Az elmúlt napokban két ellenőrre is rátámadtak Budapesten, közölte a BKV. Pénteken a földalatti Kodály körönd megállójában ökleltek fel egy ellenőrt, aki könnyebben megsérült. Az áldozat és a támadó is nő volt. A VI. kerületi rendőrkapitányság közfeladatot ellátó személy elleni erőszak alapos gyanúja miatt indított eljárást az utas ellen, akit a biztonsági szolgálat tartóztatott fel.
A másik eset szombaton délután történt, amikor az 1-es villamoson ellenőrizték a jegyeket. Egy bliccelő férfi nem volt hajlandó pótdíjat fizetni, és még a villamosról sem szállt le. Az ellenőr folytatta a munkát, mire az ismeretlen odalépett hozzá, és ököllel arcon ütötte. Az ellenőrt mentő szállította kórházba, felrepedt a szája, a fogsora is megsérült.
(Index)
Ellenőrökre támadtak Budapesten
Régen nem volt ilyen szar a BKV
A BKV régen egy európai hírű tömegközlekedési cég volt. Budapestre jártak a kontinens nagyvárosainak vezetői, hogy példát vegyenek az itteni tömegközlekedésről, és tanuljanak tőlünk. A BKV mára az egyik legdrágább, legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalat lett.
A budapesti közösségi közlekedés hálózatát tekintve még mindig egyedülálló. A várost tökéletesen behálózzák a különféle villamos, busz, troli vonalak, szinte nincs olyan hely, amit nem lehetne megközelíteni BKV-val. Budapest tömegközlekedése még mindig világhírű lehetne, ha a kellő, működéshez szükséges támogatást a cég megkapná az államtól és a városvezetéstől. Sajnos a BKV-ba jelenleg nem pumpálnak kellő pénzt, és amit a cég mégis megszerez, azt pillanatok alatt széthordják a különböző, ismerősök által vezetett cégek. A BKV vergődésére az egyetlen megoldás a vérfrissítés lenne, a korrupt város-, és a cégvezetők leváltása lenne.
Sajnos a cég vezetése a járatokon, a szakembereken és a karbantartáson spórol ahelyett, hogy feleslegesen adna ki milliárdokat különböző cégeknek, szükségtelen feladatokra. A BKV az utasok felé próbálja azt mutatnii, hogy minden rendben van, de az utasok nem hülyék. Saját szemükkel látják a lepusztult járműparkot, a karbantartás teljes hiányát. A BKV-figyelőnek köszönhető olyankor olyan hibák is napvilágot látnak, amik régebben egyáltalán nem kaptak volna ekkora figyelmet. Az utas a jelenlegi helyzetben sajnos nem tehet sokat. Megveszi a bérletet, beszél a problémákról, és vigyáz arra, ami van. Attól, hogy nem veszünk bérletet, és a rossz járműveket tovább rongáljuk, azok állapotára nem vigyázunk, attól senkinek nem lesz jobb. Közös érdekünk, hogy a jelenlegi állapoton ne rontsunk még jobban, legalább ezt fenn tudjuk tartani.
Az utóbbi hónapokban számtalan olyan képet és észrevételt kaptunk, melyekben az utasok a BKV járművek rossz állapotára panaszkodtak. Néhány évvel ezelőtt elő nem fordulhatott volna, hogy egy busz törött kasztnival vagy kiszakadt csuklóval közlekedjen. Mára a város és a cégvezetést annyira nem érdekli a BKV sorsa, hogy roncstelepre való, vagy onnan visszahozott járműveket állítanak forgalomba, veszélyeztetve ezzel az utasok, a járművezetők és a budapesti közlekedés biztonságát. Ezeket a képeket a lenti fotósávon megnézheted.
Sajnos ebben az országban, ebben a városban a politikusok bármit megtehetnek, felelősségre vonás nélkül. Példa erre a BKV, ahol soha, semmilyen hibának nincs felelőse, mindent megmagyaráznak, mint a ’90-es évek előtt. Értelmetlenül ölik a milliárdokat a 4-es metróba, melynek árából teljesen rendbe lehetett volna hozni a budapesti tömegközlekedést. SŐT! A fent maradó pénzből még metrót is építhettünk volna, ha politikusaink nem a metróépítésen szeretnének meggazdagodni.
Bízom benne, hogy egyszer a politika békén hagyja a BKV-t, és újra a kontinens egyik legjobb tömegközlekedési cége lehet. Egyszer talán a szolgáltatás színvonala is európai lesz, nem csak a tarifa.
Az elmúlt hónapok „legszebb” képei:
Ha nem látod a képeket, kattints ide!
Kettészakadt egy BKV-busz az Astoriánál
Szabályosan kettészakadt a közepén egy 173-as busz pénteken az Astoriánál. A meghibásodás oka váztörés volt, amelyet a helyszínen kellett ideiglenesen meghegeszteni, hogy a buszt egyáltalán be tudják vontatni a garázsba. Utasok nem sérültek meg.
Az Index úgy tudja, hogy a BKV 173-as jelű, BPO-565-ös rendszámú Ikarus 435-ös csuklós busza péntek reggel váztörést szenvedett Budapest belvárosában az Astoriánál. Az utasok közül senki sem sérült meg komolyabban. A téma az Index egyik szakfórumán is előkerült.
A járművet - miután elhagyták az utasok -, a helyszínen kellett javítani ahhoz, hogy egyáltalán be tudják vontatni a garázsba. A busz alvázának javítása, a fő tartóelemek cseréje heteket vehet igénybe, majd a gépjármű újra forgalomba állhat.
Nemes Gábor, a főleg a BKV buszos üzemágát reprezentáló Budapesti Közlekedési Szakszervezet vezetője elmondta, hogy a váztöréses eset nem egyedi, és csak a csodának köszönhető, hogy nem történt eddig nagyobb baleset.
(Index)
Még a hajléktalan sem mert leülni
Tegnap délután utaztam a BKV 04-37-es Ikarusán a 7E viszonylaton. Sok durva képet láttam már koszos ülésekről, ezért már sosem ülök le, tegnap se tettem. A csuklónál álltam, ahol felfigyeltem egy hajléktalannak kinéző úrra, aki az ülést nézi, és húzza a száját. Az ülés konkrétan annyira koszos volt, hogy a csöves is fintorgott, nem is mert rá leülni:
Aki autóba ül, többé nem BKV-zik
Dénes a tömegközlekedést évekkel ezelőtt autóra cserélte. A szmogriadó miatt autóját otthon hagyta, és BKV-val ment dolgozni. Jegyet sehol nem tudott venni, és első utazásakor megcsapta a hajléktalan szaga. Véleménye szerint az autó olcsóbb, és sokkal kényelmesebb, mint a tömegközlekedés, ezért aki egyszer autóba ül, sosem ül vissza BKV-ra:
Kedves BKV-figyelő!
Nagytétényben lakom, és általában autóval közlekedem. A szmogriadó miatt letettem az autót, és BKV-ra szálltam, ahogy azt a többi városlakónak kellett volna tennie. A belvárosban egy irodaházban dolgozom, azt a helyszínt szerettem volna megközelíteni tömegközlekedéssel. Amíg nem volt autóm, addig BKV-val jártam. Szerencsére ennek az egy napnak köszönhetően újra előjöttek azok az emlékek, ami miatt váltottam.
A 33-as buszra szálltam fel először. Koszos, lerobbant Ikarus. A megállóban, és a buszvezetőnél sem tudtam jegyet venni, ezért leültem. Hátulról egy hajléktalan utas szaga, előröl a buszvezető cigifüstjének szaga kényeztetett egész a körtérig, ahol a 7-es buszra szálltam, hogy elérjem célomat, az Astoriát. Móriczon is negyed órát szenteltem automata keresésre, de egyik sem fogadta el a pénzem, vagy elnyelte, így megint nem tudtam pénzt adni ezért a kiváló szolgáltatásért.
Gellért térnél odajött hozzám egy ellenőr, akivel percekig beszélgettem. Kulturált volt, kedves, és rendkívül megértő. Elmeséltem neki a reggelemet, és esze ágában sem volt megbüntetni. Elmondta, hogy hazafelé hol juthatok majd jegyhez, és kellemes utazást kívánt. Az egész lehangoló utazásban az ellenőrrel való találkozásom volt az egyetlen jó pont, bármilyen fura is ezt kimondani.
De mégis, miért ülnék át autóból tömegközlekedésre? Munkahelyem kifizeti a benzinem egy részét. Az autómban nem dohányzom, és nincsenek hajléktalanok. Ha akarok fűtök, ha meleg van, akkor hűtök. Nem késik, nem kell rá várni, és a dugókat is kikerülöm. Szerintem aki egyszer autóba ül, megismeri az előnyeit, az sosem ül vissza BKV-ra, még akkor sem, ha egy picit olcsóbb.
Dénes voltam.
Utolsó kommentek