Kedves BKV-figyelő!
Napi rendszerességgel közlekedem a 182 és/vagy a 282e jelzésű buszokkal. Eddig nem igazán figyeltem a menetrendjére, de nemrég megragadta valami a figyelmemet. A két busz a Nefelejcs utcáig ugyanazon útvonalon közlekedik, csakhogy a 282e menetideje valamiért 8 perccel tovább tart, mint a 182-é, holott ugye az útvonaluk eddig a pontig ugyanaz. Csak arra lennék kíváncsi, hogy mit csinál a 282e ezalatt a 8 perc alatt?
Szakemberek készítik a menetrendet
Minden második busz kimarad?
Olvasónk rendszeresen utazik a 25-ös busszal, melyre minden alkalommal 20 percet vár. Nem lenne ezzel különösebb probléma, ha a menetrend szerint nem 8-10 percenként járnának a buszok. Hová tűnt minden második busz?
Tisztelt BKV-figyelő!
Felháborodva tapasztalom nap mint nap, a tömegközlekedéssel kapcsolatos problémákat, melyeknek kénytelen-kelletlen az áldozata vagyok.
A bérletet minden hónap elején becsülettel megveszem, még mindig bízva abban, hogy az előre kifizettett szolgáltatásért, megkapom, amit a menetrenek ígérnek.
Nem elég hogy hajléktalanok tömegével kell együtt utaznom (akik a mellettem lévő ülésre "ürítenek") az elviselhetetlen kosz, bűz és szemét mellett, ráadásként némely járatot rendszeresen kihagynak. Szeptember óta utazom a Mexikói úttól induló 25-ös busszal, amely indulási időpontjait képtelenek betartani. A munkahelyemről emiatt, többször is elkéstem, s már nem igazán tudom, hány órával előbb kéne elindulnom, hogy időben beérjek. Amúgy is, de most, hogy tél van, a több mint húszperces várakozás - a kiírt 8-10 perc helyett - meglehetősen felháborító. Nem tudom mit lehetne tenni, vagy kihez lehetne fordulni a rendszeres járatkimaradások problémájával, de gusztustalannak tartom hogy míg az embereket megbüntetik a szabályok megszegése, be nem tartása miatt, addig egyes cégeget, mint például a BKV-t senki nem vonja felelősségre, senki nem bünteti, ha nem teljesíti a kötelezettségeit, amiért, a fizettséget előre elkéri!
Kérem, adjanak tanácsot, hogy kihez fordulhatnék, ezzel a rendszeresen felmerülő problémával.
Üdvözlettel: P. Marianna
A BKV már szarik a menetrendre (is)
A BKV végre bevallotta, hogy az interneten és a megállókban található menetrend semmit sem ér, mert a buszvezetők egy teljesen másik beosztás szerint közlekednek. Olvasónk a 23:30-kor induló busszal szeretett volna utazni, amivel épp elérte volna az utolsó HÉV-et, de az utolsó busz 12 perccel hamarabb elment a buszvezető menetrendje szerint, így utastársaival együtt hiába várt a megállóban, hiába várták a "menetrend szerint" közlekedő buszt. A teljes történet alant:
Tisztelt BKV!
Egy tegnapi meglehetősen kellemetlen élményemet szeretném megosztani Önökkel. Történt ugyanis, hogy egy baráti összejövetelről indultam volna haza a 11. kerületből Aquincumra. Indulás előtt megnéztem a menetrendet interneten, és megállapítottam, hogy a 2009. január 05-től érvényes indulási rend szerint a Gellért-térről 23:30kor indul az utolsó 19-41V villamospótló busz a Batthyányi térre, amivel elérhetem az utolsó, 23:48-kor induló Szentendrei HÉVet, amivel így legkésőbb is negyed 1-re otthon lehetek. Időben elindultam, már 23:25kor ott álltam a Gellért téri villamosmegállóban, ahol úgyszintén megnéztem a menetrendet, ami úgyszintén azt mutatta, hogy 23:30kor indul az utolsó villamospótló. Így hát vártam, és vártam, és vártam, de a busz 35kor sem volt még sehol, ekkor már kezdtem kicsit nyugtalan lenni, ugyanis ha nem érem el az utolsó HÉV-et, akkor mehetek éjszakaival, ami a Gellért térről az Aquincumig nem is annyira vicces, mint ahogy első hallásra tűnhet.
De mivel úgy nézett ki a dolog, hogy nem lesz más választásom, lassan átsétáltam a buszmegállóba, miközben a BKV infóvonalát felhívtam, hogy mégis milyen okból kifolyólag késtem le az utolsó HÉVemet és kerül így minimum egy órával többe a hazajutásom? Hamar tudtam is beszélni egy hölggyel (a nevét sajnos nem tudom, de végig segítőkész és kedves volt), aki azt mondta, hogy érdeklődik a diszpécsernél, és megpróbálja elérni a buszvezetőt, és hogy visszahívna.
Négy busz maradt ki
Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:
Üdvözlöm!
Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.
Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.
Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:
- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.
Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)
- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.
Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül
Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.
Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.
Köszönettel:
Jurdi Archibald
Hülyék miatt késik a körúti villamos
Kedden a körúton volt dolgom, ahol a 6-os villamossal utaztam, az első ajtónál. Egész úton bosszúsan figyeltem a hülye pestieket, akik miatt a villamos rövid távokon 2-3 perc késést szedett fel. A villamos nem csak az ajtót felfeszegető barmok miatt nem tudott haladni, hanem a hülye autósok miatt sem, akik előre látták, hogy nem tudnak haladni, a dugó miatt, mégis ráhajtottak a villamossínre és feltartották a járművet. Minden fontosabb kereszteződésnél volt néhány ilyen autós, így a villamos még 5-6 perc késést felszedett néhány megálló alatt. A körúti dugó miatt nem csak az autósok várakoztak, hanem a villamoson ülő utasok is. Olvasónk dugóval nem, csak hülye utasokkal találkozott.
A kép illusztráció
Sziasztok!
Rövid leszek és tömör: ma ismét megbizonyosodtam róla, hogy az emberi hülyeség végtelen...
Este 19.00 körül vártam a 4-6-os villamosra a Király utcánál, a Nyugatiig utaztam volna. Mikor odaértem a megállóba, az ellenkező irányba éppen elment egy villamos, majd hamarosan kettő másik is. Utastársaimmal együtt egyre inkább pislogtunk a messzi távolba, azt lesvén, mikor érkezik a mienk, hiszen ellenkező irányba már három is lassan elhúzott, nekünk pedig semmi nem jutott. (Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért nem sétáltam le a 2 megállónyi távot: azért, mert 2 csomagom is volt...)
Szóval végre-valahára megérkezett a mi villamosunk is. Láthatóan tömve volt, és nem kevesen akartak még felszállni rá. Látva a tumultust inkább úgy döntöttem, hogy megvárom a következőt, minek nyomorogni. Szóval álltam a villamos mellett és néztem, ahogy drága embertársaim próbálták feltuszkolni magukat a fullos járműre. (Úgy látszik, egyiküknek se volt annyi esze, hogy úgyis mindjárt jön a következő, és nem hiszem, hogy MINDENKI annyira sietett volna...) Na mindegy, a lényeg: egy idő után megszólalt a csengő, ami ugyebár az ajtók záródását, majd pedig a villamos indulását jelzi. Pontosabban jelezte volna, ha egy-két, rendkívül IQ-harcos utas nem feszítette volna szét a már összezáródni készülő ajtókat...
1. Látták, hogy tele van, nem nagyon férnek már fel. 2. Max. néhány perc és jön a következő. Akkor meg minek erőlködni? (+ az ajtók sem arra lettek kitalálva, hogy az emberek ide-oda feszegessék, ugye...) Nyilván azt se fogták fel, hogy ezáltal még jobban késleltetik a járatot, pedig már így is kicsit borult a rendszer, hiszen az előző villamos jóval előrébb járhatott már...
Valójában apróság, mégis jól rávilágít sok ember utazási kultúrájára, az agya helyén lévő valaminek a működésére. Kár, hogy sok van belőlük...
Mindenesetre BKV-"élmények"től mentes további szép napokat kívánok a normális embereknek! :)
Kata
Utolsó kommentek