Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Beragadt az alagútba egy metrószerelvény

Fékhiba miatt több mint fél órát vesztegelt a 3-as metró egyik szerelvénye az alagútban a Pöttyös utca és a Határ út között. Pánik nem alakult ki, a hibát vizsgálják.

Több mint fél órára az alagútban ragadt egy szerelvény a 3-as metró vonalán a Pöttyös utca és a Határ út között szombat délben - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az első vizsgálat szerint a jármű légrendszerű fékjében a kompresszor nem termelt levegőt, így "befogott a fék".

A BKK közlése szerint a metró vezetője folyamatosan tájékoztatta az utasokat a problémáról, pánik nem alakult ki a mintegy 32 perc alatt, amíg a szerelvény a két állomás között volt.

A hiba és az eset körülményeit vizsgálják. A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomás között pótlóbuszok szállították az utasokat. A metróközlekedés nem sokkal egy óra előtt megindult.

Origo/MTI

10 Tovább

Lyukasztott, mégis megbüntették a metrós ellenőrök

Olvasónk, Katalin hiába vett utazása előtt jegyet, és hiába lyukasztott, a metrónál álló ellenőrök szerint többször használt jeggyel utazott, sőt, az egyiket állítólag kimosta, ezután használta újra. A gyanúsítást nem érti, ugyanis a jegyet Újpalotán vásárolta nem sokkal az utazás előtt, és ezt bizonyítani is akarta. Az ellenőrök elvették mindkét jegyét, úgyhogy Katalin most attól fél, hogy az ellenőr kicseréli a jegyet, és ez alapján a BKV jogosnak fogja tartani a követelést. Részletek alább:

Kedves BKV-figyelő!

Egy 2012. május 23-án történt esetről írok nektek. Üzleti tárgyalásra mentem Újpalotáról a Déli pályaudvar közelébe. Indulás előtt Újpalotán vásároltam két darab vonaljegyet, mert ennyi hiányzott ahhoz, hogy az egész utam során minden járaton lyukaszthassak. A tárgyalás befejeztével a Déli pályaudvartól indultam vissza a belvárosba, és a metrólejáratnál négy ellenőr jelenlétében érvényesítettem a jegyemet. Utazásom célja az Astoria megálló volt, ahol a kijáratnál közterületesek társaságában ácsorgó ellenőrök kérték a felszállás óta kezemben tartott jegyemet. Odanyújtottam az ellenőrnek a jegyet, mire ő kivette azt a kezemből, majd váratlan dolog történt.

Haladtam volna tovább, de nagy meglepetésemre megállítottak, mondván: a jegyem érvénytelen. Én megkérdeztem, hogy ezt miből gondolják, mire azt válaszolták, hogy a jegyem korábban már kezelve volt. Állításuk szerint a HÉV-en utaztam vele, és egy a jegy közepén lévő lyukról beszéltek. Mint írtam, a makulátlan állapotú jegyet Újpalotán vásároltam, majd a Déli pályaudvaron használtam. Mivel Újpalotáról mentem, a HÉV vonalát még csak nem is érintettem, és egyébként sem szoktam HÉV-vel utazni. Ezt nekik is mondtam, de őket teljesen hidegen hagyta: utasítottak, hogy fizessem ki a helyszíni bírságot. Én ezt megtagadtam. Próbáltam védeni az igazamat és kértem őket, hogy menjünk vissza a Déli pályaudvarra és ellenőrizzük le a jegykezelő automatát, hátha az volt hibás. Ők erre kinevettek és csalónak tituláltak, majd a velük lévő közterületes elkérte az irataimat. Én továbbra sem hittem el, hogy ez velem megtörténhet, így elővettem egy másik, aznap használt jegyet, hogy bebizonyítsam: legálisan utazok és nem csaltam. Az előzőhöz hasonlóan azt is kivették a kezemből, megnézték, majd megállapították, hogy az sem érvényes, sőt: „mosott jegyet” használok, és ne is próbáljak akadékoskodni, mert majd feljelentenek még azért is. Mondtam, hogy panaszt fogok tenni, de ők cinikusan a képembe röhögtek, miszerint „csak nyugodtan, úgysem lesz igazam”. Szerettem volna visszakérni az általuk hamisnak vélt jegyemet, de nem voltak hajlandóak visszaadni. Így természetesen arról sem tudtam megbizonyosodni, hogy valóban a saját jegyem alapján büntettek-e meg, és nem történt-e a pillanat leple alatt egy ügyes kis csere, ami elkerülte a figyelmemet. Miután kitöltötték és átadták a büntetésről szóló papírt, mint akik jól végezték dolgukat, távoztak a helyszínről.

Mi történhetett? Túl kevés embert büntettek meg aznap, és kellett még egy hozzám hasonló, könnyen átverhető jómadár, akin be tudják hajtani a hiányzó büntetést? Vagy csak túl szigorú volt az ellenőr és már az érvényes jegyet is hamisnak vélte? Teljesen értetlenül állok a történtek előtt. A történet érdekessége, hogy mivel a Déli pályaudvaron már a metróba lefelé menet ellenőrizték a jegyemet, nem is tudtam volna felszállni a metróra, ha hamis jeggyel érkezem.

Megdöbbentett és elkeserített az eset. Ráadásul nem tudom, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Hogy tudnám bebizonyítani az igazamat? És hogy lehetne elkerülni, hogy a hozzám hasonló, legálisan utazó embereket büntetéssel sújtsák? Mindenesetre megírtam a történetemet, hátha valaki felkapja a fejét odafent, mert mégiscsak túlzás, hogy ezentúl már akkor is a büntetéstől remeghetek, ha kilyukasztottam a jegyemet.

Üdvözlettel, K. Katalin

24 Tovább

Komoly kötbéreket fizethet a BKV a BKK-nak

Tíz és ötvenezer forint közötti kötbért fizethet a BKV a BKK-nak május 1-től berendezések, felszerelések és tartozékok hiányával kapcsolatban. Fizetni kell a műszaki hibás és a koszos járművek, a rossz hűtő- és fűtőberendezések után is, de ha a járművezető nem mondja be a következő megállót, az is 10 ezer forintjába kerül májustól a BKV-nak. A részletes, 46 pontból álló listát IDE KATTINTVA tekinthetitek meg.

Szakmai észrevételeiteket a kommentek között várjuk!
 

29 Tovább

Mozgássérült utassal gúnyolódott a forgalmista

Olvasónk, Ildikó mozgássérült. Mint írja, számára a járás és a mozgás nagy nehézséget, fájdalmat okoz. Közlekedését egy 2,7 kilós roller segíti, erre tudja akasztani a csomagjait, és ezen támaszkodva viszonylag egyszerűen tud haladni. Így közlekedett a 3-as metró Forgách utcai állomásán is, azonban ez (részben jogosan), nem tetszett a forgalmi ügyeleten ülő kollégának, és leszólt neki. Az alább olvasható levelet küldte ezügyben a BKV-nak:

Tisztelt BKV-Panasziroda!

2012. május 5.-én szombaton, 13 óra körül a Metró Forgách utcai aluljárójában történtek miatt panaszt kívánok tenni.

59 éves, gyermekbénulás következtében mozgássérült vagyok, a járás, a mozgás számomra igen nagy nehézséget, fájdalmat okoz. Ennek ellensúlyozására egy kb. 2,70 kg súlyú, kis (nehezen) összecsukható rollerrel közlekedem immár több mint 4 éve. A kormányra rá tudom tenni a táskáimat és rátámaszkodva, lassan "sasszézva" hajtva a rollert, a mozgásomat nagy mértékben megkönnyíti, használata nagy segítséget jelent. Számomra ez nem játékszer, hanem segédeszköz, ami nélkül - túlzás nélkül állíthatom - már a járás igen nehezemre esik.

A nevezett napon, a metró aluljáróban, szinte a falat súrolva, lassan gurultam előre a pad irányába, mikor a hangosbemondó, üvöltve felszólított, hogy azonnal szálljak le a rollerről. Mivel pár méterre volt csak a pad továbbgurultam, majd a női hang, többszöri hahózás után, gúnyosan üvöltötte a bemondón, hogy "öreganyám rollerezik". Jött a metró, felálltam a padról, jól látható bicegéssel elindultam az ajtó felé. A női bemondó még utánam üvöltötte, hogy csukjam össze a rollert.

Természetesen joga van, a baleset-megelőzés miatt egy vadul száguldó, láthatóan szórakozó tizenévest udvariasan, felszólítania, de különbséget kellene tennie száguldó rollerező és egy láthatóan járási gondokkal küzdő, nagyon lassan haladó, idősebb utas között.

Panasszal élek a stílus, az üvöltő, a több ember előtti megalázó, sértő hang, beszólás miatt. Ma még a korom miatt, holnapra már a betegségem, a kiszolgáltatottságom miatt leszek gúny tárgya egy olyan helyen, ahol naponta több ezren megfordulnak és tanúi az effajta megalázó, gúnyos, rendreutasító, emberi méltóságomat sértő beszólásoknak.

Panaszommal azt szeretném elérni, hogy az ügyet kivizsgálják és gondoskodjanak arról, hogy embereket, utasokat a munkatársaik többé ne alázzanak meg.

Tisztelettel: M. Ildikó

9 Tovább

A 3-as metró kritikus szakaszának leállítására kéri a Nemzeti Közlekedési Hatóságot a BKV-figyelő

A mai napon az alább olvasható levéllel fordultam a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz. Arra kértem őket, hogy független szakértők bevonásával vizsgálják át a 3-as metró teljes alagútját és pályáját, valamint fordítsanak külön figyelmet az állomások állapotára is, mert a metrónál dolgozó szakemberek szerint egyes részeken már életveszélyes a közlekedés. Azt kértük a hatóságtól, hogy az olyan szakaszokon, ahol nem garantálható a biztonságos közlekedés, állítsák le a forgalmat.

Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!

Az elmúlt öt évben többször voltak már segítségemre a BKV-t érintő problémák megoldásában, elég ha a buszokon lévő elsősegély dobozokra, a forgalomból kivont, közlekedésre alkalmatlan Ikarus buszokra, vagy az Alstom metrók problémáira gondolunk. Most más témában keresem Önöket.

Az elmúlt héten levélben megkeresett egy metrónál dolgozó karbantartó, és a tarthatatlan műszaki állapotokra panaszkodott. Mint levelében írta, az Észak-déli vonalon az alagútban egyre több helyen tapasztalható szivárgás, a vágányok több szakaszon is életveszélyesek, már a 40km/órás korlátozás sem segítene, és a Népligetihez hasonló baleset bármelyik állomáson bármikor előfordulhat. Sok helyen az oldalfalakon található márvány lapok is bármikor leeshetnek, mivel az elmúlt 20 évben szinte sehol nem végeztek komolyabb karbantartást és szerkezeti- statikai vizsgálatokat.

A karbantartótól megtudtam, hogy a problémákat minden esetben jelzik a főnökeik, illetve a főváros felé, de csak ígéreteket kapnak, semmi mást, a felelősség pedig az övék. Bár a metró minden egyes dolgozója a lehetőségeiken felül teljesít, sajnos a jelenlegi hibák kijavításához az Ő munkájuk és felkészültségük már kevés. Féltik a saját életüket és az utasok biztonságát is, de nem tudnak mást tenni, mint hogy minden nap felveszik a munkát, ugyanis a véleményüknek hangot adó dolgozókat nagyon hamar eltávolítják a cégtől. Tisztában vannak azzal, hogy addig sajnos sem a BKV sem a megrendelő BKK nem fog tenni semmit, amíg tömegszerencsétlenség nem történik.

Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!

Arra kérem Önöket, hogy független szakértők bevonásával vizsgálják meg a 3-as metró alagútjának, pályájának és állomásinak az állapotát, és győződjenek meg a saját szemükkel arról, hogy milyen katasztrofális állapotban van az Észak-déli vonal. Tisztelettel kérem Önöket, hogy állítsák le a forgalmat azon a szakaszon, ahol már nem garantálható a biztonságos közlekedés. Tisztában vagyok azzal, hogy a buszhiány miatt a metrópótlás problémás lenne, és nagyon sok kellemetlenséget okozna, de ha a közlekedés biztonsága nem garantálható, sajnos más megoldás nincs.

Tisztelettel és üdvözlettel:

Gál Mihály

17 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek