Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!
Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.
A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.
Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.
Szabó Árpád
ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
2008. január 30. 13:32
Az ellenőrökről
2008. január 30. 09:53
Miért nem bírják ki hazáig?
Bár az utazási feltételek egyértelműen kimondják, hogy járműven enni, inni tilos, sokan mégis megpróbálkoznak ezzel. Addig nincs is vele semmi baj, míg a kaja vagy az üdítő nem valamelyik utas ölében vagy a földön landol. Miért esznek, azok,akik nem tudnak vigyázni? Egyátalán miért kell enni? Miért nem bírják ki hazáig?
Túrós tészta és sör volt a vacsi
Túrós tészta és sör volt a vacsi
2008. január 28. 08:08
Elfújta a szél
A felújított metróállomásokkal kapcsolatban több levelet írtunk már a BKV-nak. A tegnap esti viharban a most felújított Örs vezér téri állomásépület tetejét bontotta meg szél. Ennyi hiba után, vannak-e felelősei a hibáknak? Szinte új állomásokon, hogy keletkezhet ennyi hiba?
Tisztelt BKV Figyelő!
Ma, 2008.01.27-én este fél kilenkor a következőt láttam az Örs vezér téri metróállomáson. A nemrég felrakott tető egy része leszakadt. A kép minőségéért elnézést.
Farkas Zoltán (wulfy)
2008. január 26. 11:25
A Menedzsment megbukott
Lezárult a BKV Figyelő szavazása, melyet 2007. december 27-én indítottunk azért, hogy felmérjük, az utasok látnak-e már eredményeket a vezetőség leváltása óta. A szavazás egy hónapig volt elérhető, és közel 10,5 Combinónyi ember (3744-en) fejezték ki ilyen formában a véleményüket.Eredmény:Ha átlagot vonunk, körülbelül 1,5-ös osztályzat jön ki, amire sajnos nem lehet megadni a kettest.
-Már a szavazás legelején igen kimagasló volt az elégtelenre szavazók tábora, a szavazás végére is ők maradtak többségben 2606-en, ez a szavazók 69%-a.
-683 ember már pozitívabban látta a helyzetet, gondolom ők azért adtak kettest –elégségest- a menedzsmentnek. (18%)
-278-an érzik úgy, hogy valami elindult. Olyas valami melyet jobban csinálnak, mint az előző vezetés. Ez volt a hármas –közepes-. (7%)
-179-en voltak azok is, akik négyest vagy ötöst adtak a vezetőségnek. Ők azok, akik úgy gondolják, hogy a BKV jelenleg jó irányba halad, csak így tovább! (4-es: 79 szavazat, 2%);(5-ös: 100 szavazat, 2%)
A szavazás természetesen nem reprezentatív, a BKV Figyelő belső felhasználásra készítette. A poll-r rendszere lefelé kerekít, így a maximális elérhető százalék nem 100 hanem 98.
Természetesen a BKV elmondhatja véleményét a végeredményről, melyet ugyan úgy közzéteszünk, mint a többi beérkezett levelet. 2008. decemberében ugyan ezzel a címmel új szavazás indul, meglátjuk, 1 év alatt mi változik.
Utolsó kommentek