Mától a BKV Zrt. folyamatosan "fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket - kísérleti jelleggel - egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.
Az elmúlt időszak sajnálatos eseményei - a BKV dolgozókat érő támadások - határozott fellépést kívánnak a közlekedési vállalattól. Dr. Kocsis István, a Társaság vezérigazgatója ezért felgyorsította azokat a lépéseket, amelyek a járművezetők, jegyellenőrök biztonságát és védelmét szolgálhatják, ezért - többek között - elrendelte a járművekre is kiterjesztett kamerás megfigyelőrendszer teljes körű bevezetésének azonnali vizsgálatát.
Mától a BKV kamerás megfigyelőrendszert tesztel egyes járatain
NKHM: A BKV felmentést kapott
A tegnapi "Miért nincs elsősegély doboz a BKV autóbuszain?" című bejegyzésemre megérkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium válasza. Itt olvashatjátok:
Tisztelt Gál Mihály Úr!
Az Ügyfélszolgálatnak címzett megkeresést köszönettel megkaptuk.
Kérjük, fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztályunk alábbi válaszát.
A BKV útján 2009. május 27-én érkezett, a BKV autóbuszain készenlétben tartandó elsősegélynyújtó felszereléssel kapcsolatos kérdésére az alábbi tájékoztatást adom.
A BKV a tárca jogelődjétől 1991-ben felmentést kapott a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (MR.) 106. §-ában a gépjárművekben menetközben készenlétben tartandó "Elsősegélynyújtó felszerelés"-re vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek alól.
E felmentés mai napig érvényes indoka az, hogy a BKV korszerű hírközlő- és kommunikációs berendezésekkel folyamatosan biztosítja a kapcsolattartást az autóbuszvezetőkkel, mellyel a busz vezetője azonnali segélykérést tud kezdeményezni a balesethelyszínelő szolgálattal, illetve a szolgálaton keresztül el tudja érni a mentőszolgálatot, tűzoltóságot és rendőrséget is. A BKV gyors reagálású mobil egységei riasztás esetén korszerű járművekkel és technikai berendezésekkel (baleset, műszaki meghibásodás, stb.) a város bármely pontját igen rövid idő alatt, késedelem nélkül el tudják érni és a szükséges, szakszerű segítséget, hozzáértő személyek asszisztenciájával biztosítani tudják.
Összejátszottak az utasok, csőbe húzták az ellenőrt
Egyik szemem sír, a másik meg nevet. Olvasónk arról írt levelet, hogy a 4-es villamoson utasok hogyan játszottak össze, hogyan cselezték ki az ellenőröket. Az egyik utasnak nem volt jegye, ezért a helyszínen akart büntetést fizetni. Csak nagy címlete volt, ezért az ellenőr elment felváltatni, de mire visszaért, már volt érvénes jegye az utasnak, mert az egyik utastársa ingyen adott neki. Részletek a levélben:
Kedves BKV-figyelő!
Május 26-án utaztam a 4-es villamoson a Moszkva tér fele délután 3 körül. Előző nap olvastam az Indexen reggel, hogy megint lesznek biztonsági őrök a végállomásokon, hogy még több jegy fogyjon (kevés idő múlva levették a hírt nem tudom milyen okból). Gondoltam akkor több ellenőr is lesz így kifejezetten ügyeltem arra, hogy vegyek jegyet nem akartam elbliccelni három megállót (Margit-híd - Moszkva).
Helyet is foglaltam a klimatizált sárga hernyóban és arra lettem figyelmes, hogy pár ember elkezd szabályosan futni a villamos hátuljába. Akkor már tudtam, hogy nem szórakozásból teszik ezt. Jött is az ellenőr egy öreg bácsihoz lépett oda akinek szabályosan könnybe lábadt a szeme és elkezdett remegni vagy 3 percbe telt neki előbányászni valamit amivel továbbküldte az ellenőrt, A mellette ülő hölgy már készítette elő a pénzt, hogy büntesse meg helyszínivel. Igen ám de a hölgynek csak nagy bankója volt(10.000). Az ellenőr kiakadt nem tudott mit csinálni elment felváltani a kollégájához. Eddig ez a párbeszéd hangzott el a bácsi és a hölgy között:
Titkolja a BKV, hogy mennyit költöttek a felvételekre
Ismert színészek hangjára cserélné a BKV a buszokon, villamosokon, metrókon hallható tájékoztatókat. De hónapok óta nem tudják megoldani a technikai problémát. A felvétel elkészült, a színészeket kifizették, többszázezer forintot. De a régi járművek, régi hangosbemondójára nem tudják feltenni az új hangokat. A BKV-nak több mint 80 milliárd forint a tartozása. A főpolgármester pénteken tárgyal a miniszterelnökkel, mert ahogy mondta, "a BKV a finanszírozhatóság határán van." Amit természetesen önmagában nem oldott volna meg, ha nem költenek színészekre. De mégis.
A tájékoztató hangok cseréjéről elsőként a BKV-figyelő számolt be, május 18-án. Az akkori bejegyzést ide kattintva érheted el!
Nem indul a videó? Kattints ide!
Szinte minden megállóban odacsukott valakit
Vajon az a buszvezető, amelyikkel olvasónk találkozott vak, vagy szórakozásból csukja oda a busz ajtajához a babakocsival felszálló anyukákat és a segítőjüket? Nem csak ők ragadtak az ajtók között. Szinte minden megállóban volt egy olyan utas (legyen fiatal vagy öreg) aki nem kapott elég időt a felszállásra, és a buszvezető rácsukta az ajtót:
Kedves BKV-figyelő!
Egyszer már írtam neked kismamás sztorit, ma gyűjtöttem még egyet. Délelőtt fél tizenegykor mentünk a 206-os, -volt 6-os busszal- Óbudára. Dugó nem volt, a busz a menetrend szerint, pontosan érkezett. A sofőr ennek ellenére rettenetesen siethetett, mert először elszálláskor csapta rá kis híján arra a nőre az ajtót, aki segített felemelni a babakocsit (rajtam plusz egy gyerek, hason), majd a következő megállóban, a budai hídfőnél vágta rá egy pasira, aki kicsit sietve kapott fel az utolsó ajtóra, végül amikor a Tímár utcánál szálltunk le, akkor rám csukta ismét az ajtót, pedig normál tempóban emeltem le a kocsit. Konkrétan a kocsi oldala fogta meg az ajtókat, szerencsére sem nekem, sem a benn ülő, sem a rám kötött gyereknek nem lett baja.
Segített a többi utas leszállni ezek után, a sofőr meg persze rohanva tovább hajtott. Azért megnéztem a rendszámát, BPO 830, 10:43, Tímár utca, 206-os.
Utolsó kommentek