A BKV pontgyűjtő akcióval próbálja a csökkenteni a bérletpénztárak előtti sorokat. A közlekedési társaság azokat jutalmazza, akik 15-e és 25-e között váltják meg bérleteiket. A BKV szerint az akció sikeres volt, a sorok hossza csökkent.
„Azok az utasok, aki az akciós időszakban vesznek bérletet, ingyenes családi belépőt kapnak a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumba - mondta csütörtökön a BKV szóvivője. Szilágyi Károly hozzátette: azon utasok között, akik 10 matricával igazolják, hogy 15-e és 25-e között vettek szelvényt, a BKV egész évre érvényes BKV bérleteket és 5 személyes éjszakai metrólátogatást sorsol ki.”
A BKV holnapján már elérhetőek a nyertesek nevei. A listából kiderül, hogy nem öt, hanem csak három személyt sorsoltak ki a metrólátogatásra, ami ha jól számolom pont kettővel kevesebb. Arról, hogy hová tűnt két nyertes, még nincs információnk.
A dolog érdekessége, hogy a BKV weblapjáról eltávolította a pontgyűjtő akciót kihirdető közleményt is, így aki az akció pontos részleteit meg akarja tudni, annak tovább kell keresgélnie.
A nyerteseknek természetesen gratulálunk!
Két nyertessel kevesebb a pontgyűjtésben
A buszvezetők Hadházi Lacija
Szerencsére vannak a BKV-nál olyan jó fej buszvezetők, mint amilyennel olvasónkat is összehozta a sors néhány napja. Dezső a 131-es buszon utazott, ami terelés miatt nem tudott megállni az Örsön. A buszvezető készségesen segített az utasoknak, hogy kevesebbet kelljen gyalogolniuk a terelés miatt, alternatív útvonalat is javasolt. És ez nem minden: Buszvezetőnk saját vicceit osztotta meg az utasokkal, amikkel mosolyt csalt minden utas arcára a reggeli órákban:
Sziasztok!
Az alábbi rövid történést szeretném veletek megosztani, mely a mai nap kezdetén velem megesett.
Szokásos reggeli rutinomnak híven lecammogtam a Füredi utca elnevezésű troli, busz és utasmegállóba, hogy még ébredező testemet az Örs vezér terére transzportáltassam, továbbutazás céljából. Hagytam, hogy a fakó vörös 82-es Troli szenvtelenül elhúzzon az orrom előtt, tudtam, jön még az én utcámba. Végignéztem, ahogy egy 31-es a piros lámpának köszönhetően szabályosan beparkolt a megállóba (ahol egyébként nem áll meg), s a csukott ajtók által elválasztott jelenlegi és jövőbeni BKV-zók bambán bámulták egymást. Végül megjött az mentőangyalom, egy 131-es járat képletes személyében.
Minden egy forgalomeltereléssel kezdődött, a buszvezető kommunikatívan megosztotta velünk utasokkal a tényállást, az örsre nem állhat be, a forgalomirányítás új ukázt böfögött fel, a lámpánál balra, metróig kell vinni az utasokat. A sofőr még felkínálta, akinek ez nem jó, az jelezzen, és az útközben található torlimegállóban leszállhat (onnan pár perc gyalogút az örs), egy hölgy élt is a lehetőséggel.
Már a helyzet kezelésénél meglepődtem, a sofőr úr milyen épkézláb intézkedett, nem akadt el szava, mindenkit tisztán tájékoztatott, a recsegő mikrofon ellenére. Azonban eme vezető beosztású egyén egyéb kompetenciáit is megcsillogtatta a maradék rövidke út során. Úgy éreztem, egy rejtett Stand-up komédiás került a volán mögé. Az alábbi rövid történeteket had idézzem, persze a pontosságuk nem 100%-os.
Az Örsnél lévő piros lámpánál:
"Az ilyen krízis helyzetekre van egy régi jó történetem. Két rendőr találkozik éjszaka egy fiatalemberrel. A fiatalember igen erősen kormányellenes viccet mesél a két biztos úrnak. A fakabátok hangosan hahotáznak a poén hallatán, majd az idősebbik válaszol. Hát ez nagyon jó vicc, felírom. Neve? Foglalkozása?"
Csőbe húzták az utasokat
Ha nincs elég bliccelő, akkor csinálni kell! Gondolhatják a BKV-nál, amikor forgalmas csomópontokon pénztárakat zárnak be, automatákat szerelnek le, vagy éppen jegykezelőket állítanak át. Olvasónk az utóbbira panaszkodik, ugyanis január 20-án lyukasztott jegyére 8 nappal korábbi dátumot kapott, tehát az érvényesítés időpontjában már rég lejárt. Csak a szerencsén múlott, hogy egy rendes ellenőrrel találkozott, aki nem büntette meg, tovább engedte:
Kedves BKV Figyelő!
Bevallom, vidéki lakosként nem vagyok nagy BKV használó, mégis rendszeresen olvasom Blogotokat.
Tegnap (I. 20.) a munkám Budapestre szólított, így volt lehetőségem ismét a BKV szolgáltatásait igénybe venni.
Amiért billentyűzetet ragadtam, az az, hogy talán egy közérdekű információt tudok a kedves utastársakkal megosztani.
Történt ugyanis, hogy dél körül a Ferenciek tere metró megállónál érvényesítettem jegyemet, és szálltam metróra. A célállomáson ellenőrök álltak, én a legnagyobb nyugalommal adtam át a jegyemet, melyről közölték, hogy ez bizony 12-ei dátummal van ellátva. Teljesen meglepődtem, hiszen a lelkiismeretem tiszta volt, tudom, hogy hol és mikor érvényesítettem a jegyemet, és az utazás teljes időtartama alatt a kezemben volt, így még a zsebemben sem keveredhetett össze egy régebbivel, igaz 12-én Budapest közelében sem jártam.
Péniszét mutogatta a hajléktalan (+18)
A BKV-n utazó hajléktalanok egyre pofátlanabbak. Többször beszámoltunk már utasra késsel támadó hajléktalanokról, ám arra még nem volt példa, hogy utasaink magukról "kicsit" többet mutató hajléktalannal futottak volna össze. Tegnapig, ugyanis olvasónk a 173-as buszon olyan hajléktalannal találkozott, aki nemi szervét közszemlére bocsátotta. Úgy hiszem, nekünk, fizető utasoknak nem kell mindent eltűrnünk... Kép olvasónk levele alatt megtalálható.
Kedves BKV-figyelő!
Ma (I. 24) a 173-as buszon utaztam,ahol a hátsó ülésen egy csöves szundikált... először csak a szaga tűnt fel. Később a "tizenegyedik" ujja.... nézzétek, ott a keze alatt. Sajnos (vagy inkább szerencsére?) nem volt alkalmam (meg gusztusom) közelebbi képet csinálni. Nem elég, hogy a bűzt kell szagolnunk, ráadásul a kilátásba is belerondít. Ellenőrt és biztonsági őrt a BKV-ra!
Nem volt lyukasztó a buszon
Olvasónk tavaly decemberben utazott a 256-os busszal, ahol észrevették, hogy egy utastársuk jegyet szeretne lyukasztani, de nem tud, mert a buszon 1 darab lyukasztó sem volt. Panaszt tett a BKV-nál is, amire most érkezett meg a válasz. A válaszból kiderült, hogy a BKV-nak nincs elég lyukasztója, ezért kiszerelték a buszból és elfelejtették visszatenni. A hiányosság sem a diszpécser sem a buszvezető nem tűnt fel, pedig az ő feladata lett volna a lyukasztók ellenőrzése.
Mivel az ügyfélszolgálat szerette volna, hogy a válaszuk a BKV-figyelőn is megjelenjen, ezért az eredeti levéllel együtt most elolvashatjátok:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Ma (2008. december 17.) a Szerb Antal utcától utaztunk a Moszkva téri (Csaba utca) végállomásig a 256-os számú viszonylatban, a BP 07 49 forgalmi rendszámú autóbusszal.
Egy hölgy, aki velünk együtt szállt fel a járműre, kétszer is végigsétált a buszon, kezében gyűjtőjegy-tömbbel. A Kelemen László utcánál a segítségünket kérte: vajon tényleg jól látja-e, hogy a buszon EGYÁLTALÁN NINCS jegykezelő? Férjemmel együtt mi is végignéztük a buszt és mi sem találtunk a jegy érvényesítésére alkalmas készüléket.
Igaziból két kérdésem lenne: a kijelzők mellett már a jegykezelő szerkezetek javítására sincs pénze a cégnek?!
Ha ellenőrök jöttek volna, milyen szabályt kellett volna alkalmazniuk ebben az esetben?!
Jelen észrevételemet elküldöm a BKV-figyelőnek is.
Üdvözlettel: B. Flóra
Utolsó kommentek