Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jövőre kezdődik az egykori Moszkva tér átépítése

A tervek szerint 2015-re fejeződik be a Széll Kálmán tér átépítése – hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón. A felújítást célzó korábbi, leginkább pénzhiány miatt meg nem valósult elképzelésekkel ellentétben a tér alapvetően megőrzi jelenlegi szerkezetét, továbbra is Közép-Buda legfontosabb közlekedési csomópontja marad, ám ezzel együtt városi térré is válik, legalábbis ezt ígéri a városvezetés.

A ma még Budapest egyik legnagyobb szégyenfoltjának számító tér átalakítására vonatkozó terveket kedden mutatták be az Erzsébet téri Desing Terminálban. A szeptemberben kiírt építészeti tervpályázatra 23 pályamű érkezett, közülük – 22 millió forint értékben – hetet vásárolt meg, illetve díjazott a zsűri. Az első díjat az Építész Stúdió Kft. és a Lépték-Terv Kft. munkája nyerte el.

A legtöbb pályamű – nyilván a források szűkössége miatt – nem számolt a Széll Kálmán tér radikális átépítésével, jobbára megmaradnak a villamosok és a buszok mai megállói, ahogyan a metrólejárat fölötti legyező alakú épület is. Az épülethez csatolt kisebb szárnyakat azonban várhatóan elbontják, amint elhangzott: megtisztítják a környezetét.

A rekonstrukció során egységes építészeti arculatot hoznak létre, akadálymentes átszállási kapcsolatokat alakítanak ki, a Várfok utcai buszmegállókhoz mozgólépcsőt építenek, átépítik a megállókat, elbontják a bódékat, megszüntetik a buszparkolókat és kerékpárral is átjárhatóvá teszik a teret.

A jövőben várhatóan a Volánbusz járatai is az egykori Moszkva térről indulnak, és ide érkeznek, kiváltva ezzel a szomszédos Széna téri megállókat. Utóbbiak parkosításával érnék el a környék zöldfelületeinek növelését.

Elegáns, visszafogott, friss, környezettudatos – így jellemezte a tér átalakításának terveit Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, aki ugyanakkor megjegyezte, hogy a pályázatra nem érkezett olyan terv, amely a kiírásban szereplő valamennyi feltételnek megfelelt.

A tér funkcionálisan ma sem rossz, ugyanakkor lelakott, kényelmetlen, átgondolatlan – mondta a sajtótájékoztatón Vitézy Dávid, a projektet menedzselő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Megjegyezte: a felújítással nő a tér használhatósága, a fonódó villamosoknak köszönhetően több villamos áll majd meg a Széll Kálmán téren.

A tér átalakítása mintegy 4 milliárd forintba kerül, ez részben a főváros saját forrásából, állami pénzből, illetve a fonódóvillamos-hálózatra elnyert uniós forrásokból áll össze. A konkrét tervek az év végéig elkészülnek, az építkezés ezt követően, várhatóan 2014 első felében kezdődik meg – legalábbis most ezt ígérik.

A "Kalef" átépítése legutóbb 2006-ban került komolyabban szóba, az akkori elképzelések azonban jóval nagyvonalúbbak voltak. A felszín alá vitték volna a buszok és a villamosok megállóit, fölöttük pedig - egy mesterséges domb építésével - közparkot terveztek kialakítani. Éppen ezek miatt az akkori terv körülbelül 30 milliárd forintos költségekkel számolt. 

(Látványterv: BKK)

8 Tovább

Török és Gyárfás cégét is feljelentette a BKV

Az Index birtokába került annak a 13 cégnek a listája, amelyet a napokban egy feljelentés kíséretében a BKV elküldött a Budapesti Rendőr-főkapitányságnak, mert bűncselekmény gyanúja merült fel a szerződéseikkel kapcsolatban. A 13 cég között van a Gyárfás Tamás nevével fémjelzett St. Plus Kft., valamint Török Gábor politológus cége, a Vision Consulting is.

A BKV Zrt. Belső Kontroll Igazgatósága vizsgálatot folytatott az elmúlt hetekben, amelynek alapján 13 cég szerződésével kapcsolatban merült fel gyanú a Btk. több paragrafusába ütköző bűncselekmények megvalósulása miatt. A cégeket Kocsis István vezérigazgató feljelentette a BRFK-n, és átküldte a szerződésekhez tartozó vizsgálati anyagot is a rendőrségre.

9 Tovább

„Nem szeretem a BKV-t” –az utas válasza a BKV pályázatára

A BKV rajzpályázatot indított a vakáción lévő gyerekeknek. A pályázat a "Szeretem a BKV-t" címet viseli. Bár olvasónk már elmúlt 17 éves, és a témától is eltért egy kicsit, mégis jelentkezett a pályázatra, mert szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy miért nem szereti őket. Nem csak piszkálja a BKV-t, egyes pontoknál még azt is leírja, hogy a hibákon hogyan lehetne változtatni:

Kedves BKV!

Ezúton szeretném benyújtani pályázatomat a "Szeretem a BKV-t" című rajzpályázatra. Pályázatom azonban néhány ponton eltér a kiírástól, amiért előre is elnézést kérek, és ami miatt kérem méltányosságukat. 1,) Az első eltérés, a pályázat címének egy ártatlan "Nem" szócskával történő kiegészítése 2,) A második a korhatár, elmúltam már 17 éves (éppen 15 éve) 3,) A rajzokat érdekes témájú javaslatokkal kérdésekkel egészítettem ki

Méltányosságukat előre is köszönöm, következzen tehát pályázatom: Előszóként, mint kommunikációval foglalkozó dolgozó reklámmunkás javaslom, hogy ne erőltessék a "lakosság szereti a BKV-t image-t", amiről Önök is, mi is, de még a célcsoportba tartozó csöppségek is tudják, hogy nem igaz. A BKV-t szeretni nem lehet, továbbmegyek: aki a BKV-t szereti, rossz ember. Érveimet hamarosan felsorolom. Azonban előtte hadd javasoljam, a "BKV szereti az utazóközönségét" image-t erősíteni kommunikációban és valós tettekben egyaránt. Miért NEM szeretem a BKV-t:

76 Tovább

Szlogenpályázat: Megsértődött a BKV

Olvasónk számon kérte a BKV-n, hogy a szlogenpályázatra miért csak ügynökségek küldhetnek be ötletet, magánszemélyeket miért zárnak ki az ilyen akcióból. Hivatalos indoklás szerint magánember azért nem küldhette be ötletét, mert az ehhez hasonló pályázatokon az utasok mindig vicces, gúnyolódó, rosszindulatú megjegyzéseket küldtek be, és ezen a BKV megsértődött. Tehát egyértelműen nekünk köszönhető, hogy a BKV-nak sikerült félmillió forintért megtalálnia a legszánalmasabb szlogent:

Szia Figyelő!

Egy szomorú dolgot kell közölnöm veled: mi, utasok tehetünk arról, hogy a BKV szlogenpályázata zárt volt! Hiszen mi, az utasok küldözgettünk (állítólag) rosszindulatú szlogenterveket a cégnek. Levelemet elküldtem a szlogenes, és a sima BKV e-mail címre is:

Tiszelt BKV!

A BKV-figyelő blogon olvastam az Önök közleményét, miszerint 500 000 forint díjazású szlogenpályázatot írnak ki. Érthetetlennek tartom, hogy csak kreatív ügynökségek pályázhatnak, magánszemélyen nem.
Kérem ezen döntésük megindoklását, esetleges felülvizsgálatát!

Köszönettel: Zs. A.

53 Tovább

Takarít és jegyet ellenőriz a Discrate Security?

Budapesti Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (3209)

1. a) Az ajánlatkérő neve és címe: Budapesti Közlekedési Rt. 1980 Budapest Akácfa u. 15.
   
b) A beszerzés tárgya és mennyisége:

a Budapesti Közlekedési Rt. Villamos Üzemigazgatóságnak a Kelenföld, Szépilona, Hungária, Száva, Angyalföld, Ferencváros, Zugló, Baross, valamint a Budafok kocsiszínekben villamosjárművek takarítása.

c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.

3. Az eredményhirdetés időpontja: 2000. május 10.

6. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe:

Kelenföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Szépilona kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Hungária kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Angyalföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Baross kocsiszín: RENOMÉ Kft., 1070 Budapest, Péterffy Sándor u. 22.
Ferencváros kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Száva kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Zugló kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Budafok kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
A könnyebb értelmezhetőség miatt a szerkesztő a szövegen rövidített és a fontosabb mondatokat kiemelte. A szöveg teljes, eredeti formájában itt érhető el!
43 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek