Ha minden a terv szerint halad, akkor kedd reggeltől csak a Határ útig járnak majd a 3-as metró szerelvényei, a Határ út és Kőbánya Kispest között autóbuszokkal utazhatnak majd az utasok. Ennek örömére készítette olvasónk a Határ úti ideiglenes tartózkodónál az alább látható képeket, mellyel a jelenlegi állapotokat szeretné prezentálni. Osztjuk olvasónk azon véleményét, miszerint ilyen körülmények között Európában állatokat sem szoktak tartani, nem hogy embereket…
Még be sem költöztek a metrósok, már körbehugyozták az ideiglenes pihenőjüket
Figyelmeztető sztrájkot tartanak a BKV járművezetői
Figyelmeztető sztrájkot tartanak a mozdonyvezetők és a BKV járművezetői is június 29-én. Kiss László, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének elnöke a korengedményes és korkedvezményes nyugdíj megszüntetése ellen tiltakozó csütörtöki demonstráción Kossuth téren jelentette be, hogy június 29-én és július 7-én 9 órától 11 óráig sztrájkot tartanak, ha a kormány nem tárgyal érdemben követeléseikről.
Így élik meg olvasóink a BKV-sztrájkot
Téged hogyan érint a sztrájk? Észrevételeiteket a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk!
23:12 Mit csinálnának a sztrájkot ellenzők, ha tőlük vennének el havi több ezer forintot? Csendben tűrnék? Erre kíváncsi Tamás, akit saját bevallása szerint nem érint a sztrájk:
Szia Misi!
Engem nem nagyon érint a sztrájk, de azért leírom a véleményemet.
A sztrájk idején sok helyen olvasom, hogy "minek sztrájkolnak", meg hogy "fölöslegesen sztrájkolnak", meg "miattuk nem tudok eljutni X helyre", nos azoknak üzenném, hogy ha nekik is elvennék a pénzüket és egyéb juttatásokat, akkor vajon ők mit csinálnának, ha nem tudnának megegyezni? Meg különben is, mi egy emberi faj vagyunk, és már sok mindent feltaláltunk. Tehát ha nincs BKV, akkor több lehetőség közül választhatunk. Az első lehetőség a kerékpár, amellyel gyorsan el tudunk jutni az A pontból a B pontba, és ráadásul még ingyenes is, azaz nem kell érte fizetni, csak egyszer, amikor megvesszük a biciklit (+ a karbantartási költség, amely kevesebbe kerül, mint a BKV bérlet). A második lehetőség a gyaloglás, amely tényleg ingyen van. Csak 2 szép lábra van szükségünk. A harmadik a roller, amelyet az egyik lábunkkal kell meglökni, és már száguldozhatunk is, és még össze is tudjuk hajtani, tehát kis helyen is elfér. A negyedik a robogó/motor, amely igaz üzemanyaggal működik, de nem sokat fogyaszt, és autók között is el lehet haladni. Az ötödik a gépjármű, amelyben sokan elférnek, így más utast is fel lehet venni (női utas esetén más is megtörténhet (nem a telefonlopásra gondolok)), és nem fogunk megfagyni. A hatodik az, ha mi szállunk be egy járműbe (pl. taxi). Tehát 6 féleképpen el tudunk jutni X helyre.
Aki a munkájából pénzt akar látni, de nem akarja használni a saját járművét, az húzza be fülét farkát, és maradjon csendbe! Meg különben is, sok számítás kimutatta, hogy az autóval való közlekedés olcsóbb, mint a BKV-val való közlekedés. Persze akik nagyon messze laknak a munkahelyüktől (Budapest peremváros, illetve környéki városokban), azoknak nem szól a fenti mondatom.
Sok sikert, és kitartást kívánok a BKV szakszervezeteknek.
Üdv: Tamás
23:02 Tomi az ELTE informatikus hallgatója. Neki szerencséje volt, tegnap beért a vizsgájára, mert a közelben, barátnőjénél aludt. Sokaknak nem volt szerencséjük:
Sziasztok!
Az ELTE-n vagyok informatikus hallgató, tegnap volt vizsgám, beértem, mivel a barátnőmnél aludtam. DE: van egy pár ember aki nem ért be. Mivel az egyetemet roppantul nem érdekli ki miért késik, vagy nem ér be egyáltalán, ezért gond nélkül előfordulhat hogy az illető egy fél évet csúszik. Ebben az esetben azonban félévvel később is áll munkába a tervezettnél, vagyis, egy viszonylag jó informatikusi havi fizetést kellene beszorozni hattal ahhoz hogy az illető jóváírást kérjen.
Tegyük fel nincs barátnőm. Szüleimtől már most kinn vagyok fél lábbal, aligha értik meg hogy a bkv miatt nem végeztem el egy tantárgyat. Magyarán ha egy félévvel tovább tart az egyetem hol lakom? Esetleg akkor egy lakhatási fizetést is hozzácsatolhatnának a kártérítésemhez a bkv-s illetékesek, fél évre szólóan.
Pestszentimre központjától lakom párszáz méterre, lényegében a világ vége: ha jár valami akkor az busz, esetleg vonat. A vonatot nem bíz az ember egy vizsgára mert a mávnál az élet legtermészetesebb velejárója bejelenteni a 20, 30, esetleg 40 perces késést, már ha vannak olyan kedvesek és tájékoztatnak erről. De szó nélkül ki is maradhat egy, bármikor. Buszok ugye nem járnak, a 990A buszra nem lehet felférni.
Ha felférek, márpedig tegnap visszafelé éppen felfértem akkor nem lehet leülni, márpedig a távolság majdnem egy óra, most másfél volt a kivételes helyzet miatt. Másfél órát én azonban nem állhatnék mivel gerincsérvem van, meg is fájdult mint az állat, ebből kivételesen nem lehet kimutatni anyagi kárt, hacsak nem fordul annyira súlyosra hogy orvoshoz forduljak.
Ezzel mindenesetre csak érzékeltetni szerettem volna hogy mennyire rossz helyzetbe tud kerülni egy magamfajta, ha nem sülnek el ennyire jól a "majdnemek" a történetben, hiszen én viszonylag rendesen megúsztam.
UI:Ami azonban ennél felháborítóbb az hogy az ellenőr az elméletileg azért van, hogy igazságosan mindenki kifizesse azt amit ki kell, és hogy legyen valami rend a járatokon. Ahol én lakom, az 54-es vonalán dél elmúltával szinte semmilyen rend nincsen a környék emberanyagának minőségét tekintetbe véve: roma származású kökemény (és ezt minden lehetséges módon az utasok tudtára adó) társaságok, illetve mattrészeg hontalan emberek ülnek mellém, akik világukat nem tudják, rám alszanak, és ki tudja mikor kapok el tőlük valami felfedezetlen harmadik világbéli betegséget. Na ez az a járat amire az ellenőr nem mer felszállni. Ha felszáll, ahhoz kell hogy legyen egy olyan alkalom mint például a szilveszter, amikor csak én vagyok a buszon. Egy hasonló alkalommal épp nem volt nálam az egyébként borzasztóan drága éves bérletem és meg is büntettek, mondanom sem kell nagyon igazságtalannak éreztem. Mivel személyi sem volt nálam, ezért azt mondta hogy jól gondoljam végig nálam van-e, mert ott a busz elején van egy erős bácsi. Nem hittem a fülemnek, ki akarja verni belőlem azt ami nincs nálam? Vagy ezzel egyszerűen arra akart meg kérni hogy szálljak le? A következőre úgyis visszaszállok mert másképpen nem tudok sehova se eljutni, nem hogy haza (jegyautomata természetesen sehol).A busz elejére néztem, egy idős bácsi aludt rá a kapaszkodóra, és egy fiatal lány ült a széken. Erősbácsi sehol. Kamu az egész. A kallert én előbb leszállítottam volna mint ő engem. Inkább bediktáltam egy kamu címet és eldobtam a csekket.
Az meg mellékes hogy ezek a járatok télen is ugyanúgy beáznak mint nyáron, ami csak azért kellemetlen mert ekkor a víz már hideg, esernyőt az ember a busz tömegében nem nyit, és amikor szétnéztem azt láttam hogy a busz bármely pontjára csepereg a víz, odébb se érdemes állni. Folyt a víz a leszállásjelző gomb mögül, a tetőről, a bezárt ablakok mellől, mindenhonnan. Nem hittem a szememnek. Szerencsére ez is csak kétszer fordult még elő velem.
Én is sztrájkolnék az egyetemen higgyétek el. Nekem is van feladatom bőven, énis kártyáznék helyette.
Üdv, Tomi
Egy tolmács véleménye a BKV-ról, az utasokról
Olvasónk diáktolmácsnak jelentkezett a BKV-hoz. Levelében arról ír nekünk, hogy munkája során milyen emberekkel találkozik. Az ellenőrök között is vannak bunkók és rendesek, és olyanok is, akik csak hasraütés-szerűen írják be a járatszámokat, tehát nem dolgoznak. Utasok között is vannak rendesek, hőbörgők és agresszívek. Ők rúgnak, karmolnak csak azért, mert az ellenőr fel merte őket tartani. Folytatás a levélben:
Kedves BKV-figyelő!
Rendszeresen olvasom a blogot, és sok minden változásról itt előbb szereztem információt mint a BKV honlapján, ezért köszönet illet Titeket. Június 20-a óta dolgozom BKV-s diáktolmácsként, általában délelőtt (6-tól 2-ig) (A délutános műszak 12-8 között van, ezek a Bosnyák téren értendők). Így kicsit már belülről tudok véleményt mondani mind a cégről, mind az utasokról.
1. A cég: Először is, sokszínű. Vannak élmunkások és persze olyanok is, akik hasból írják be a járatszámokat az ellenőrzési naplóba (minden ellenőrnek kötelező naplót vezetnie, amire felkerül MINDEN amin utazott a munkaidejében, bár vannak, akiknél az is amit éppen csak látott elmenni). Bunkó ellenőrökről sokat olvashattok, mivel ez az, ami feltűnő.
Tolmácsnak jelentkezett, egy hétig bírta
Olvasónk tolmácsnak jelentkezett a BKV-hoz. Egy hétig bírta a munkát, mert a második héten olyan ellenőrökkel hozta össze a sors, akik minden turistát le akartak húzni, annak ellenére, hogy a BKV utasítása kimondja, turistát nem büntetünk, ha van jegye, csak nem kezelte.
Az ellenőrök a turistákat "mocskos csalóknak" nevezték, és még a tolmácsnak is beszóltak, hogy nem is tud angolul. Olvasónk végül fogta magát, bement az irodába, jelentést írt és otthagyta a BKV-t, mert elege lett az undorító ellenőrökből. Részletesen és szókimondóan leírta észrevételét:
Kedves BKV-figyelő!
Az egyik diákszövetkezetnél jelentkeztem tolmácsnak BKV ellenőrök mellé, persze aggódtam, hogy mi lesz, ha übersötéteket kapok, de egy darabig megúsztam. Az első héten végig rendes ellenőröket fogtam ki: külföldit nem érvényesített jeggyel nem büntettek, hanem elmagyarázták, mit kell a jeggyel csinálni, és útjára eresztették, szóval jó fejek voltak. Nem így csütörtökön.
Három seggfej mellé osztottak be, akik mindenkiről azt feltételezték, hogy ha van jegye, de azt nem kezelte, akkor biztosan már beutazta vele a várost, vagy ha nem, akkor ez volt a szándéka. Probléma volt velük, hogy nem lehetett rájuk hatni semmilyen érveléssel, vitatkozni képtelenség volt. Bár a BKV felső vezetése utasításba adta, hogy kezeletlen jeggyel rendelkező turistát el kell engedni, ők magasról tettek erre.
Utolsó kommentek