Összesen 264 jegykiadó automatát és hozzá tartozó szolgáltatásokat vásárolt hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzésen a Budapesti Közlekedési Zrt., a nyertes DBM Banktechnikai Kft. nettó 150 millió forintért vállalta a munkát - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A jegykiadó automatákat a következő helyeken kell felszerelni: Budapest I-XXIII. kerület és az agglomeráció; metróállomások, összekötő folyosók, kapcsolódó aluljárók; autóbusz megállók; villamos megállók; HÉV megállók; trolibusz megállók; kisföldalatti peronok; fogaskerekű megállók; Budaörs 40-es autóbusz végállomás; Törökbálint 72-es autóbusz végállomás; Budakeszi 22-es autóbusz végállomás; Kerepes kórház.
150 millióért vesz jegykiadó automatákat a BKV
Ellopta az utas bérletét az ellenőr
Olvasónk fiának bérletét egy ellenőr azért lopta el, mert a diákigazolványának számát nem tollal, hanem ceruzával írta fel. A bérlet elkobzásáról a srác semmilyen elismervényt nem kapott, még az adatait sem írta fel az ellenőr:
Kedves Ügyintéző!
2009.10.21-én 18:45-19:00 óra között fiam haza felé utazott a 139-es autóbuszon. Egy ellenőr szállt fel a buszra a BAH csomópontnál a Csörsz u.-i megállónál egyedül! Kérte a jegyeket és bérleteket ahogy az a dolga.
Fiam átadta a bérletszelvényét amire ceruzával volt felírva a diákigazolvány száma. Az ellenőr közölte, hogy ezt most elveszi, mert szabálytalanul ceruzával lett kitöltve és kikapta a fiam kezéből a szelvényt. A fiam a busz vezetőjéhez fordult segítségért, mert az ellenőr semmilyen átvételi elismervényt nem adott a lefoglalt szelvényről. A buszvezető azt mondta, hogy szerinte sincs joga elvenni a szelvényt, de ő ebbe nem szól bele.
Hat buszsáv-projektet törölne a főváros
A fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalja azt a javaslatcsomagot, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsáv-projektet is törölnének 95 millió forint önrész hiánya miatt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint különösen elfogadhatatlan ez annak fényében, hogy Közép-Magyarországi Régió Operatív Programjából a fővárosi közlekedésfejlesztési projektek finanszírozása a regionális források 2011-től történő megszűnése miatt már nem várható a jövőben, így tehát az utolsó esélyt szalasztja el a város az előterjesztés elfogadásával. A VEKE tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.
Még fel sem szálltak, de már zárta az ajtókat a trolivezető
Olvasónk felesége két gyermekével a városba indult. Autó helyett trolival mentek, mert nagy volt a dugó a városban. Anyuka feltette a nagyobbik gyereket a buszra, fordult vissza a babakocsiért, ám a troli ajtajai bezáródtak, és elindult:
Kedves BKV-figyelő!
Feleségem úgy járt, hogy vette a bátorságot, és két gyerekkel elindult a városba. Nem autóval ment, mert nagy volt a forgalom abban az időben, és a nagyobbik gyerek szereti is a trolit, villamost és metrót. Asszony áll a megállóban, troli megjön, kinyílik az ajtó, felteszi a nagyobbik gyereket hátul, mert csak ott lehet babakocsival mozogni, visszafordul a második gyerekért, majd közben troli ajtó becsuk, és elindul.
Mi legyen a csúcsidőben utazgató nyugdíjasokkal?
Örökzöld témát vetett fel olvasónk. Lenti levelében a csúcsidőben piacra utazgató nyugdíjasokról ír, akik időnként a munkába, iskolába igyekvő utasoktól veszik el az álló és ülőhelyet. Európa más részén már megtalálták a megoldást. Az időseknek is fizetni kell a tömegközlekedésért a csúcsidőben, így szoktatták le őket a felesleges utazásról. Olvasónk már saját nagymamáját is leszoktatta a reggeli buszozásról.
Tisztelt BKV-figyelő!
Ha jól emlékszem már kétszer volt téma a blogon a csúcsidőben ingyen utazgató nyugdíjasok ügye. Ismét elkezdődött az iskola, a BKV a nyári menetedhez képest alig sűrítette a járatokat, így a reggeli és a délutáni csúcsban igazi tömegnyomor van a buszokon, a villamosokon és a metrón is.
Minden reggel figyelem a buszon utazók táborát, és meglep, hogy a sok munkába igyekvő ember és az iskolások között mennyi idős nyugdíjas utazgat bevásárolni, orvoshoz, stb. Tömött villamoson és buszon utazva szinte minden nap látom, hogy az utasok azért nem férnek fel a járművekre, mert úgymond elfoglalják a helyüket. Félreértés ne essék nincs bajom az ingyen utazó nyugdíjasokkal sosem bántanám őket, de sokan közülük megtehetnék, hogy akkor mennek a piacra, vagy akkorra kérnek időpontot az orvoshoz, amikor nyugisan tudnak utazni.
Utolsó kommentek