Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Álom csak a kényelmes átszállás?

A XVII. kerületi Kucorgó tér átszállási nehézségeiről írt levelet nekünk olvasónk, Ágnes.

Régóta készülök, hogy valamely hivatalos szerv felé megírjam észrevételemet, de eddig mindig halogattam, mondván: az én bajom, én vagyok a peches. Illetve, hogy majdcsak feltűnik másnak is, ha más nem: a buszvezetők megunják, hogy korán reggel a komplett családfájukat emlegetik a tisztelt utasok. De nem.

Hogy mi is a probléma? Budapest, XVII. kerület, Kucorgó tér. A városba befelé átszállási csomópont, itt találkozik a 161-es, a 201E és a 97E jelzésű autóbusz, valamint a Volán jó néhány, Örs vezér teréig közlekedő, BKSZ-szolgáltatást nyújtó járata. Ezért a mezei honpolgár azt gondolná, hogy át tud szállni egyik járatról a másikra kényelmesen. Álom, álom...

Ugyanis a megálló tábláján csak egy darab "M" betű szerepel, ezért 2 busz egyszerre nem nyitja ki az ajtaját. Mármint két BKV busz. Olyan még csak-csak előfordul, hogy ha BKV-busz áll be előbb a megállóba, akkor a mögé érkező Volán is kinyitja az ajtót, biztosítva az átszállást. Fordítva azonban nem működik a dolog (vagy legalábbis sofőrfüggő).

Az Ecser felől érkező és nagyívben kanyarodó (97E, Volán) buszokat a Csaba vezér tér felől jövő és kis ívben befoduló járatok (161, 201E) mindig előre engedik a kereszteződésben, mert egyszerre kapnak zöldet. Ennek következtében "páholyból" nézhetjük, ahogyan a gyorsjáratok elhagyják a megállót.

Pedig a reggeli csúcsforgalomban nem mindegy, hogy a jászberényi úton haladó(?), minden fánál megálló buszon megy-e az ember, vagy az E(xpressz) busszal. Véleményem szerint csak néhány méteren és egy kis rugalmasságon múlna, hogy a megállót előrébb helyezzék, így biztosítva lehetőséget két csuklósbusz egyidejű ajtónyitásának.

És nem, nem elég, hogy Rákoskeresztúr városközpontban át lehet szállni, mert addigra rég lemaradnak egymástól ezek a járatok.

Nem tudom, megfelelő helyre írtam-e, de legalább kiírtam magamból. Valamint a reakciókból esetleg felmérhető lesz, csak az én problémám-e ez a dolog, vagy mást is idegesít. Gyanítom, hogy az utóbbi...

11 Tovább

Kormos füstöt okádó BKV-buszok zavarják a Ráday utca nyugalmát

Szép nyári napokon nincs is jobb annál, mint kiülni valamelyik étterem teraszára egy jó ebédre vagy vacsorára. Pont az ilyen "kiülős" éttermek miatt olyan népszerű a Ráday utca. Itt retró kifőzdétől kezdve a legelegánsabb éttermekig minden megtalálható, a turisták és a környéken dolgozók nagy örömére. Ezt a szép képet csak a 10 perceként elhaladó BKV-buszok zavarják meg, amik fél méterre a vendégek tányérjától okádják a füstöt. Tényleg megéri néhány utas miatt tönkretenni ezt az utcaképet? Olvasónk levele hajtás után olvasható.

55 Tovább

Ugrott a fonódó villamoshálózat és a 4-es metró második szakasza

A főváros várhatóan napokon belül visszalép a budai fonódó villamoshálózat megvalósításától, mivel a II. kerület máig nem adta ki a beruházáshoz szükséges engedélyt - közölte csütörtökön Tarlós István a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének vendégeként. Az MGyOSZ rendezvényén a főpolgármester a Budapest előtt álló kihívásokról beszélt, -olvasható a HVG weboldalán.

Tarlós István a dilettantizmus csúcsának nevezte a II. kerület vezetésének korábban hangoztatott álláspontját, miszerint a többek közt az észak-budai és a dél-budai villamosvonalak összekötésével kialakítani tervezett fonódó villamoshálózat egész Budapestre káros hatást gyakorolna. A főpolgármester úgy látja, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) is a II. kerület álláspontját osztja, annak ellenére, hogy a többi önkormányzat és a szakma támogatta a beruházást.

27 Tovább

Fonódjanak, de ne így a budai villamosok

A II. kerület vezetése meglepetten értesült arról, hogy április 16-án azaz holnap a főváros, a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az úgynevezett "budai fonódó villamossal" kapcsolatban támogatási szerződést ír alá. Ugyanis a 17-es villamos vonalának tervezett hosszabbításáról, a fonódó rendszerbe való bekapcsolásáról jelenleg is folynak a tárgyalások Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és a II. kerület vezetése között.

"A II. kerület vezetőjeként támogatásomról és együttműködésemről biztosítom a főváros minden olyan elképzelését, amely a kerület közlekedésének korszerűsítése érdekében a lakosság igényeit hivatott szolgálni - áll Láng Zsolt sajtóközleményében. "A fonódó villamosjáratok koncepciója azonban - az általam megismert, hetente alakuló formájában - elsősorban nem ezt szolgálja. Csökken a parkolóhelyek száma, szűkül az Árpád fejedelem útja áteresztőképessége, megnehezül a Lukács fürdő környékének közúton történő elérése.

34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek