Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szalainé csak kétmillióval keresett kevesebbet, mint az amerikai elnök

A neten napok óta kering egy levél, aminek írója összehasonlította, hogy mennyit keresnek a különböző állami vállalatok vezetői, és a nemzeti bankok elnökei nálunk és az államokban. Ebből kiderül, hogy a magyar, rosszabbul dolgozó vezetők többet kapnak, mint amerikai kollégáik, és azt is megtudhatjuk, hogy Obama alig 40 százalékkal keres többet, mint egyes vezetők a közlekedési vállalatnál. (Ha összehasonlítjuk a két munkát, azt is mondhatnánk, hogy kevesebbet keres).

Az, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke háromszor többet keres, mint a Federal Reserve elnöke, az Magyarországon teljesen normális dolognak számit. De, hogy a BKV menedzsmentjének egyik tagja 100 millió Ft végkielégitést kapjon, az azért már túlzás. Nem kicsit, nagyon! Egyébként a kalkuláció alapja az a havi 4 azaz négy millió forintos jövedelem volt, ami a fizetésből és más juttatásokból jött össze.

Gondoltam egy merészet és utána néztem, vajon Amerikában mennyit keresnek az állami vállalatok menedzserei, ezen belül is a személyzeti osztály (Human Resources) vezetői, különös tekintettel a közlekedési vállalatokra.( Public Transportation). Itt most mindenki vegyen egy mély levegőt, mert később nem fog kapni, az biztos!

118 Tovább

A rendőrség nyomoz a BKV-nál

Hűtlen kezelés megalapozott gyanúja miatt megkezdte a nyomozást a BKV-s végkielégítés ügyében a rendőrség - mondta Sass Oszkár, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

Megkezdődött a tanúk kihallgatása és az információgyűjtés a közlekedési vállalatnál hűtlen kezelés megalapozott gyanúja miatt - mondta a sajtóügyeletes, aki további részleteket nem árult el a nyomozás állásáról.

Az ügyben a feljelentés érkezett a Fővárosi Főügyészséghez, amely elrendelte a nyomozást hűtlen kezelés megalapozott gyanúja miatt. A főügyészség a Budapesti Rendőr-főkapitányságot bízta meg a nyomozással.

34 Tovább

Másfél milliárdot költöttek végkielégítésekre

Akár másfél milliárd forintot is költhetett a BKV végkielégítésekre 2007-óta Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke szerint.

Másfél milliárd forintot is költhetett a BKV végkielégítésekre 2007-óta, mivel Antal Attila korábbi vezérigazgató csaknem nyolcszáz embert küldött el a cégtől egy átalakítás során - mondta Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke. Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának Fidesz által delegált tagja szerint a végkielégítési ügyeket nem lehet csak Balogh Zsolt eltávolításával lezárni.

A távirati iroda annak kapcsán kereste meg Gulyás Attilát és Vitézy Dávidot, hogy a BKV hétfőn közölte: közös megegyezéssel, végkielégítés nélkül július 31-ével távozott a BKV-tól Balogh Zsolt általános és műszaki vezérigazgató-helyettes.

46 Tovább

Kirúgták a BKV vezérhelyettest

Távozik a BKV-tól a néhány hete még a cég új vezetőjeként emlegetett műszaki- és általános vezérigazgató-helyettes.

Balogh Zsolt - akit nem sikerült elérnünk telefonon - ma ment be utoljára munkahelyére, menesztése azonnal hatályos. A BKV szűkszavű - az indokokról szót nem ejtő - közleményben ismerte el az újabb csúcsvezető távozását. Mint a lpunkhoz eljuttatott közleményben tudatják: a munkaviszony megszüntetése Balogh Zsolt kezdeményezésére közös megegyezéssel történt; a vezető nem kap végkielégítést. Infromációink szerint az, hogy távozása a saját kezdeményezésére történt, legfeljebb annyira igaz, mint amennyire a saját ötlete volt, hogy nemrég a BKV honlapjára is kitett közleményben tudatta: elismneri Kocsis István vezérigazgató érdemeit és nem áll szándékában átvenni a helyét a cég élén. E kommünikét egyébként néhány nappal azután adták, ki hogy Balogh neve komolyan felmerült, mint a tulajdonos fővárosi önkormányzat számára - volt munkahelyén, az MVM-nél kipattant botrányos ügyek miatt - egyre inkább terhes Kocsis utódja. Azóta viszont úgy tudjuk, Kocsis ismét megerősítette pozícióit, elmozdítása legalábbis egyelőre nincs napirenden.

(Népszava - Lengyel Tibor)

13 Tovább

Idén sem utazhatunk még az Alstom metrókon?

A Fehér úti kocsiszínben már tudják, hogy az új Alstom metrók miért „hibásodnak meg” folyton, és miért nem futja az első vonat a próbaköröket. A metróvezetők arról beszélnek, hogy az Alstom projekt vezetője teljesen véletlenül a BKV Vasúti Járműjavító Kft. egyik magas beosztású tagja, akinek érdekében állhat, hogy az új metrók minél később álljanak forgalomba. Hogy miért?

Minél később állnak ki az Alstom metrók, annál többet futnak a régi vonatok, amiket nagyjavításra kell vinni, alkalmanként 10 millió forintért. Bízom benne, hogy innen már mindenki össze bírja rakni a képet, nem kell elmagyaráznom, hogy ebből a néhány millióból így kiknek jut egy kis zsebpénz. Próbáltam kérdezősködni a BKV-nál, de senki nem tud semmit, csak néhány kocsiszínben dolgozó állítja a leírtakat.

Ezek után senki ne higgye, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság által talált hibák tényleg valósak. A fékcsövek sem maradnak csak úgy a szakemberek kezében, ha előzőleg nem csavargatja ki őket valaki…

Lényeg a lényeg, ha emberünk tovább húzza az időt elképzelhető az is, hogy csak jövő tavasszal utazunk először az Alstom metrókon, feltéve ha befér majd az alagútba.

60 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek