A régi képeim között találtam meg ezt a képet, amit a Keleti pályaudvarnál fényképeztem még 2 éve. Csak az „1989-óta. Lassú jármű” szöveg tetszett meg rajta, ezért fotóztam le. De csak most tűnt fel, hogy ezen a metró elkészültét 2009-re ígérték. Azóta mi, itt 2009-ben tudjuk, hogy a metró nem készült el, és jelenleg még az sem biztos, hogy a Fővám téren meg fog-e állni. Szerintetek mikorra készül el a metró?
BKV: Természetes, hogy hibás a fék az új metrókon
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) munkatársai a napokban megvizsgálták az Alstom metrókocsikat, amelyek a 2-es és a leendő 4-es vonalán közlekednek majd. A Blikk információi szerint az ellenőrzést felfüggesztették, miután nagyon komoly műszaki hibákat találtak: a kezükben maradt legalább húsz fékcső. A fékcsövekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, ilyenkor lépnek működésbe a légfékek, amelyeket a fékcsöveken keresztül táplálnak levegővel.
Az NKH szóvivője elismerte, hogy baj van az út metróval. Csak azután folytatják az ellenőrzést, ha az Alstom kijavítja a hibákat. Kiricsi Karola, a BKV szóvivője azt mondta, ez még csak egy prototípus, természetes, hogy ilyenkor felmerülnek műszaki problémák, gyermekbetegségek, amiket a gyártó kijavít.
(Index)
Nem vitatkozott, inkább lyukasztott
Olvasónk a Batthyány téren szeretett volna felszállni a metróra, ezért jegyet lyukasztott, de ezt a lépcsőnél álló őrök nem fogadták el. Azt mondták, hogy az egy perce lyukasztott jegy érvénytelen, mert az állomás-kód nem megfelelő rajta. Ádám kerülte a biztonsági őrrel való vitát, mert tudta, hogy hülyékkel nem érdemes vitatkozni. Csak lesüllyedt volna a szintjükre, és legyőzték volna a rutinjukkal, ahogy a mondás tartja. De mivel BKV-s őrökről van szó, még egy pofont is kapott volna. Inkább lyukasztott még egy jegyet:
Tisztelt BKV Figyelő!
Ma (március 28) a Batthyány téri metró állomásnál, 9:36-kor a következő kellemes szerencsejátékban volt részem:
Jó szokás szerint 2 jegyellenőrző droidon való átjutás után lehet megközelíteni a mozgólépcsőt ezen a reggelen is. Gyűjtő jegyesként jó szokás szerint jegy dugdosása a szent gépbe, de persze megint nem megy. Hál' isten a második már megy, beleharapott a jegyembe, ráfirkált, így mennék is tovább. Elhaladva a drága ellenőrök mellett már tenném is el gyűjtőjegyemet, de ekkor megszólal egy hang "Hé te!".
Miért zárják le az álló lépcsőt?
Tavaly a metróállomások álló lépcsőit a BKV szalagokkal zárta el, hivatalos indoklás szerint azért, mert a bliccelők itt kerülték ki a lépcső tetején álló őröket. Persze ez hülyeség, hisz az őröknek bármit fel lehet mutatni, beengednek a metró területére, nem foglalkoznak vele. Épp a metró az a hely, ahol a legjobban lehet bliccelni. Azon kívül, hogy igénytelen, mégis mire jó? A vakok, kutyások, mozgólépcsőtől félők szívatására? Vagy csak valamelyik vezető cimborája "jóárasította" a kordonokat?
Áznak és nyomorognak az utasok az újpesti buszmegállóban
Olvasónk értelmetlenül áll ismételten a BKV intézkedése előtt. A 30/30A busz megállóját, állítása szerint véglegesen áthelyezték Újpesten az aluljáró közelébe. Az új buszmegálló szűk, nincs szélfogó és ha esik az eső nincs hová beállni az utasoknak. A régi buszmegállóban volt kiépített utasváró és nagyobb is volt, mint az új. Bízunk benne, hogy csak ideiglenes:
Kedves BKV-figyelő!
Értetlenül állok (ismételten) a BKV logikája előtt. Egyszerűen nem tudom követni.
Újpest Központban, a Szent István téren a Káposztásmegyer felé menő 30/30A busz megállóját 60 méterrel hátrább tették (menetirány szerint). Ez önmagában nem lenne nagy dolog, ha az utasokat ezzel (ismételten) nem szívatnák meg. A régi buszmegálló (aki ismeri Újpestet: a GoGo hamburgeres mellett) ideális helyen volt; volt szél fogó, elég nagy tér, hogy a felgyűlt ember tömeg kényelmesen elférjen, ha esett az eső, akkor be lehetett állni a megállóban lévő fa alá stb.
Utolsó kommentek