Az Örs vezér téri végállomáson gyulladt ki a 67-es motortere. Nem sérült meg senki.
Tűz ütött ki egy BKV-buszon az Örs vezér terén, személyi sérülés nem történt, de a járművet garázsba kellett vontatni .
A X. kerületi végállomás területén kedden délután, négy óra körül csaptak fel a lángok egy 67-es járatszámú autóbusz motorterében. A tűzoltók hamar úrrá lettek a lángokon.
Az IK 412-es típusú, alacsonypadlós járművet azonban garázsba kellett vontatni.
(HavariaPress/Hírszerző)
Lángolt egy BKV-busz
Ilyen használt buszokat venne a BKV
Ilyen, a képeken látható használt buszokat venne a BKV, összesen 640 millió forintért. A Van Hool buszai darabonként 20 millió forintba kerülnek, és eddig 300 ezer kilométert futottak. A BKV mellőzné a versenyeztetést, ugyanis a határidő szűkös. A BKV szerint ezek a buszok jóval olcsóbbak, mint a hasonló futásteljesítményű Volvo vagy Mercedes buszok. A közlekedési vállalat szerint a belga ajánlat azért is különösen kedvező, mert a vételár az alkatrész-utánpótlást, a sofőrök és a karbantartók betanítását is tartalmazza, holott ezeket a szolgáltatásokat általában csak új buszok vásárlásakor nyújtják.
Megkapta jutalmát az életmentő buszvezető
Somlyai Zoltán története pont egy hónapja a 33-as busz Savoya Jenő téri megállójában kezdődött, ahol egy kétéves kislány egy félrenyelt cukorka miatt fuldokolt. A buszvezető kiszállt a vezetőfülkéből, és egy speciális fogás segítségével megmentette a fuldokló kislány életét.
Zoltán története a BKV-figyelőn folytatódott. Egy kedves olvasónk szemtanúja volt az eseményeknek, az életmentésről egy részletes e-mailt küldött a blognak. Az észrevétel közzététele után a BKV szóvivője megkeresett telefonon, aki örült, hogy a sok negatív kritika mellett ilyen pozitív észrevételt is közzétettünk, valamint tájékoztatott arról, hogy a buszvezetőt pénzjutalomban részesítik. Bejegyzésünkre a média is hamar felfigyelt, Zoltán már aznap este bekerült a hírekbe, ahol mindent részletesen elmesélt. A buszvezető egy kis ünnepség keretein belül megkapta az ígért jutalmat:
Somlyai Zoltán autóbuszvezető 2008. december 21-én éppen a Savoyai Jenő térnél készült megállni a 33-as busszal, amikor észrevette, hogy egy édesapa fuldokló kisgyermekét tartja a kezében. A járművezető kiugrott a vezetőfülkéből és miután megtudta, hogy a kétéves kislány félrenyelt egy cukorkát, az ún. Heimlich-fogást alkalmazva megmentette a gyermek életét.
A nem mindennapi életmentést a mai napon Dr. Kocsis István vezérigazgató - egy rövid ünnepség keretében – pénzjutalom átadásával köszönte meg a buszvezetőnek, a kislány testvére pedig egy saját készítésű rajzot küldött Somlyai Zoltánnak.
(BKV - 2009. január 20.)
Kapcsolódó bejegyzések:
-Életet mentett a buszvezető
-50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető
50 ezer forint jutalmat kap az életmentő buszvezető
Néhány perccel ezelőtt csörgött a telefonom. A BKV szóvivője hívott, aki elmesélte, hogy a média ma többször is megkereste őket az előző „Életet mentett a buszvezető” című postom kapcsán, így valószínű, hogy az életmentő buszvezetőt máshol is bemutatják.
Beszélgetésünk fő témája mégsem ez volt, hanem az, hogy a BKV vezérigazgatója, 50 ezer forint jutalmat ajánlott fel a buszvezetőnek, amit ma vagy holnap el is juttatnak neki. Bízom benne, hogy nem csak a megmentett kislány családjának lesz szép karácsonya, hanem a buszvezetőnek is, aki tényleg megérdemli ezt a pénzt.
A BKV-figyelő szerkesztői és olvasói nevében kívánok nekik Áldott, Békés Karácsonyi Ünnepeket.
(Aki esetleg a buszon utazó családról tud valamit, az kérem, keressen meg a blog e-mail címén! Köszönöm!)
Nagyratörő BKV-terv: ezer új busz 2009-ben
Egy éven belül ezer új buszt állíthat forgalomba a BKV, ha sikerül megteremteni az ehhez szükséges feltételeket - mondta el a közlekedési vállalat vezérigazgatója.
Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában kijelentette: az elfogadható 6-8 helyett jelenleg 15 év a járművek átlagéletkora. Hangsúlyozta: válság idején nehéz előre tervezni, de egy év elég lenne a buszpark megújításához.
Hozzátette: a tervek megvalósításához hosszú távú finanszírozási jogszabály elfogadására is szükség lenne. Szólt arról is, hogy a BKV jövő évi üzleti tervében nullszaldó szerepel.
A vezérigazgató hangsúlyozta: ehhez mindenképpen szükség van állami támogatásra is, mert a vállalat költségvetésének mintegy fele bérkiadás, a többi - mintegy 20 milliárd forint kivételével - működési költség, amit kizárólag menetdíjbevételből nem lehet finanszírozni.
Kocsis István szólt az elővárosi közlekedési vállalat megalakításáról is, amelybe - mint mondta - az állam valószínűleg egy cégén keresztül 30 milliárd forinttal, míg a közlekedési vállalat a HÉV vagyonelemeivel szállna be. Hozzátette: a holding megalakítása 4-5 milliárd forint megtakarítást eredményezne.
(inforadio.hu)
Utolsó kommentek