Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

BKV Budapest rally

Kedves BKV ZRt. és igen tisztelt BKV Figyelő blog!

(Bízom benne, hogy az egymásnak történő bemutatásuktól eltekinthetek...)

"Hálás köszönettel" "tartozom" az igenis nem tisztelt BKV-nak (vagy inkább képzeljék azt, hogy minden szó "-ek közt van).

Már a tavalyi  Bp-Bamaokó rali  kapcsán  erősen  gondolkodóba estünk kollegáimmal, hogy nekünk is indulni kéne, de kisebbik baj lett volna a pénz összedobása, ugyanakkor autószerelési ismeretekkel viszont semmiképpen nem rendelkezünk. Ráadásul én még asztmás is vagyok (nem csak pollen, sőt főleg az nem az allergiám), így mindenképpen búcsút intettünk a versenynek.

De ma (I.08)! Helyesebben: MA! Az élmény megadatott. Ebben nagy segítséget nyújtott a BPO-478 villamospótló, amely 18:22-kor érkezett az Etele-tér felé vezető oldalon a Tétényi úti megállóhoz. Az Ikarus sofőrje, mint rutinos versenyző, csak úgy "szállt" be a megállóba. Sőt, mire megállt még csak a csukló utáni első ( gy.k.: összességében a 3.) csúszott át a megállót jelző táblánál. De én nem voltam rest, és a jeges, le nem takarított járdán csak úgy siklottam az ajtó irányába (ugyanis a végállomást kitűzve célként az utolsó ajtó várható helyén várakoztam). Drága gépjárművezetőbácsi persze türelmetlen volt, még legalább egy ajtóhossznyira csúszkáltam a jégen, amikor bosszúsan csöngetni kezdett.

Mily hála, hogy volt kedves megvárni. Hiszen már a következő megálló alatti úton meggyőződhettem róla, hogy minden bizonnyal Ő lesz az egyik Bamakó-s söfőr, és megállónként 90 Ft-ért ez valóban örök élményt fog jelenteni számomra, hogy ha nem is az igazin, de az edzésen mehettem vele...

Amikor végre becsapódtunk a végállomásra, az összes utassal egy emberként menekültünk a száguldó bajnok buszáról. Hatalmas élmény volt, tényleg! Kösz BKV.!

Üdv.:
Armando Bertolucci
110 Tovább

Turistacsalogató ellenőr a Deákon

Tisztelt BKV ZRt,

a mai napon (2007.11.04.) délután, 14:15 körül megdöbbentő eseménynek voltam tanúja és sajnos szereplője is.

A Deák téren, a 2-es metró mozgólépcsőjénél dolgozó két női ellenőr horgára akadt két angol turista. Bűnük az volt (mint az a későbbi "társalgás" során kiderült), hogy csak két jegyet váltottak, amikor az M3-as és az M2-es használatával próbáltak eljutni úticéljukhoz.

Amire figyelmes lettem: a korábban igen szorgalmasan, azaz embereket a mozgólépcsőről visszahúzó kolléganőjük (körülbelül 160 centi, középhosszú szőke hajú, szemüveges, foghíjas; az azonosítószámát nem figyeltem meg, talán nem is volt látható) emelt hangon beszél a két turistával. Egy lépéssel közelebb húzódva már azt is hallottam, amit azok mondtak: hogy a jegyek vásárlásakor megkérdezték az árust, hogy mire van szükségük, és szabálytisztelő emberekként meg is vásárolták a kapott információk szerint megfelelő mennyiségű (4db) jegyet, majd abban a boldog (naiv) hitben kezdték meg utazásukat, hogy az a négy jegy elég is lesz az oda-vissza útra. Mivel kolléganőjük csak az oszlopra kifüggesztett Utazási feltételekre mutogatott nekik bőszen, gondoltam, hátha a nyelvi nehézségek leküzdésével megoldható lenne ez a kis vita. (Nem csak a turisták lehetnek naivak.)

Már amikor megkérdeztem, hogy segíthetek-e, modortalan elutasításban részesültem (nem emlékszem a rám zúdított durvaságok mindegyikére, de néhány kifejezés megragadt): "Mit akar itt maga, menjen a dolgára", és "Menjen innen, nem kell az okoskodása", illetve egypár apróbb káromkodás. Valamivel udvariasabb válaszra számítottam, ám sebaj, a két turista örömmel fogadott. Nekem is elmesélték pár szóban kalandjukat, illetve hogy ők jóhiszeműen vették volna igénybe a 2-es metrót is, és a helyzet megoldásaként nagyon szívesen felmennek a jegykezelő gépekhez, hogy érvényesítsék a maradék két jegyüket. (Hogy ezt miért nem tehették meg: az ellenőrnő kezében volt mind a négy jegy, a két kezelt és a két kezeletlen is.)

84 Tovább

Utas-figyelő

A BKV-figyelő több, mint négy éve alatt számtalan próbálkozás volt már BKV-dolgozók részéről úgynevezett „Utas-figyelő” blogok indítására. Ezek legtöbbször halva születtek, mert a szerkesztőjük vagy nem volt felkészült, vagy nem szánt elég időt a blog beindítására. (Persze az is lehet, hogy maga a blog nem érdekelt senkit.)

Most a BKV-figyelő indít útjára egy ilyet, bár ez nem blog lesz, hanem egy Utas-figyelő bejegyzést. A célunk nem más, mint hogy a blog olvasói sokkal tisztább képet kapjanak a közlekedési társaságról, a BKV-s dolgozók munkájáról, mindennapjairól. Talán ha megismerik a járművezetők, ellenőrök, pénztárosok (stb.) munkáját, megértőbbek lesznek, és máshogy néznek majd a munkavállalókra.

Ezen bejegyzés alá várjuk a BKV-s dolgozók beszámolóit, panaszait, észrevételeit hozzászólás formájában. Minden olyan kommentet szívesen veszünk, amik a BKV-val, a dolgozókkal és az utasokkal kapcsolatosak. Nyugodtan írjátok meg, ha hülye utassal találkoztok, erről is szívesen beszélgetünk! :)

(Természetesen a dolgozók észrevételeit továbbra is várom e-mailben, ha olyan a téma, akkor továbbra is közzéteszem, és megpróbálok segíteni.)

120 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek