A fejlesztési miniszter támogató levelének hiányában, formai okok miatt az uniós fejlesztésekért felelős KIKSZ Zrt. elutasította a főváros április óta dédelgetett járműbeszerzési projektjét, pedig korábban úgy tűnt, a 120 milliárdos bevásárlás mindenkinek tetszik. A támogató levélre több mint egy hónapja hiába vár a főpolgármester, a remélt 100 százalékos uniós támogatásról lecsúszhat a főváros, -tudta meg az Index.
Vasárnap Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár (NFM) és Vitézy Dávid vezérigazgató (BKK) aláírták az 1-es és 3-as villamosprojekt támogatási szerződését. Az eseménynek különös bájt ad, hogy a beruházás addig nem indulhat el, azaz a vállalkozó szerződését addig nem írhatják alá, míg egy másik projekt, a 96 új villamos és 93 troli beszerzése el nem dől. Utóbbit ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke feltételül szabta az előbbi fejlesztés elindításához.
96 új villamos és 93 új troli: bukhatja az uniós támogatást a főváros
Milyen valódi alternatívát nyújt a főváros az autósoknak?
Az elmúlt napokban a Budapesti Közlekedési Központ és a VEKE Facebook oldala az új Budaörsi úti buszsáv miatti anyázásokkal volt tele. Érdemben nem igen lehetett vitatkozni a témáról, ugyanis a BKK nem minden esetben adott választ a felvetett kérdésekre, a VEKE pedig szokásához híven a demagóg, szánalmas, troll, stb. jelzőket aggatta azokra a hozzászólókra, akik nem értettek velük egyet. Pedig sok normális kérdés felmerült, többek között az is, amit Cser-Palkovics András is feltesz az alábbi cikkben. Hol a valódi alternatíva? Mit kínál a "külsősök" adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?
Székesfehérvár fideszes polgármestere dörgedelmes nyílt levelet intézett Tarlós István főpolgármesterhez a Facebook-on, melyben főváros-sovén szemléletről, a Szimferopol-Jalta trolijáratról, a kellemetlen BKV-s élményeiről beszél. Ha Budapest nem akar, Székesfehérvár lehetne az új főváros, -olvasható az Indexen.
Stílusában és tartalmában is szokatlan levelet intézett Cser-Palkovics András Tarlós István főpolgármesterhez, amiért reggelente neki és autós társainak megnőtt a menetidejük az M7-es fővárosi bevezető szakaszán a Budaörsi út új buszsáv-szakasza miatt.
12 villamosvonalon kezdődik felújítás a nyáron
Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, azaz összesen tizenegy milliárdra emeltek, -adta hírül az MTI.
A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.
A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca - Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.
Mi lesz a Thököly úti villamossal?
A címben szereplő kérdést olvasónk tette fel az alább olvasható levelében. A villamosközlekedés a hivatalos álláspont szerint csak szünetel (1997 márciusa óta), emiatt többen abban reménykednek, hogy a 4-es metró második szakaszának elkészülése és a Thököly út teljes felújítása után újraindul a villamosközlekedés. Sőt, sokan azt sem tartják kizártnak, hogy pályafelújítás után gyorsvillamos formájában itt valósul meg a 4-es metró második szakasza. Ti mit tudtok, mik a tervek? Olvasónk levele a kép alatt olvasható.
Török és Gyárfás cégét is feljelentette a BKV
Az Index birtokába került annak a 13 cégnek a listája, amelyet a napokban egy feljelentés kíséretében a BKV elküldött a Budapesti Rendőr-főkapitányságnak, mert bűncselekmény gyanúja merült fel a szerződéseikkel kapcsolatban. A 13 cég között van a Gyárfás Tamás nevével fémjelzett St. Plus Kft., valamint Török Gábor politológus cége, a Vision Consulting is.
A BKV Zrt. Belső Kontroll Igazgatósága vizsgálatot folytatott az elmúlt hetekben, amelynek alapján 13 cég szerződésével kapcsolatban merült fel gyanú a Btk. több paragrafusába ütköző bűncselekmények megvalósulása miatt. A cégeket Kocsis István vezérigazgató feljelentette a BRFK-n, és átküldte a szerződésekhez tartozó vizsgálati anyagot is a rendőrségre.
Utolsó kommentek