Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Politikai csatározások és rablógazdálkodás miatt végelgyengülésben szenved a BKV

Nyílt levéllel fordultak a BKV-nál működő nagy szakszervezetek és szövetségek Bajnai Gordonhoz. Levelük célja a figyelemfelkeltés és a közvélemény tájékoztatása, illetve az, hogy minden érintett ismerje fel és vegye magára a felelősséget a kialakult helyzetért és annak megoldása érdekében. A levél egyébként felfogható egy kétségbeesett kiáltásként is - azt még nem tudjuk, hogy ez a kiáltás segélykiáltás vagy esetleg dühös csatakiáltás, ezt az elkövetkezendő hetek, hónapok eseményei döntik majd el. Íme a levél:

Magyar Köztársaság kormánya
Bajnai Gordon Miniszterelnök Úr!


Tisztelt Miniszterelnök Úr!

A Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) napi 3,5 millió utasának érdekében 12.000 dolgozó, és azok családtagjainak nevében szólunk Önhöz!

Másfél évvel ezelőtt hiába léptünk a nyilvánosság elé! Akkor sztrájk lett a folytatás, amely után megállapodtunk a társaság jövőképének kialakítási üteméről, és a garanciákról ennek végrehajtása érdekében.

A BKV Zrt. jelenlegi helyzete tarthatatlan, a vállalat finanszírozásának megoldatlansága, az elmúlt évek rablógazdálkodása, a múlt és a jelen politikai csatározásai vezettek oda, hogy jelenleg végelgyengülésben szenved és most már megkérdőjelezhető a biztonságos utasszállítás is.

42 Tovább

Miért nem a megállóban dohányzik a buszvezető?

Olvasónk egy éves kisfiával szeretett volna utazni a 168E busszal vasárnap. Amikor felszálltak a buszra erős cigifüst-szag csapta meg az orrukat, ami a vezetőfülkéből jött, rögtön le is szálltak. Az utas nem érti, hogy a buszvezetők miért dohányoznak a buszon. Az indulásig még 10 perc volt hátra, a megállóban is rágyújthatott volna:

Tisztelt BKV-figyelő!

2009. november 29-én egy éves kisfiammal szerettünk volna felszállni az Örs vezér terén a 168E buszra. Amint felszálltunk, fordultunk is vissza, ugyanis az utastérben tömény cigifüst terjengett, ami egyenesen a vezetőfülkéből jött. Mivel még legalább 10 perc volt az indulásig, azt sem lehet mondani, hogy a sofőr nem tudott volna leszállni elszívni a cigijét. Az egy dolog, hogy én se szállnék fel ebben az esetben a buszra, de a gyerekemet pláne nem fogom kitenni ilyesminek.

47 Tovább

A szöuli metró

Olvasónk a szöuli metróról, a világ egyik legnagyobb földalatti hálózatáról írt nektek egy részletes bemutatót. Kicsit hosszú, de megéri végigolvasni:

Hosszú idő óta csak botrányokról, utas- és ellenőrverésekről, visszaélésekről, jármű problémákról olvashatunk ezen a blogon. Ez természetesen érthető, hiszen elsődlegesen az a blog célja, feladata, hogy figyelje a visszaéléseket és tudósítson róluk. Azonban úgy gondoltam, hogy talán hasznos lenne egy kis változatosság, és amúgy is régóta érlelem magamban a gondolatot, hogy megírjam a tapasztalataimat a szöuli metróközlekedésről, mintegy kontrasztként a hazai állapotokkal (kicsit hosszú lesz, aki nem szeret olvasni, most még menekülhet:)

Szöul Dél-Korea fővárosa és egyben legnépesebb városa is, a Wikipedia szerint több mint tízmillióan lakják. Jelenleg ez azt jelenti, hogy a város a 8. a világ legnépesebb városainak listáján, megelőzve Pekinget is. Területe kicsit több, mint 600 négyzetkilométer (összehasonlításul: Budapest 525 négyzetkilométeren terül el). El lehet képzelni, hogy mekkora tömeg és zsúfoltság van - nos, ezzel kapcsolatban "magasak" voltak az elvárásaim, de egyáltalán nem élhetetlen és zsúfolt helyről van szó, a számok alapján én sokkal rosszabbra számítottam (tömegközlekedés/tömeg viszonylatban szerintem Budapest rosszabb). Persze ehhez hozzátartozik, hogy én télen jártam ott, amikor lehet hogy jóval kevesebben mozognak rendszeresen a városban.

51 Tovább

Halál a villamosmegállóban: a BKV fizet

Kártérítést fizet a BKV a Róbert Károly körúti villamosmegállóban történt baleset károsultjainak, mert a közlekedési társaságnak van az ilyen esetekre vonatkozó biztosítása.

Egy autós péntek este keresztülhajtott a Róbert Károly körúton, a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál lévő villamosmegállón, a balesetben egy ember meghalt, ketten súlyosan megsérültek.

"Társaságunk az ilyen és az ehhez hasonló eseteket megelőzni nem tudja, de utasaink érdekében olyan közlekedési balesetbiztosítással is rendelkezünk, ami a BKV Zrt. üzemeltetési körébe tartozó járdákon, járdaszigeteken és a végállomások területén tartózkodóknak nyújt biztosítási védelmet. Így a hasonló balesetek esetében is kártérítést fizet a társaság" - tudatta a BKV.

(MTI)

49 Tovább

Vannak, akik jegy nélkül is utazhatnak a metrón

Felháborító, ahogy a metrónál álló biztonsági őrök viselkednek. Mindenkit megállítanak, aki nem mutatja fel a jegyét vagy a bérletét. Még a jól öltözött üzletembereket is, akik láthatóan megengedhetik maguknak, hogy jegyet vagy bérletet vegyenek. Megszívatnak akit tudnak, főleg a kisiskolás gyerekeket és az egyedül utazó nőket, de a cigányokat sosem állítják meg. Miért? Öt biztonsági őr miért fél tőlük? Egyáltalán miért állnak ott, ha beengedik a bliccelőket?

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeres olvasom a blogot ha időm engedi.

A következő esettel találkoztam tegnap 2009.11.25-én este 19 órakor a Blaha metró bejáratánál az ellenőrzéskor.

Nem a nyáron lebarnultak egy csoportja 2 nő + 2 "iskolás" korú gyerek + babakocsi gyerekkel mennek befelé a metróba. 5 ellenőr áll egy lefelé haladó sávra. Mindenkitől kérik a jegyeket, bérleteket sőt aki nem tudta időben elővenni természetesen meg is állítják. Az említett csoport pedig előttem szépen átsétál az ellenőrzésen megállás/megállítás nélkül és kifelé mosolyog az "ellenőrre".

Sajnálattal jegyzem meg hogy már többször találkoztam hasonló esettel a Stadionok metrónál is. (Erre járok dolgozni nap mint nap.) Ezek az esetek között csak felnőttek vettek részt babakocsi nélkül hasonló eredménnyel csak akkor nem mosolyogtak hanem jópofiztak az ellenőrrel.

Nem tudom, hogy az ellenőröket milyen rendszerrel ellenőrzik, de úgy néz ki az nem valami hatásos.

Üdvözlettel, Laci

51 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek