Kedves BKV ZRt. és igen tisztelt BKV Figyelő blog!
(Bízom benne, hogy az egymásnak történő bemutatásuktól eltekinthetek...)
"Hálás köszönettel" "tartozom" az igenis nem tisztelt BKV-nak (vagy inkább képzeljék azt, hogy minden szó "-ek közt van).
Már a tavalyi Bp-Bamaokó rali kapcsán erősen gondolkodóba estünk kollegáimmal, hogy nekünk is indulni kéne, de kisebbik baj lett volna a pénz összedobása, ugyanakkor autószerelési ismeretekkel viszont semmiképpen nem rendelkezünk. Ráadásul én még asztmás is vagyok (nem csak pollen, sőt főleg az nem az allergiám), így mindenképpen búcsút intettünk a versenynek.
De ma (I.08)! Helyesebben: MA! Az élmény megadatott. Ebben nagy segítséget nyújtott a BPO-478 villamospótló, amely 18:22-kor érkezett az Etele-tér felé vezető oldalon a Tétényi úti megállóhoz. Az Ikarus sofőrje, mint rutinos versenyző, csak úgy "szállt" be a megállóba. Sőt, mire megállt még csak a csukló utáni első ( gy.k.: összességében a 3.) csúszott át a megállót jelző táblánál. De én nem voltam rest, és a jeges, le nem takarított járdán csak úgy siklottam az ajtó irányába (ugyanis a végállomást kitűzve célként az utolsó ajtó várható helyén várakoztam). Drága gépjárművezetőbácsi persze türelmetlen volt, még legalább egy ajtóhossznyira csúszkáltam a jégen, amikor bosszúsan csöngetni kezdett.
Mily hála, hogy volt kedves megvárni. Hiszen már a következő megálló alatti úton meggyőződhettem róla, hogy minden bizonnyal Ő lesz az egyik Bamakó-s söfőr, és megállónként 90 Ft-ért ez valóban örök élményt fog jelenteni számomra, hogy ha nem is az igazin, de az edzésen mehettem vele...
Amikor végre becsapódtunk a végállomásra, az összes utassal egy emberként menekültünk a száguldó bajnok buszáról. Hatalmas élmény volt, tényleg! Kösz BKV.!
Üdv.:
Armando Bertolucci

BKV Budapest rally

Turistacsalogató ellenőr a Deákon
Tisztelt BKV ZRt,
a mai napon (2007.11.04.) délután, 14:15 körül megdöbbentő eseménynek voltam tanúja és sajnos szereplője is.
A Deák téren, a 2-es metró mozgólépcsőjénél dolgozó két női ellenőr horgára akadt két angol turista. Bűnük az volt (mint az a későbbi "társalgás" során kiderült), hogy csak két jegyet váltottak, amikor az M3-as és az M2-es használatával próbáltak eljutni úticéljukhoz.
Amire figyelmes lettem: a korábban igen szorgalmasan, azaz embereket a mozgólépcsőről visszahúzó kolléganőjük (körülbelül 160 centi, középhosszú szőke hajú, szemüveges, foghíjas; az azonosítószámát nem figyeltem meg, talán nem is volt látható) emelt hangon beszél a két turistával. Egy lépéssel közelebb húzódva már azt is hallottam, amit azok mondtak: hogy a jegyek vásárlásakor megkérdezték az árust, hogy mire van szükségük, és szabálytisztelő emberekként meg is vásárolták a kapott információk szerint megfelelő mennyiségű (4db) jegyet, majd abban a boldog (naiv) hitben kezdték meg utazásukat, hogy az a négy jegy elég is lesz az oda-vissza útra. Mivel kolléganőjük csak az oszlopra kifüggesztett Utazási feltételekre mutogatott nekik bőszen, gondoltam, hátha a nyelvi nehézségek leküzdésével megoldható lenne ez a kis vita. (Nem csak a turisták lehetnek naivak.)
Már amikor megkérdeztem, hogy segíthetek-e, modortalan elutasításban részesültem (nem emlékszem a rám zúdított durvaságok mindegyikére, de néhány kifejezés megragadt): "Mit akar itt maga, menjen a dolgára", és "Menjen innen, nem kell az okoskodása", illetve egypár apróbb káromkodás. Valamivel udvariasabb válaszra számítottam, ám sebaj, a két turista örömmel fogadott. Nekem is elmesélték pár szóban kalandjukat, illetve hogy ők jóhiszeműen vették volna igénybe a 2-es metrót is, és a helyzet megoldásaként nagyon szívesen felmennek a jegykezelő gépekhez, hogy érvényesítsék a maradék két jegyüket. (Hogy ezt miért nem tehették meg: az ellenőrnő kezében volt mind a négy jegy, a két kezelt és a két kezeletlen is.)

Utas-figyelő
A BKV-figyelő több, mint négy éve alatt számtalan próbálkozás volt már BKV-dolgozók részéről úgynevezett „Utas-figyelő” blogok indítására. Ezek legtöbbször halva születtek, mert a szerkesztőjük vagy nem volt felkészült, vagy nem szánt elég időt a blog beindítására. (Persze az is lehet, hogy maga a blog nem érdekelt senkit.)
Most a BKV-figyelő indít útjára egy ilyet, bár ez nem blog lesz, hanem egy Utas-figyelő bejegyzést. A célunk nem más, mint hogy a blog olvasói sokkal tisztább képet kapjanak a közlekedési társaságról, a BKV-s dolgozók munkájáról, mindennapjairól. Talán ha megismerik a járművezetők, ellenőrök, pénztárosok (stb.) munkáját, megértőbbek lesznek, és máshogy néznek majd a munkavállalókra.
Ezen bejegyzés alá várjuk a BKV-s dolgozók beszámolóit, panaszait, észrevételeit hozzászólás formájában. Minden olyan kommentet szívesen veszünk, amik a BKV-val, a dolgozókkal és az utasokkal kapcsolatosak. Nyugodtan írjátok meg, ha hülye utassal találkoztok, erről is szívesen beszélgetünk! :)
(Természetesen a dolgozók észrevételeit továbbra is várom e-mailben, ha olyan a téma, akkor továbbra is közzéteszem, és megpróbálok segíteni.)
Utolsó kommentek