Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ennyit ér a büntetőjog

Van aki semmiből nem tanul. Ilyen W. Nándor is, alias Snik. Mint azt tudjuk, 2008. március 20-án a Fehérvári úton, akkor még ismeretlen okokból kisiklott egy villamos. A BKV-figyelőn publikált képek, és videók alapján, olvasóink segítségével hamar kiderítettük, hogy a villamos nem magától, hanem az sínre helyezett újságkötegtől siklott ki. Hamar megtaláltuk a tetteseket, akik voltak annyira hülyék, hogy a villamos oldalán hagyták "aláírásukat" is, hisz a villamost a kisiklatás után összefirkálták. A firkálók, és kisiklatók között is ott volt Nándor barátunk, akit átadtunk a rendőrségnek. Barátainkat az iskolából rángatták el kihallgatásra. Természetesen akkor országos visszhangja lett az ügynek, a történet és a blog is bekerült az országos médiába.

Úgy tűnik a vér nem válik vízzé. Nándor ismét megjelent a neten, ahol egy friss munkáját mutatta meg az ismerőseinek. Nincs nagy szerencséje, mert egy barátja ismét megosztotta velünk is a képeket, amiket alul ti is megnézhettek.

147 Tovább

Megérkeztek az első új metrókocsik

Kedden éjfél előtt megérkezett az új Alstom metrószerelvények első két kocsija a BKV VJSZ Kft. Fehér úti telephelyére. A kocsik a 2-es metró vonalán váltják le a régi orosz metrókocsikat, a 4-es vonalra hasonló, de automata járművek érkeznek később.

Megérkezett Budapestre az első új metrószerelvény. A járművet teherautók szállították a BKV Fehér úti telephelyére. A 2-es metróvonalra további 21 szerelvény érkezik még az év végéig. A szállítás csúszásban van: a 2006-os szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni az első kocsinak.

Fotó: Hajtó Bálink - VEKE (További képekért kattints!)


Az első szerelvény egész tavasszal a próbafutásait fogja teljesíteni az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti próbapályán, így várhatóan sokat lesz majd látható az utazóközönség részéről is. A próbafutások majd a 4-es metróra később érkező, hasonló, de teljesen automata szerelvényeknél okoznak majd gondot, az új metróvonalon ugyanis jelenleg nincs alkalmas pálya erre.

A VEKE honlapja szerint most érkezett metrókocsiknak még nincs végleges típusengedélyük, forgalomba akkor állhatnak majd, ha a hatósági előírásokat teljesítik. A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál.

A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.

A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.

Felvetődött, hogy a BKV 3-as metró vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat (természetesen nem automata üzemmódban). Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.

(Index)

132 Tovább

Két nyertessel kevesebb a pontgyűjtésben

A BKV pontgyűjtő akcióval próbálja a csökkenteni a bérletpénztárak előtti sorokat. A közlekedési társaság azokat jutalmazza, akik 15-e és 25-e között váltják meg bérleteiket. A BKV szerint az akció sikeres volt, a sorok hossza csökkent.

„Azok az utasok, aki az akciós időszakban vesznek bérletet, ingyenes családi belépőt kapnak a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba - mondta csütörtökön a BKV szóvivője. Szilágyi Károly hozzátette: azon utasok között, akik 10 matricával igazolják, hogy 15-e és 25-e között vettek szelvényt, a BKV egész évre érvényes BKV bérleteket és 5 személyes éjszakai metrólátogatást sorsol ki.”

A BKV holnapján már elérhetőek a nyertesek nevei. A listából kiderül, hogy nem öt, hanem csak három személyt sorsoltak ki a metrólátogatásra, ami ha jól számolom pont kettővel kevesebb. Arról, hogy hová tűnt két nyertes, még nincs információnk.

 


A dolog érdekessége, hogy a BKV weblapjáról eltávolította a pontgyűjtő akciót kihirdető közleményt is, így aki az akció pontos részleteit meg akarja tudni, annak tovább kell keresgélnie.

A nyerteseknek természetesen gratulálunk!

31 Tovább

Csőbe húzták az utasokat

Ha nincs elég bliccelő, akkor csinálni kell! Gondolhatják a BKV-nál, amikor forgalmas csomópontokon pénztárakat zárnak be, automatákat szerelnek le, vagy éppen jegykezelőket állítanak át. Olvasónk az utóbbira panaszkodik, ugyanis január 20-án lyukasztott jegyére 8 nappal korábbi dátumot kapott, tehát az érvényesítés időpontjában már rég lejárt. Csak a szerencsén múlott, hogy egy rendes ellenőrrel találkozott, aki nem büntette meg, tovább engedte:

Kedves BKV Figyelő!

Bevallom, vidéki lakosként nem vagyok nagy BKV használó, mégis rendszeresen olvasom Blogotokat.

Tegnap (I. 20.) a munkám Budapestre szólított, így volt lehetőségem ismét a BKV szolgáltatásait igénybe venni.

Amiért billentyűzetet ragadtam, az az, hogy talán egy közérdekű információt tudok a kedves utastársakkal megosztani.

Történt ugyanis, hogy dél körül a Ferenciek tere metró megállónál érvényesítettem jegyemet, és szálltam metróra. A célállomáson ellenőrök álltak, én a legnagyobb nyugalommal adtam át a jegyemet, melyről közölték, hogy ez bizony 12-ei dátummal van ellátva. Teljesen meglepődtem, hiszen a lelkiismeretem tiszta volt, tudom, hogy hol és mikor érvényesítettem a jegyemet, és az utazás teljes időtartama alatt a kezemben volt, így még a zsebemben sem keveredhetett össze egy régebbivel, igaz 12-én Budapest közelében sem jártam.

33 Tovább

Maradt 13 forint a buszjegy Pekingben

Pekingben továbbra sem emelkednek az olimpia közeledtével tavaly bevezetett alacsony tömegközlekedési tarifák, a kínai főváros vezetése inkább a támogatások mértékének növelése mellett döntött.

A közel 200 kilométer hosszú, naponta mintegy 3,6 millió utast szállító pekingi metróhálózaton távolságtól függetlenül 2 jüanba (65 forintba) kerül egy menetjegy, a 22 ezer autóbuszon azonban 0,4 jüanért (13 forintért) is lehet utazni.
 

Budapesten jelenleg 290 forintba kerül egy menetjegy, amit buszon és metrón egyaránt lehet használni. Budapest önkormányzata mintegy 10 milliárd forinttal támogatja a BKV működését.


Az alacsony viteldíjak kompenzálására a városvezetés az idén közel 10 milliárd jüant (323 milliárd forintot) készül kifizetni. A hozzájárulás mértéke 2007-ben 5 milliárd jüan (161 milliárd forint) körül alakult, az olimpia évében a metróhálózat jelentős bővülésével együtt a támogatás 8 milliárd jüanra (259 milliárd forintra) emelkedett.

Az alacsony tarifákkal a pekingieket a személyautók használatáról szeretnék leszoktatni, a városi fejlesztési bizottság tervei szerint ezek az árak a következő néhány évben sem fognak változni.

A város tömegközlekedési hálózata felkészült a távolságalapú viteldíjszámítás bevezetésére, az ehhez szükséges beléptetőrendszereket és újrahasznosítható elektronikus jegyeket 2008 májusától használják, azt azonban egyelőre még nem lehet tudni, hogy a más ázsiai nagyvárosokban is működő rendszerhez hasonlóan az utasoknak mikortól kell majd a megtett kilométerek alapján fizetni.

Jóllehet a 2-5 jüan (65-162 forint) közötti óránkénti parkolási díjat a háromszorosára fogják emelni, a város zsúfoltabb területein a londoni dugódíjhoz hasonló behajtási illetéket nem kívánnak bevezetni.

Az olimpia idejére bevezetett rendszámtábla alapú forgalomkorlátozás egy könnyített formája fél éves próbaidővel április elsejéig marad érvényben, amely szerint az autósok hetente egyszer egy-egy napon nem használhatják járműveiket.

A korlátozással naponta 800 ezer személyautót sikerült eltávolítani az utakról. Ez azonban hamarosan ismét kevésnek bizonyulhat, ugyanis 2008-ban 370 ezer új személyautó került a kínai főváros útjaira, a pekingi autók száma ezzel elérte a 3,5 milliót.

(Index/MTI)

16 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek