Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?

Tegnap az egyik bejegyzésnél előkerült, hogy a BKV autóbuszain nincsen elsősegélynyújtó felszerelés, pedig az kötelező lenne, milyen közúti járművön. Egy BKV-nál dolgozó ismerősöm szerint a BKV-nak és a '90-es évekről van felmentése, tehát a buszokon ezért nincs elsősegély doboz. A probléma csak az, hogy egy '90-es rendelet szerint még a mezőgazdasági gépekre is kell ilyen felszerelés. Ezért fordultam tegnap levélben a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumhoz, illetve a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz:

Tisztelt BKV!
Tisztelt NKH!
Tisztelt NKHM!

Néhány hete az egyik 7-es buszon egy erős fékezés miatt elesett egy utas. Az idős úr olyan szerencsétlenül esett, hogy a fejbőre több helyen is felszakadt. Két blogger sietett a segítségére, akik a buszvezetőtől elsősegélydobozt kértek, hogy ellássák az utast. Az utasok ekkor szembesültek azzal, hogy a buszon nincs elsősegély nyújtó felszerelés, pedig kötelező lenne, minden olyan járművön, amely forgalomban vesz részt, legyen az motor, autó, mezőgazdasági gép, vagy BKV busz. Az utóbbiakban mégsincs, pedig egyszerre akár 130 ember is utazhat rajtuk, tehát egy esetleges baleset következtében akár 50-nél több ember is megsérülhet. Így szól a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet:

67 Tovább

„Mi van nyanya, meguntad az életed?”

Olvasónk a BKV alvállalkozójának, a VT-Transmannak az egyik leggyökerebb buszvezetőjével találkozott tegnap reggel. A buszos Budafokon nem akarta megadni a gyalogosoknak az elsőbbséget, akik a zebrára lépve jelezték, hogy át akarnak kelni. A buszvezető nem elég, hogy a KRESZ szabályaival nem volt tisztában, még a gyalogosakkal kezdett kiabálni. Részletek a levélben:

"Tisztelt" BKV!

A mai napon (2009. május 20), 8:45-kor, a KLN-091-es rendszámú buszon (114-es vonalon) egy felháborító "élményben" volt részünk. A Kitérő villamosmegállónál lévő zebrán gyalogosok várakoztak. Ezt a buszvezető is látta. A gyalogosok leléptek, és elindultak. Pontosabban mondva ketten elindultak, a többiek nem mertek lelépni a gyorsan haladó jármű elé.

Szerencséjükre, mert a buszvezetőnek esze ágában sem volt lassítani, nemhogy megállni, úgy, ahogy azt a KRESZ előírná neki. Viszont kénytelen volt tényleg megállni, mert a két lelépő addigra már jócskán a busz elé ért, és idős emberek lévén elugrani nem tudtak (a buszvezető legnagyobb mérgére), ezért hírtelen megállt, centiméterekre a gyalogosoktól. És még a buszvezetőnek állt feljebb, kikiabálva a kis ablakán, hogy "Mi van, nyanya, meguntad az életed?".

148 Tovább

Nulla kézzel vezet a BKV buszvezetője

Olvasónk a napokban egy olyan buszvezetővel találkozott a 161-es vonalon, aki vezetés közben telefonált, falatozott, és a foglalt kezei miatt időnként kéz nélkül vezette a buszt:

Tisztelt BKV figyelő!

Nem szoktam utazni a 161-es autóbuszon, most csak kivételesen keveredtem rá. Félreértés ne essék, nem a járművet kritizálom (Volvo 7700), hanem a vezetőjét.

Történt ugyanis, hogy az említett járaton a Kis utcai lakótelepről tartottam Rákos, MÁV állomás megállóig ma délután. A buszvezető egy legalább 120 kilogrammos testes ember volt. Nem tudom, hogy mennyire szabályos vagy sem a BKV-nál az, hogy a járművezető mobiltelefont használjon vezetés közben, de az, ahogy eme sofőr telefonált, szerintem hagyott maga után kívánnivalókat. Ugyan fülest használt (vagy legalábbis próbálkozott), de ahogyan azt kiturkálta a testére feszülő pulcsija alól, azt mindenki saját belátása szerint döntse el, hogy inkább vicces, vagy balesetveszélyes volt. Másodpercekig kotorászott ahhoz, hogy előkeveredjen neki a felvevőgomb, s hogy a mikrofont is a pulcsiján kívül helyezze el. Ez egy dolog.

Mint írtam: pulcsi. Nem véletlenül. Nem BKV-s egyenruha volt rajta, hanem valami pulcsi + farmernadrág kompozíció.

Na, de ezek után ez a nagydarab faszi úgy gondolta, hogy neki most azonnal be kell tömnie kettő öklömnyi méretű kókuszgolyót. Egy darabot úgy három harapással intézett el. Közben ugye az egyéb elvégzendő dolgaira maradt egy keze, amivel a mellettünk elhaladó többi BKV-snak kell integetni, kormányozni, különböző gombokat nyomkodni, kapcsolókat kezelni, és a többi... Indexelésre csak ritkán jutott keze. Ajtónyitás előtt sokszor végignyalogatta az ujjait, hogy annyira azért mégse kenje össze a gombokat. Na, nem baj - gondoltam - profi az illető, biztos tudja mit csinál. De ez után jött csak az igazán bunkó dolog! Miután megette a méretes kókuszgolyóit, az egyik piros lámpánál lazán kihúzta az oldalablakát, s a szemetet egyszerűen kidobta a buszból! A pofám leszakad! Mit meg nem tehet egy BKV-s autóbuszvezető, akit esetleg néhány jobbérzésű utas is figyelhet... Na, mindegy. Nem szóltam be neki, valószínűleg úgysem értem volna el vele semmit. Ez van. Ezt hagynák vajon más városban is így működni Magyarországon, vagy ez csupán a fővárosi hozzáállás?

(Bár az autóbusz rendszámát megjegyeztem panaszt nem teszek az ügyben, s ide is szándékosan nem írom ki. Remélem idővel valahogy eljut hozzá ez a kifejezetten pozitív beszámoló, s rájön, hogy ez így nem egészen jó - se neki, se a cégének, se néhány jóérzésű utasnak.)

További szép napokat mindenkinek!

Üdv: Mounty

59 Tovább

A buszokra nem vonatkozik a KRESZ?

November 20-án, csütörtökön 13 óra körül a Batthyány téren volt dolgom, ahol érdekesen parkoló Volán és BKV buszokra lettem figyelmes. Nem tudom, hogy egy jelentős csomóponton, egy buszvégállomáson miért nem lehet normális parkolót építeni a buszoknak, és azok miért állnak fel a járdára, szinte teljes szélességében elfoglalva azt. Erre vajon ki adott engedélyt a BKV-nak?

85 Tovább

Verekedős buszvezető az Andrássyn

Múlt héten a szabálytalankodó biciklisekről beszéltünk, most a szabálytalankodó buszosok következnek. Leszorítják a bicikliseket, nem ismerik a KRESZ-t és a problémákat ütéssel oldják meg:

Tisztelt BKV!
 
Panaszt szeretnék tenni az egyik sofőrjük ellen.

Az Andrássy úton haladtam kerékpárral, az Oktogontól a Kodály Körönd felé, a gyalog- és kerékpárút mellett az úttesten, szabályosan. Hátulról közeledett a busz. Közvetlenül mögém érve a sofőr elkezdett türelmetlenül dudálni, aztán előzés közben nemcsak minimális oldaltávolságot hagyott, hanem a busz oldalát is elkezdte rámhúzni, egyértelműen azzal a szándékkal hogy a járdaszegélyhez szorítson. Amikor látta, hogy nem tágítok, és egyenes vonalban haladok tovább, akkor először fékezett (én is, mivel nem volt helyem továbbmenni, de különben is őrültség lett volna egy szabálytalan előzéssel próbálkozni jobbról), ezután élesen balra kormányozta a buszt, ezzel megszüntetve a veszélyeztetést. Nem sokkal később beállt a dugóba. Ezt kihasználva balról előztem, hogy megbeszéljük a dolgot. Ő az ablakon kihajolva, hátra fordulva ordibált velem, és amikor mellé értem, akkora ütést mért a sisakomra, hogy meglódult a fejem. Hangsúlyoznám, hogy ez az ütés menet közben ért, mert az volt a célom hogy eléállok, hogy nehogy esetleg elindulva nekiszorítson a másik sávban haladóknak. Ezzel súlyosan veszélyeztetett engem. A "beszélgetésből" kiderült, hogy nem tud különbséget tenni a kerékpárút és a gyalog- és kerékpárút között, és fogalma sincs a KRESZ 13.§-ának (2) bekezdéséről, aminek értelmében az adott helyen szabályosan használhatom az úttestet. Elmondta még, hogy nemrég vizsgázott, és sértésnek vette, hogy egy "szar biciklis" mondja meg neki a szabályokat. Én 1990-ben vizsgáztam, és idén frissítettem fel az ismereteimet. A történtek alapján azt kell mondanom, hogy jobban ismerem, és jobban tiszteletben is tartom a KRESZ-t, mint ő.


A sofőr egymás után háromszor követte el a közúti veszélyeztetés bűncselekményét: amikor hátulról közvetlen közelről rámdudált (ez alkalmas mások megijesztésére, és így balesetet idézhet elő, ráadásul a KRESZ is tiltja), amikor a járdához próbált szorítani, és amikor menet közben megütött. Nem is kell mondanom, hogy ez utóbbi testi sértés is.
 
Az incidens (nov. 12) 17:10-kor történt, a busz járatszáma 105-ös, a rendszámot sajnos nem írtam fel a helyszínen, emlékeim szerint BPO-735.

A sofőr a korai 20-as éveiben járhat, sötét hajú, "kölökgólya képű", és magas fekvésű éles hangja van (igaz, én csak kiabálni hallottam), Rudolf Péternek van hasonló hangja. Elnézést a szokatlan személyleírásért, de csak így tudom körülírni. Egy esetleges szembesítéskor bármikor felismerem.
 
Úgy gondolom, hogy ez az ember phichológiailag alkalmatlan a gépjárművezetésre. Nem tartom szerencsésnek, hogy ilyen emberek is vezethetik a BKV buszait. Tanúkat nem kerestem a helyszínen, mert közben már továbbhaladt a forgalom, ahhoz meg nem volt cérnám, hogy a következő megállóban keresgéljek az utasok között.

Ezt a levelet a VI. kerületi rendőrkapitányságnak és a Magyar Kerékpárosklubnak is elküldöm.
 
Üdvözlettel: XY

262 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek