók kézre kerítésének megkönnyítése. A régi, kamerák nélküli járművek azonban továbbra is ki vannak téve az esztelen vandalizmusnak. A leggyakrabban a firkálók tageivel találkozhatunk, akár festve, akár karcolva, de épp a múlt héten rúgták ki egy busz ablakát, s volt már példa villamos kisiklatására is.

Legutóbb több Combino villamost rongáltak meg annyira, hogy ki kellett őket állítani a forgalomból, ezt megelőzően az Alstom metró egyik kocsijának üvegét karcolták össze; ezekkel tele volt a média. A BKV-figyelő olvasói mindkét alkalommal adtak tippeket a vandál(ok) azonosításához, erről természetesen tájékoztattuk a BKK-t.

Nekünk, tömegközlekedést használóknak is van felelősségünk a rongálások megakadályozásában, vagy a tettesek kézre kerítésében. A legjobb, ha - például a járművezető értesítésével - meg lehet előzni a vandalizmust, de ha erre nincs lehetőség, legalább segítsük a hatóságok munkáját! Minél több kártékony figurát kapnak el, annál kevésbé lesz vonzó a köztulajdonban való károkozás.

A tag a rongáló aláírása, tulajdonképpen saját magát azonosítja a járművek, megállók és egyéb eszközök összefirkálásával, megkarcolásával. A korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy a BKV-figyelő olvasói között vannak olyanok, akik felismerik ezeket a "kézjeleket", a tettesek azonosítása így könnyebbé válik.

A blog szerkesztőjeként az olvasók segítségét kérem. Állítsuk meg közös tulajdonunk megrongálását, közös fellépéssel szorítsuk vissza a vandalizmust!

Az alábbi képet és sorokat Lajos nevű olvasónk küldte, akinek most lett elege abból, hogy egy viszonylag szűk kör civilizálatlansága miatt nem tud kulturált körülmények közt utazni. Aki felismeri a képen látható taget, továbbá ez alapján azonosítani tudja a bűncselekmény elkövetőjét, kérem, jelezze a blog e-mail címén!

Ezen kívül a jövőben is várom a hasonló képeket, hátha valaki felismeri az elkövetőket. Természetesen mindenkinek névtelenséget biztosítok. 

A mai napon is, mint minden nap, reggel a 7:38-as, Batthyány térről induló szentendrei hévvel utaztam. De ma én is megelégeltem a firkálók jótetteit. Ugyanis egy jómadár gyönyörűen telibekapta az első kocsit. Azt hiszem, a 1115-ös a szám állt a vezetőfülke ajtaja felett. Legalább 4 helyen látszik ugyanaz a tag...

Meg lehet nézni és látszik, hogy volt ideje bőven, hogy több helyre is ugyanazt "rajzolja". Fotót is mellékelnék eme nemes tettről. Persze sok iróniával. Egyben kérdezném a hatóságot, hogy miért nem lehet egy adatbázist készíteni ezekről. Aztán jól elkapni őket és irány a BKV garázs, pár hét takarítás, persze a kár értékétől függően.

9 Tovább

Megfigyelheti az utasokat a BKV és a MÁV

Kép- és hangfelvételek készítésére jogosítja fel a tömegközlekedési cégeket a ma parlament elé kerülő személyszállítási törvény az utasok, a járművek és a berendezések védelmében, -írja az FN24.

Az állomásokon, a megállókban és a járműveken is megfigyelhetik majd az utasokat a tömegközlekedési cégek, ha a parlament jelenlegi formájában megszavazza a személyszállítási törvényt.

A nemzeti fejlesztési miniszter által benyújtott jogszabálytervezet alapvetően a vasúti, vízi és közúti tömegközlekedés feladatait és új szabályait taglalja, ám egy paragrafusa alapján a vállalatok megfigyelhetik majd a bliccelőket, zsebtolvajokat és a vandálokat – és persze az ártatlan utazókat is.

A tervezet szerint a cégek ugyanis jogosultak lesznek elektronikus biztonságtechnikai rendszeren keresztül megfigyelést folytatni, felvételt készíteni és kezelni, valamint tárolni 16 napon keresztül.

A vállalatok kötelesek lesznek jelezni, ha egy megállóban vagy járművön megfigyelik az embereket, s külön megtiltja a tervezet a mosdók és illemhelyek megfigyelését.

A törvény indoklása szerint erre a paragrafusra azért volt szükség, mert „a közlekedési szolgáltatók a járművek épségének és az utasok életének, testi épségének, poggyászainak és értékeinek védelme érdekében kamerákkal kívánják megfigyelni a járművek belsejét, amely gyakorlat Európában már régen meghonosodott”.

(FN24)

13 Tovább

Összefirkálta a villamost, majd kirúgta az ablakát

A lenti történet főszereplője egy 10 éves gyerek, aki társaival együtt a 14-es villamoson utazott. A gyerek összefirkálta a villamos oldalát, üléseit, majd kirúgta a jármű ablakát. A villamoson egy utas sem volt, aki a padlóba verte volna a kissrác fejét vagy rendőrt hívott volna. A csoport később átszállt a 3-as metróra, ahol folytatódott a móka. A gyerek menet közben a vonat ajtaját is kinyitotta:

Kedves BKV-figyelő!

November 21-én mentem haza Kőbányára, Újpestről. Káposztásmegyerről indultam a Megyeri 14-es villamos végállomásából. Egy megállóval később egy kisebb csapat fiatal felszállt a villamosra. Látszott kizüllök, hogy van egy ki ha én nem nagyon kemény 10 éves akiről ez a sztori szól is. A lényeg annyi, hogy az illető fiatalember a 14-es villamoson úgy érezte milyen jó vicc lenne ha ő elkezdene firkálni üvegre/ülésre mindenre ami csak a villamoson van. Az egyik legmegdöbbentőbb dolog számomra mégis az volt amikor az illető kirúgta a villamos ablakát.

103 Tovább

Szabó Máté ombudsman támogatja a BKV-s kamerarendszert

Az utasnak sincs joga a BVK-ellenőrrel szemben verbális vagy tettleges agresszióra, és az ilyen támadások számának csökkentése, az utasok biztonságérzetének növelése érdekében Szabó Máté ombudsman támogatja a képrögzítésre alkalmas zártláncú kamerarendszer telepítését. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa ezt vasárnap közölte az MTI-vel.

A biztos a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt.-nél folytatott vizsgálatot, és megállapította, hogy a közlekedési cég az ombudsman több tavalyi ajánlását is megfogadta, azonban még mindig vannak bírálatra okot adó helyzetek a társaság jegyellenőrzési, pótdíjazási gyakorlatában.

Szabó Máté szerint - bár a BKV tavaly ígéretet tett rá, hogy orvosolja a problémát - továbbra is sok panasz kifogásolja az ellenőrök bántó hangnemét, "otromba, olykor nyomdafestéket nem tűrő stílusát". Pozitív fejleménynek értékelte ugyanakkor, hogy a jegyellenőrök és biztonsági őrök tevékenységét kifogásoló panaszok kivizsgálása dokumentáltan történik, a válaszlevelek az egy évvel ezelőttiekhez képest "tartalmi szempontból sokkal meggyőzőbbek", a panaszok döntő többségére pedig 30 napon belül választ adott a közlekedési társaság.

23 Tovább

Inzultáltak egy BKV-dolgozót, egy utas meghalt

Elkerülte a figyelmem egy múlt pénteken megjelent BKV-s közlemény. Ismét balhé volt egy buszon, most a 160-ason támadtak utasok a járművezetőre, a vezetőfülke ablakát is betörték. Az esetet egy idős úr is végignézte, aki hirtelen rosszul lett, és életét vesztette. A BKV továbbra is a járművek be kamerázásában látja a megoldást:

Ma este (szeptember 25.) a 160-as autóbuszon a Forrásliget lakópark utáni szakaszon két utas szóváltásba keveredett a járművezetővel. Ezt követően egyikük a vezetőfülke ajtajára ütött, ami ennek következtében betört. A rendkívüli esemény közben egy idősebb utas rosszul lett, majd életét vesztette. Jelenleg rendőri helyszínelés van folyamatban, az elkövetők elmenekültek.

Mivel mindezt nem kívánjuk tétlenül nézni, a BKV Zrt. vezetősége keresi a megoldást arra, hogy minél hamarabb kiépülhessen az a zártláncú, fedélzeti kamerarendszer, amely a járműveink belsejében történteket rögzítené – természetesen szem előtt tartva minden vonatkozó törvényi és adatvédelmi előírást. Társaságunk már két járművön felszerelte ezeket a kamerákat kísérleti jelleggel, ezen kívül sürgeti a hatékonyabb törvényi védelmet is. Mindebben számít az adatvédelmi biztos támogatására. Társaságunknak kötelessége a közfeladatot közvetlenül ellátó munkatársakkal szembeni, egyre terjedő erőszak visszaszorítása, illetve annak megakadályozása, hogy esetleg komolyabb – a munkavállalók és az utasok testi épségét veszélyeztető – bűncselekmények következzenek be.

BKV Zrt.

50 Tovább
«
123

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek