Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Leszorította az útról a biciklist a buszvezető

Olvasónk kerékpárjával haladt Báthory utcában amikor a 151-es buszvezetője annak ellenére, hogy elfért volna az úton leszorította. Később a végállomáson próbálta rendezni a dolgot, de a buszvezető csak beszólogatott neki, normális kommunikációra képtelen volt. A biciklista a közlekedés felügyelethez fordult, onnan irányították hozzánk:

Tisztelt BKV-figyelő!

Történt ma (X. 10.) velem egy kis malőr és nem tudtam kihez fordulhatnék. Elsőnek felhívtam egyik ismerősömet aki a közlekedés felügyeletnél dolgozik annyira felháborított az eset, ő tanácsolta hogy írjak Önnek.

A következő történt:

Kőbánya kispest felől tartottam Csepelre, a Szabó Ervin utcán, elhaladtam a piac és a Kőbánya Üzletház (volt Centrum Áruház) mellett, át az üllői úton és folytattam volna utamat a Báthory utcán. Ez egy kétsávos egyirányú út, amiből a baloldali sáv a kereszteződés után röviddel (kb. 100 m) megszűnik. Itt egy 151-es busz hajtott mellém a bal oldali sávban majd nekiállt dudálni és közeledett felém (sebességem kb. 30-35 km/h lehetett). A sávom szélén haladtam így mellettem bőven volt még elég hely egy busz számára is (itt jegyezném meg hogy jómagamnak is több mint 5 éve van jogosítványom és a vezetek is rendszeresen).

49 Tovább

Megpofozná a villamossínen tekerő bicikliseket

Az idei év egyik legérdekesebb kerékpáros balesete az volt, amikor egy biciklist a villamossínek között egy autóbusz ütött el a kiskörúton. Igen, villamossínen, biciklist egy busz. De úgy néz ki a kerékpárosok nem tanultak az esetből. Ugyan úgy cikáznak a villamosok között, veszélyeztetve ezzel a saját életüket, mások biztonságát és Budapest közlekedését:

Tisztelt BKV-figyelő!

Sajnálom, de le kell írnom, hogy amit a kerékpárosok művelnek a 47-49es viszonylatú villamosok vonalán (és valószínűleg még más, egyéb helyeken is), az a felelőtlenség legfelsőbb határát is túlszárnyalja.

Gyakran utazom az említett villamosokkal munkába menet, vagy onnan hazafelé tartva, de megesik az is, hogy munkaidőben kell igénybe vennem a villamost! Ezzel semmi gond nincs is, mindaddig, míg egyszer valami idióta kerékpárost egyszer ki nem lapít egy villamos, ugyanis nem elég széles számukra a közút, inkább a villamos vágányokon a villamos előtt-mögött tartják célszerűbbnek, s minden bizonnyal menőbbnek a közlekedést!

207 Tovább

Hiába az ellenőrzés, még mindig bicikliznek a Margit hídon

Körülbelül 3 hete írtam a Margit hídon a gyalogosok között száguldozó, azokat lecsengető biciklisekről. Mit ad Isten, a poszt publikálása után pár nappal bekövetkezett az, amit megjósoltunk, így ismét elő kell venni a témát. Lássuk mi történt: Bár, a KRESZ bicikli közlekedhet a járdán, arra kérték az arra járókat, hogy kerékpárjukat tolják a hídon, mert kevés a hely és könnyen elüthetnek valakit. A biciklisek ezt kikérték maguknak, a KRESZ-re hivatkoztak (ami a piros lámpán való áthajtásnál természetesen már nem létezik), száguldoztak tovább. (Nagy tisztelet annak a pár kivételnek, aki tolta a biciklit). Egy őrült kerékpáros elsodort egy 4 éves kislányt a járdán még 6-án, aki könnyebb sérüléseket szenvedett. KRESZ ide vagy oda, a rendőrség bekeményített, már csak tolni lehet a kerékpárokat. Elvileg. Tegnap ellátogattam ismét a Margit hídra, nézzük képekben mi változott.

Két rendőr figyelte a rendet a budai oldalon. Vagyis figyelte volna, ha nem telefonálgatnak. A biciklisek így elhajtottak mellettük a járdán, kevesen voltak azok, akik maguktól leszálltak:

73 Tovább

Még szerencse, hogy nem szabad biciklizni a Margit hídon

Pár napja lezárták a város egyik legforgalmasabb átkelőjét, a Margit hidat. Lezárták, mégis látni olyan autóst (nem taxist), aki engedély nélkül áthajt a hídon. Náluk már csak azok a biciklisek a bunkóbbak, akik az egyértelmű szöveg ellenére -miszerint a biciklit áttolhatják a járdán- száguldoznak a gyalogosok között, és még csöngetnek is, ha nem ugrassz egyből odébb.

 Megértem, hogy lassú és unalmas tolni a biciklit a hídon, de száguldozni akkor sem kellene, főleg nem pofátlanul csengetni, hisz ő szabálytalankodik és ő van útban, nem én.

Örülök, hogy egyre többen ülnek kerékpárra autó és tömegközlekedés helyett, én is szoktam kerekezni a városban, ha nincs kedvem BKV-zni, de a KRESZ szabályait mindig igyekszem betartani, mert azok egyaránt vonatkoznak buszokra, autókra, kerékpárokra és gyalogosokra is. 4-5 perc alatt ennyi bringással találkoztam a hídon:

Nem látod a képeket? Katt ide!

514 Tovább

Az évszázad lehúzása: Helyszínen váltott vonaljegy

Sosem értettem, hogy a buszvezetőnél és a biztonsági őröknél kapható jegy miért drágább, mint a sima vonaljegy. Tehet arról az utas, hogy nincs a megállóban automata vagy pénztár? Miért kell az utasnak felárat fizetnie (100 forint jegyenként) ha a BKV nem biztosítja a jegyvásárlás lehetőségét?

Olvasónk a fogaskerekű igen forgalmas végállomásán szeretett volna jegyet venni, de csak felárral tudott. Összesen 400 forintot szedett be tőle a BKV pluszba azért, mert csesznek pénztárat üzemeltetni, és mert nincs (vagy rossz) az automata.

Kedves BKV figyelő!

Újabb gyöngyszemmel igyekszem megajándékozni az olvasóközönséget. Az időpont múlt hét vasárnap...

Az egy hetes pihenésből ocsúdva gondoltuk a párommal, hogy kihasználjuk a kellemes időt és kerékpározunk egyet a János-hegyen és környékén. A viszonylagos meleg miatt a kényelmes feljutáshoz a BKV 60-as viszonylatát, ismertebb nevén a fogaskerekűt választottuk. Mindkettőnk bérlete lejárt még a nyaralás előtt, nem gondoltunk, hogy érdemes lesz a Pesten töltött pár nap kedvéért újat venni.

A fogaskerekű végállomásán a peron végén két BKV-egyenruhás idősebb fickó állt, egyikük egy jól hallható (valódi) angolsággal kommunikáló négy fős nyugdíjas-csoporttal igyekezett kézzel-lábbal megértetni magát, nem sok sikerrel.

106 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek