Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Betontömbökkel a beparkolások ellen?

Olvasónk érdekes javaslattal fordult a BKV-hoz a 72-es trolibusz pótlásával kapcsolatban. Tapasztalata az, hogy az utcák sarkainál az autók olyan szerencsétlenül állnak meg, hogy a busz egyik utcából a másikba nem tud kikanyarodni, így feltartja a forgalmat és a menetrend is felborul. Az utas szerint az ilyen helyeken fizikailag lehetetlenné kellene tenni a parkolást. Íme a ügyfélszolgálatnak írt levele:

Tisztelt BKV!

A 72-es trolipótló buszokkal kapcsolatban lenne észrevételem. A busz a Rippl-Rónai utcán át kerüli ki a Munkácsy utcán zajló csatornaépítést, de szerintem ez nem szerencsés megoldás. Az utca szûk, két oldalán parkolnak, a közepén egy építkezés miatt el van zárva a járda és az úttest egy része. Normál esetben éppen hogy elfér a busz, de sajnos az autósok nagy része nem veszi figyelembe a sarkokra kihelyezett tiltótáblát és odaparkolnak, így naponta tucatszor kényszerül a busz arra, hogy megálljon, megvárja, amíg az akadályt képző autó elmenjen, és csak aztán tud kikanyarodni a Szondi utcára. Ez természetesen hatalmas dugókkal, dudálással és anyázással jár. (Gondolom, a buszsofőrök ezt már többször jelezték a cégen belüli illetékeseknek.)

51 Tovább

Re: Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

A tegnapi -Volán és BKV járatok összehangolásáról szóló- bejegyzésünkre megérkezett a Budapesti Közlekedési Szövetés (BKSZ) és a Közlekedéstudományi Intézet reakciója. Levelükből kiderül, hogy miért nem lehet összehangolni a buszok menetrendjét, és, hogy milyen fejlesztések várhatók:

Kedves BKV-figyelő!

A BKV 272-es (Bp, Kosztolányi Dezső tér-Törökbálint), illetve a Volánbusz 734, 735 és 736 számú (Bp, Etele tér-Érd, aut. áll.) járatai közötti, a Budaörs, benzinkút megállóhelyen kifogásolt csatlakozásokat illetően az alábbi tájékoztatást adjuk.

A járatok egymáshoz hangolására vonatkozó kérés eddig nem érkezett hozzánk. Annál is inkább, mert a Sasadi úttól Érd, Bem térre a délutáni csúcsidőszakban félóránként-óránként indulnak közvetlen autóbuszok is, 731 jelzéssel. Amennyiben ilyen közvetlen járat nem áll rendelkezésre, a Sasadi úttól 10-12 perces sétával elérhető az Etele téri autóbusz-állomás, ahol közvetlenül fel lehet szállni az Érd felé közlekedő autóbuszokra.

29 Tovább

Miért nem hangolják össze a menetrendeket?

"Miért képtelen a Volán és a BKV összehangolni a menetrendeket?" Olvasónk erre a kérdésre keresi a választ, ugyanis Érd és Budaörs között ingázva mindig azt tapasztalja, hogy a két cég buszai nem várják be egymást, emiatt rendszeresen 40-50 percet kell várnia a következő buszra. Szerintem a Budapest-bérlet bevezetésekor nem csak a plusz bevételre, hanem az ilyen problémákra is gondolniuk kellett volna a menetrendszerkesztőknek. Az észrevételt továbbítottam a BKV és a Volánbusz illetékeseinek, várjuk a választ.

Kedves Mihály!

Szerencsés véletlen, hogy megtaláltam a blogod. Te talán átérzed, hogy milyen nehézségekbe ütközöm, ha a Sasadi útról a BKV 72-es buszával indulva a Budaörsi benzinkúton a Volánra szállva szeretnék az érdi Bem térre jutni az M7-át. Nem könnyű, ugyanis a BKV és a Volán nem képes összehangolni a 72-es és a "sárgabusz" menetrendjét, a buszok nem várják meg egymást Budaörsön. Számtalanszor előfordult, hogy vagy az egyikről vagy a másikról láttam elsuhanni a csatlakozást. Sok esetben 40-50 percet kell várni ilyenkor a következő járatra. Bízom benne, hogy ha a nagynyilvánosság elé kerül a probléma talán lesz rá megoldás.

További jó munkát!

C.G.

57 Tovább

Ezért megérte új kijelzőt venni

Olvasónk a szentendrei HÉV-en utazik rendszeresen. A HÉV megállóiba korszerű kijelzőket telepített a BKV még tavaly. A megállóhelyek többségében működik rendesen, ám a Kaszásdűlő megállóban hónapok óta csak a "Kérjük figyelje a menetrendet" szöveg olvasható. Az utas észrevételét továbbítottam a BKV Utaskapcsolati osztályának. Várjuk a választ.

Kedves Mihály!

Alkalmi olvasója vagyok csak a BKV-figyelő blognak, lehet hogy volt már ez a téma, akkor tekintsd semmisnek a levelem. Bár ez esetben érdekelne, volt-e hivatalos reakció rá.

Tavaly valószínűsíthetően súlyos milliókért a szentendrei HÉV vonalán kicserélték az információs kijelzőket. Amit a régi tudott: - a menetrend szerinti következő járat kiírása - analóg órával mutatta az időt

Amit az új tud: - MENETREND SZERINT mutatja a következő járatot (ez is megérne egy misét a 21. sz-ban, hol itt a hozzáadott érték, aktuális szerelvény érkezésének pontos ideje) - digitális órával mutatja az időt

25 Tovább

Kiugrott a boltba sörért és ropiért

Olvasónk nem mindennapi eseményeknek volt szemtanúja 10-én este a 198-as járaton. A busz a Szent Kereszt térnél megállt, és a motorja is, mert a vezetője beugrott a téren lévő boltba. Ilyenkor nem fontos tartani a menetrendet, csak amikor a busz után futó utasok megvárásáról van szó? Kérdik jogosan az utasok.

Kedves BKV-figyelő,

egy számomra nem mindennapi eseményt osztanék meg Veled. Az eset ma (május 10.) éjjel 23:26-kor történt, a 198-as buszon (BPI-260) Rákoskeresztúr előtt nem sokkal.

Éppen hazafelé tartottam, és a Füstifecske utcánál vártam az említett buszra. 20 perc várakozás után 23:22-kor meg is érkezett, de olyan nagy tempóval, hogy a hátsó ajtaja épp a buszmegálló táblájánál állt meg. Ez még nem nagy gond, legalább gyorsan otthon leszek, gondoltam. Pár megállóval arrébb, a Szent Kereszt térnél is megállt a busz, majd a motorja is. Vezetőnk kiszállt (50-es szakállas fazon), majd le sem lakatolva a vezetőfülke ajtaját beugrott a pár méterrel arrébb álló éjjelnappaliba.

44 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek