Január 31-én délután a 120-as vonalon közlekedő egyik autóbusznak kiesett a bal hátsó kereke. A BKV-figyelőt egy autóbuszvezető tájékoztatta a balesetről, aki szerint az eset miatt a BKV a buszvezetőt akarta felelősségre vonni. A jármű éppen jobbra kanyarodott, amikor a bal hátsó kereke kiesett, és elindult a Váci úton egyenesen.
A BKV és a hatékony utastájékoztatás
Kedves BKV-figyelő!
Az alábbi képet 2010. január 24-én fotóztam a 148-as autóbuszról. Ezen a vonalon új, VanHool autóbuszok járnak, amiknek - általam észrevett - nagy problémája a helyszűkén kívül az is, hogy a digitális kijelző sötétben nehezen olvasható, főleg messziről, a buszokról jóformán csak a megállóba való beállás után lehet megállapítani, hogy valójában melyik járathoz tartoznak - gyengén látók "előnyben", ugye... Ezt a problémát próbálta kiküszöbölni valamelyik kedves utastársunk - vagy talán éppen a dolgozók közül valaki?
Szívélyes üdvözlettel: N.
Hibázott a pénztáros, 750 forintot fizetettek ki az utassal
Attila múlthét kedden az Etele téren a hivatalos BKV pénztárban vett három bérletet. Kérte a pénztárost, hogy érvényesítse a bérletkompenzációt, de elnézett valamit, ezért három rossz bérletet kapott. Később egy ismerőse hívta fel rá a figyelmét, 750 forintért cserélték ki a bérleteket. Attila levele alatt Zsombor levelét találod, Ő is hibás bérletet kapott.
Kedves BKV-figyelő!
2010.01.26.-án 16:15-kor az Etele-tér kijelölt pénztárában kértem három bérletet január 27.-i kezdő érvényességgel s kértem a pénztárost - mivel nem tudtuk pontosan hogyan is működik -, hogy érvényesítse a három nap jóváírást. Erre ő azt mondta, hogy belepecsételi a február 1-i kezdődátumot, és az ellenőrök ezt tudják, hogy érvényes még a dátum ELŐTT három nappal. Hiába mondtuk neki, hogy az előző bérlet érvényessége lejárt január 22.-én, csak február elsejét pecsételt bele. Megnyugodtunk, hogy biztosan igaza van, de estére egy jól értesült barátunk, mondta, hogy ezzel meg fog büntetni az ellenőr. A mai napon (2010.01.27 08:15-kor) visszamentünk a pénztárhoz, ahol csak bérletenkénti 250 ft-os kezelési díj ellenében cserélték ki a szelvényeket a helyes dátumozásokkal.
2010. február elsejétől életbe lépő új tarifák
Budapest Főváros Közgyűlése a 2009. december 16-ai ülésén alkotott 80/2009. (XII. 23.) sz. önkormányzati rendeletével módosította a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság által lebonyolított helyi és környéki közösségi közlekedés tarifáit. A rendelet 2010. február 1. napján lép hatályba, és a helyi közlekedés esetében átlagosan 4%-os viteldíjemelést jelent - az egyes jegy- és bérletfajták tekintetében a viteldíjemelés mértéke ettől eltérő lehet.
A közigazgatási határon kívüli utazások esetében BKV Zrt.-nek a környéki autóbuszokon és a HÉV-en a belföldi közforgalmú menetrend szerinti vasúti személyszállítás és helyközi (távolsági) autóbusz-közlekedés díjairól szóló, mindenkor hatályos miniszteri rendeletben foglalt árakat kell alkalmaznia. A változás a jegyeknél átlagosan 15%-os, a bérleteknél 10%-os helyközi viteldíjemelést jelent. A tarifaemelés ellenére nem módosul a környéki vonaljegy 90%-os kedvezményű 5 km-es és a HÉV menetjegy 90%-os kedvezményű 5 km-es változatok ára (a kerekítés miatt). A módosítás a helyi viteldíjakkal egy időben, 2010. február 1-jétől hatályos, amit a BKV Zrt is követni fog.
2010. február 1-jével az alábbi cikkek ára emelkedik:
A buszok egy része nem éri meg az estét
Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, ahogy a karbantartás költsége is, mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában.
Egyelőre nem tudni, hogy mikorra és miből cserélik ki a buszparkot. "Úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad" - mondta Kocsis. Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1400 buszából 1000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. A viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolva a többi busz átlagéletkora húsz év, mondta.
Utolsó kommentek