Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ész nélkül ritkították a tömött buszokat

A paraméterkönyv tervezésekor vajon miért húztak ki a menetrendből olyan járatokat, amik szinte tömve voltak, és használták az utasok? Miért jó, hogy az átszervezett járatok részben üresen, kihasználatlanul közlekednek? Olvasónk a régi 56-os, és az új 256-os buszokról írt észrevételt:

Tisztelt Uram! / Asszonyom!

Abban a reményben fordulok Önökhöz, hogy a szeptemberben kialakított új paraméter hibáit a felülvizsgálás során kijavítják. A Hűvösvölgy úton lakom, és nagy gondot okoz, hogy az 56-os buszt / új 256-os / így megritkították csúcsidőben és szombaton. A Vasárnapi menetrend érthető, de hétköznap így nem lehet vele közlekedni, főleg, hogy útvonala is meghosszabbodott.  Azelött 15 perc alatt haza értem, most 25-30 perc. Mint második kerületi lakos szeretném a kerület intézményeit / önkormányzat, Kapás u-i rendelő, Rfény u-i piac, rendőrség zökkenőmentesen és gyorsan megközelíteni. Ez most lehetetlen. Egyetlen villamosjárat nem tudja megoldani az itteniek gondját. Különben a Városmajor utcaiaknak pont annyi legyalogolni az 56-os villamosig  mint a Tárogató útiaknak.  Budakeszire 3 féle busz jár 2 percenként + a Volánbuszok 3 percenként járnak, a Rózsadombról pedig 4 busz jár le a város felé. A 91 -es busz a Margit hídtól jövet a Bimbó útnál kiürül és gyakorlatilag üresen megy le a Moszkva térre és áll be abba a megállóba melybe régen az 56-os 80 %-os kihasználtsággal szállította az utasokat.A 256-os buszt főleg a Városmajor utcaiak használják a Budagyöngyéig. Én se járok vele azóta. Sokkal többet autózok, főleg a piacra menet.  Ha a 149-es buszt esetleg meghosszabbítanák a Kapy útig,át tudnék szállni a 29-es buszra, még az i kényelmesebb lenne mint az új 256-os.

Több mint 1600 aláírás gyűlt össze hasonló panaszokkal. Szeretném, ha  a jövőre 9000 Ft-os bérletünkért figyelembe vennék az itt lakók szempontjait.

Üdvözlettel: F. Szabó Istvánné 

28 Tovább

Feldarabolják a BKV-t

Elsőként a Budapesti HÉV Zrt. létrehozását javasolja a BKV vezetése, amelyben a BKV mellett a Máv-Start és a Volán is részt venne, áll abban a javaslatban, amelyet a város vezetése hétfői ülésén megtárgyalt. A terveket kocsis István, a BKV vezérigazgatója ismertette.

A BKV 2008-as költségszerkezetét ismertetve Kocsis István vezérigazgató a kabinet hétfői ülésén elmondta, hogy a tavaly kiadott 130 milliárd forint 44 százaléka bérre, 16 százaléka üzemanyagra, 12 százaléka az értékcsökkenés pénzügyi leírására (azaz amortizációra), 5 százaléka pedig kamatkiadásokra ment el.

Ez azt jelenti, hogy - ezen nehezen befolyásolható tételeken túl - a költségek egyötöde az, ahol valamilyen módon költségmegtakarítást lehet elérni. Ilyen takarékossági intézkedés lehet a cégstruktúra átalakítása, kisebb költséggel működő, holdingszerkezetű szervezetté.

Az átalakítási javaslatot a Közlekedéstudományi Intézet, a Corvinus Egyetem, a Műegyetem, szakértő cégek és civil szervezetek bevonásával készítette elő a társaság. A holdingrendszer kialakításának célja a legkisebb költség elvének érvényesítése, a társaság által végzett közel ezer résztevékenység újragondolása.

A vezérigazgató jelentősen, 350 fővel csökkenteni kívánja a mintegy 850 fős központi szervezet létszámát is. A holdingcéghez tartozó leányvállalatok önálló jogi személyek lennének, feladatuk az egyes közlekedési eszközök üzemeltetése, karbantartása.

Elsőként a Budapesti HÉV Zrt. létrehozását javasolja a BKV vezetése, amelyben a BKV mellett a Máv-Start és a Volán is részt venne. Emellett a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Kötöttpálya Zrt., a BKV Metró Zrt., a BKV Trade Zrt., a BKV Felújítási Zrt. és a közlekedésszervezésért felelős BKV Szolgáltató Központ Zrt. létrehozását tartalmazza a javaslat.

Kocsis István szerint a folyamatok újraszervezésével évi 4-5 milliárd forint költség takarítható meg, és átláthatóbb, gyorsabb reagálóképességű szervezet alakítható ki. A leginkább elöregedett buszok cseréjére is javaslatot tett a vezérigazgató, ehhez hosszú távú bérleti konstrukciót dolgoznának ki.

A Főpolgármesteri Kabinet első olvasatban tárgyalt a beszámolóról, és a bemutatott konstrukció előzetes, elsősorban pénzügyi vizsgálatára tett javaslatot. Elhangzott: ebben a kérdésben kulcsfontosságú lehet a Főváros hitelminősítését végző nemzetközi auditorcégek véleménye. A szükséges döntéseket a 2009-es üzleti terv elkészítéséig kell meghozni. A kabinet várhatóan két-három hét múlva tárgyal újra az átalakítási tervekről.

(Index)

35 Tovább

Járműhiány miatt késnek a buszok

A hétvégén és BKV-nál dolgozó karbantartó kereste meg a BKV-figyelőt, aki az egyik bejegyzésemre szeretett volna reagálni. Bár levelet nem publikálásra szánta a BKV-s, mégis engedélyt adott, hogy közzétegyem. Akit érdekel, hogyan spórol a BKV az utasok biztonságán és kényelmén, és miért késnek a buszok, az olvasson tovább:

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hónapja találtam rá oldalukra amit egy kollégám mutatott. Én a BKV-nál dolgozom mint karbantartó már évek óta. Olvastam az oldalon egy olyan bejegyzést amire reagálni szeretnék. Ennek a bejegyzésnek a címe: Csak a vezetőfülke fűthető? volt.

Egy olvasójuk a BKV buszok karbantartására panaszkodott. A levélben szereplő járművezető tájékoztatta az utast, hogy a buszon be van kapcsolva a fűtés csak a fűtésrendszer annyira elöregedett, hogy nem kering benne a víz.

A buszvezető állítását szeretném alátámasztani. Sajnos az utóbbi években a szokottnál jóval kevesebb pénzt és alkatrészt kaptunk.  Kevés anyagból meg rosszabb minőségű munkát tudunk végezni. Ha nem találunk alkatrészt akkor időnként rossz járművekből szedjük ki őket, tehát két rossz buszból csinálunk egy jót. Az utasok ezt is észreveszik mert van olyan buszunk ami például négy másik buszból lett összetéve. Színes kapaszkodórudak (sárga, fekete, zöld) bőr/szövet ülések össze-vissza. Mindent be kell vetnünk, hogy mehessenek a buszok időnként olyan megoldásokat is ami nem egészen biztonságos. Sajnos már ott tartunk, hogy nem minden reggel tudjuk kiengedni a garázsból a megfelelő számú járművet mert az állapotuk nem megfelelő, vagy nem lehet őket beindítani. Az utasok ezért tapasztalnak nagyobb zsúfoltságot és több késést.

A levélben felvázolt fűtés probléma kényelmi funkció. Ilyen körülmények között annak örülünk, hogy a busz megy. Se pénzünk se időnk nincs sajnos ilyen problémákkal foglalkozni. Ez nagyképűen hangozhat de azért a pénzért amiért mi elvállaltuk ezt a munkát mára többszörösen teljesítünk. Amit az utasok kényelmén megtakarítunk abból még egy buszba lehelhetünk talán életet. Szerintem az utasok is megértenék a problémát ha a cég nem azt kommunikálná feléjük, hogy minden rendben van, és milliárdokat szórnak szét különböző célokra. Sajnos többször tapasztalom, hogy egy lerobbant busz miatt a karbantartók édesanyját szidják az utasok a cég és a városvezetés helyett akik a kényelmükön és a biztonságukon spórolnak. Megértem az utasokat mert egy egyre romló szolgáltatásért egyre többet fizetnek. Egyre kevesebb a működőképes jármű, egyre több busz robban le a forgalomba és ennek mind az utasok isszák meg a levét. Együtt érzek velük én is BKV-val járok dolgozni.

Kérem, hogy elérhetőségeimet kezeljék bizalmasan mert nem szeretném ha őszinte levelem miatt az állásom kerülne veszélybe. Köszönöm!

102 Tovább

Szmogriadó Budapesten

Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros rendszámú járművek közlekedhetnek. A levegő szennyezettsége az ország egész területén jelentősen megemelkedett, a környezetvédelmi tárca mindenkit óvatosságra int.



Vasárnap 11 órától életbe lép a szmogriadó Budapesten, az intézkedés visszavonásig érvényes - közölte a főpolgármester kora délelőtt.

Demszky Gábor elrendelte a gépjárműforgalom korlátozását Budapest egész területére. E szerint a naptár szerinti páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg a naptár szerinti páros napokon csak a páros és a 0-ára végződő rendszámú járművek közlekedhetnek (a rendszámtábla utolsó számjegye számít) a főváros közigazgatási határán belül. Ez alól kivétel az M0-ás fővárosi szakasza. Tehát vasárnap 11 órától a páratlan rendszámú, hétfőn a páros rendszámú autók közlekedhetnek Budapesten. A rendszámellenőrzést a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi a riasztás alatt, és közlekedési szabálysértésnek számít, ha valaki nem veszi figyelembe a tiltást, a BRFK sajtósa azonban nem adott tájékoztatást az Indexnek arra nézve, hogy milyen intézkedésekre, szankciókra számíthat a lakosság.

Mentesülnek

A kialakult gázhelyzet miatt a főváros még a riasztási fokozatban sem kérheti az ipari fogyasztóktól az olajtüzelésű fűtőberendezések használatának korlátozását, így elsősorban a gépkocsi használat korlátozásával javítható a levegő minősége - írta a közleményben a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Ugyanakkor az elrendelt korlátozáson túlmenően a főpolgármester arra kéri a lakosságot, hogy a helyzet további romlását megelőzendő, lehetőleg szüneteltessék az egyéni gépkocsi használatot, különös tekintettel a kétütemű benzinmotorral és a dízelmotorral hajtott gépjárművek használatára. A saját gépjármű használata helyett a közösségi közlekedést részesítsék előnyben. Lehetőség szerint mérsékeljék a gépjárművek indokolatlan - álló helyzetben történő - alapjárati üzemeltetését.

A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.

A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).

Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.

A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

230 Tovább

Nem szarakodott az FKF

Fenti cím akár a Szóvicc blogon is elférne, főleg a post előzményeivel együtt, amolyan szójátékként. Történt ugyanis, hogy december 29-én panasszal fordultam az ÁNTSZ-hez, melyből postot is készítettem „Szarban úszik a Bocskai úti aluljáró” címmel. Ebben a postban képeken mutattam be, hogyan néz ki a 4-es csodametró egyik állomásához épített aluljáró. A postra az ÁNTSZ és az FKF is e-mailben reagált, utóbbit „Kitakarították a Bocskai úti aluljárót” címmel tettem közzé. Levelében az FKF leírta, hogy az aluljárót kitakarították, kifertőtlenítették, és ígéretet ettek arra, hogy kitalálnak valamit, hogy a hajléktalanok többé ne rondíthassák tele az aluljárót, és az üzleteket. Ígéretüket betartották:
 

Az ügyintézés menetéről, gyorsaságáról a BKV példát vehetve. Ezúton köszönöm az ÁNTSZ és az FKF Zrt. együttműködését!

76 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek