Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Előkészítik a Bécsi úti villamosvonal meghosszabbítását

Megkezdte a Bécsi úti villamosvonal meghosszabbítását célzó projekt előkészítését a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), az új vonal várhatóan 2016-ban készülhet el, -írja az MTI cikke nyomán a NoPlaza.hu.

A BKK csütörtökön arról tájékoztatta az MTI-t: a fejlesztés megvalósulásához a részletes tervek és a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges, az előkészítési munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárást néhány nappal ezelőtt írták ki. A projekt 2014-re juthat olyan fázisba, hogy a következő hétéves uniós fejlesztési forrásokra benyújtható legyen, így az építési engedélyezés és a közbeszerzési eljárások időigényét is figyelembe véve 2016-ban valósulhat meg optimális esetben az új villamosszakasz kiépítése - áll a közleményben.

Az új villamosszakasz a Bécsi úton, a Vörösvári út és a városhatár között épülne ki, az új végállomásnál a felújítás előtt álló esztergomi vasútvonalhoz és a helyközi buszközlekedéshez is csatlakozna egy intermodális csomóponton keresztül, ahol P+R (park+ride) és B+R (bike+ride) parkolók is épülnek. A beruházás az úgynevezett budai fonódó villamoshálózat bel-budai fejlesztéseit követő ütem lehet. A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy a Bécsi úton ma a Vörösvári úti csomópontig közlekedik a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán nincs kötöttpályás közlekedés. A Bécsi úton az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető; hogy melyik jár több haszonnal, az a most kezdődő előkészítési munka során derül ki.

(MTI/NoPlaza)

6 Tovább

A hármas metró vonalán is Alstom-kocsik futnának

Tarlós István szerint a francia Alstom cég a késedelmes szállítás miatt további metrószerelvényeket adna Budapestnek. A kocsik a 3-as vonalon futhatnának, -írja MTI-s forrásra hivatkozva az Origo.

Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában szerda este a 2-es metró vonalára megrendelt szerelvények kapcsán azt mondta: az előző vezetés által kötött rossz szerződésből adódóan van egy súlyos, négyéves késedelem és egy választott bírósági vita. Utóbbinál a főváros jól áll, de az eljárást a felek kölcsönösen felfüggesztették, és az Alstom hajlandó arra, hogy a főváros követelései fejében további szerelvényeket szállítson - tette hozzá.

Tarlós szerint a további szerelvényekre a 2-es és a majdani 4-es metró vonalán nincs szükség, ellenben jól hasznosulnának a "már-már veszélyes 3-as vonalon". A kompenzáció valószínűleg hét szerelvényt, azaz 42 kocsit jelentene.

Ehhez arra is szükség van, hogy a 2-es vonal járműcseréjének az Európai Beruházási Bank (EIB) általi finanszírozását megszüntessék, a projekt átkerüljön a Közlekedési Operatív Programba, s így a kompenzációból és a felszabaduló hitelből le lehetne cserélni a 3-as vonalon futó 40 éves szerelvényeket is - mondta a főpolgármester.

(Origo - MTI)

1 Tovább

Mi égett a Deák Ferenc téren?

Több ellentmondásos információ is megjelent a tegnap esti Deák téri metrótűzzel kapcsolatban. A BKV szerint csak egy újságpapír égett és füstölt, BKV-s dolgozók viszont állítják, komoly műszaki hiba miatt kellett kiüríteni a metróállomást 22 óra után.

"Tűz volt a 3-as metróvonal Deák Ferenc téri állomásánál kedd éjjel, személyi sérülés nem történt - közölte a BKV szerdán az MTI-vel. A tájékoztatásuk szerint feltehetően a huzat által behordott újságpapírok gyulladtak meg este háromnegyed 11 körül, szerelvény nem volt az állomáson, pótlóbuszok szállították az utasokat. A BKK fődiszpécsere az esetről annyit mondott, hogy műszaki hiba miatt rövid ideig nem közlekedtek a 3-as metró szerelvényei a Deák tér és a Lehel tér között.

Az MTI azonban más BKV-s forrásból úgy értesült, hogy az egyik szerelvény egyik kereke műszaki hiba miatt megszorult, a mozgó szerelvény álló kerekétől szikrák keletkeztek, ami begyújtotta a programsínt, amely automata üzemmódban a metrót vezérli."

A metróért egyesület az esettel kapcsolatban ma megjegyezte: "A forgalom tűzoltást követő beindulásakor egy metrószerelvény mozgásképtelenné vált, egy tengelye beékelődött, nem forgott. A vonat meghibásodása olyan mértékű, hogy azt üzemkezdetre sem sikerült kijavítani, így a hibás szerelvény az Újpest-központ állomás egyik kihúzóvágányán lett félreállítva."

Az egyesület hozzátette: "Abban az esetben, ha a két esemény, tehát a tűzeset és a mozgásképtelenség ugyanazon szerelvénynél, egyidejűleg következett volna be, felmérhetetlen következményekről beszélhetnénk."

Most akkor mi az igazság?

2 Tovább

Beragadt az alagútba egy metrószerelvény

Fékhiba miatt több mint fél órát vesztegelt a 3-as metró egyik szerelvénye az alagútban a Pöttyös utca és a Határ út között. Pánik nem alakult ki, a hibát vizsgálják.

Több mint fél órára az alagútban ragadt egy szerelvény a 3-as metró vonalán a Pöttyös utca és a Határ út között szombat délben - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az első vizsgálat szerint a jármű légrendszerű fékjében a kompresszor nem termelt levegőt, így "befogott a fék".

A BKK közlése szerint a metró vezetője folyamatosan tájékoztatta az utasokat a problémáról, pánik nem alakult ki a mintegy 32 perc alatt, amíg a szerelvény a két állomás között volt.

A hiba és az eset körülményeit vizsgálják. A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomás között pótlóbuszok szállították az utasokat. A metróközlekedés nem sokkal egy óra előtt megindult.

Origo/MTI

10 Tovább

Kiengedi legöregebb villamosait a BKV

Forgalomba állítja három, százéves villamosát a BKV a hosszú hétvégén - a favázas járműveken a nagykörúton, Kamaraerdőnél és a Pesti rakparton lehet közlekedni, -írja a Hír24.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közleménye szerint szombaton a 1074-es pályaszámú, favázas villamos Budafok kocsiszín és Kamaraerdő ifjúsági park között szállítja az utasokat délelőtt 10 órától délután fél ötig. A szerelvények a kocsiszínből minden egész órakor indulnak.

Vasárnap, a gyereknapon a BKV egy UV-villamost is forgalomba állít a 61-es vonalán, az utazók a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között vehetik igénybe a régi járműveket, amelyek délelőtt fél 10 és délután fél hat között félóránként közlekednek.

Vasárnap és hétfőn a 2/A és a nagykörúti villamosok vonalán a Széll Kálmán tér és a Boráros tér között is közlekedik egy-egy nosztalgiajárat, az egyik 99, a másik 104 éves. Ezek a járatok mindkét napon délelőtt 10 órától este fél hétig közlekednek háromnegyed órás követési idővel.

A járatok a kalauztól váltott 400 forintos menetjeggyel vehetők igénybe, amely egyszeri utazásra érvényes. Hatéves kor alatt az utazás ingyenes.

(MTI/Hír24)

5 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek