Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért nem tájékoztatja utasait a BKV?

Tegnap délután kétszer szakadt le a felsővezeték a 47-es és a 49-es villamos közös pesti szakaszán. A BKV még az új villamosmegállókba nem szerelte fel a hangos utastájékoztató rendszert, ezért az utasok nem tudták, miért nem járnak a villamosok, valamint azt sem, hogy a pótlóbuszokra melyik megállóban lehet felszállni. Olvasónk nem érti, hogy a BKV miért színészhangokra költi a pénzt, miért nem arra ami fontos, például a korrekt tájékoztatásra:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (2009.10.26) 3 órakor egy egyetemre késve jött be egy srác, és elmesélte a tanárnak, hogy a 47-49-es felsővezetékét egy óvatlan daru elszakította. Mivel tudtam, hogy én valamivel 5 előtt végzek, gondoltam addigra megoldódik a probléma.

Kiérve a Fővám téri állomásra iszonyat tömeg fogadott, és lincshangulat. Senki se tud semmit, nem jön semmilyen pótló, tele a peron emberekkel, és iszonyat dugó áll a Gellért hegytől a Kálvinig. Mivel nagy csomagjaim voltak, jobbnak láttam felhívni a BKV infót, hogy mi a helyzet, gyalogoljak-e el a Kálvinra, onnan a metróval a 7-es buszhoz, hogy Kelenföldre kiérjek. Az információs hölgy 5perc várakozás után közölte, 40-kor indult el a villamospótló a Deákról, mert a 3 órási felsővezeték szakadás helyreállítódott már, de utána most 20 perce ismét leszakadt, 10 perce indult el a pótló (ekkor ugye '50 volt) mindjárt itt kell lennie, várjuk türelemmel.

59 Tovább

3-as metró - A mostohagyerek

Annak ellenére, hogy a 3 budapesti metróvonal közül a legújabb, ez van a legrosszabb állapotban. Nem csodálkozom, ha az embereknek kedve sincs felszállni rá, elnézve a szerelvényeket és az állomásokat. Jó lehetett, amikor még nem volt, helyette lehetett a Váci úton és az Üllőin villamosozni (3,12,14, 55, 42, 52) - habár a mai utasmennyiséggel ez sem biztos, hogy megoldás lenne. Inkább fel kellene újítani, dehát másra kell a pénz. A 4-es metró és holdudvara, meg a nyaralók és autók bizony tényleg drága mulatság - derülne ki, ha valaki egyszer tényleg összeadná, mire is ment el a pénz a 4-es kapcsán. Egyébként szinte ugyanaz lesz az útvonala, mint a mai 7-es buszcsaládnak, úgyhogy nem teljesen értem a miértjét (a BULIN kívül), sőt, szoktam látni 7-es buszt használó egyéneket, és még élnek, tehát nem haltak bele, hogy nincs 4-es metró. Persze a közlekedésmérnökök évekig tanulják a szakmájukat, és valószínűleg a kérdés nem ennyire egyszerű, tehát tartózkodnék a szakmai állásfoglalástól.

113 Tovább

150 millióért vesz jegykiadó automatákat a BKV

Összesen 264 jegykiadó automatát és hozzá tartozó szolgáltatásokat vásárolt hirdetmény közzétételével indult tárgyalásos közbeszerzésen a Budapesti Közlekedési Zrt., a nyertes DBM Banktechnikai Kft. nettó 150 millió forintért vállalta a munkát - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A jegykiadó automatákat a következő helyeken kell felszerelni: Budapest I-XXIII. kerület és az agglomeráció; metróállomások, összekötő folyosók, kapcsolódó aluljárók; autóbusz megállók; villamos megállók; HÉV megállók; trolibusz megállók; kisföldalatti peronok; fogaskerekű megállók; Budaörs 40-es autóbusz végállomás; Törökbálint 72-es autóbusz végállomás; Budakeszi 22-es autóbusz végállomás; Kerepes kórház.

22 Tovább

Még fel sem szálltak, de már zárta az ajtókat a trolivezető

Olvasónk felesége két gyermekével a városba indult. Autó helyett trolival mentek, mert nagy volt a dugó a városban. Anyuka feltette a nagyobbik gyereket a buszra, fordult vissza a babakocsiért, ám a troli ajtajai bezáródtak, és elindult:

Kedves BKV-figyelő!

Feleségem úgy járt, hogy vette a bátorságot, és két gyerekkel elindult a városba. Nem autóval ment, mert nagy volt a forgalom abban az időben, és a nagyobbik gyerek szereti is a trolit, villamost és metrót. Asszony áll a megállóban, troli megjön, kinyílik az ajtó, felteszi a nagyobbik gyereket hátul, mert csak ott lehet babakocsival mozogni, visszafordul a második gyerekért, majd közben troli ajtó becsuk, és elindul.

136 Tovább

Mi legyen a csúcsidőben utazgató nyugdíjasokkal?

Örökzöld témát vetett fel olvasónk. Lenti levelében a csúcsidőben piacra utazgató nyugdíjasokról ír, akik időnként a munkába, iskolába igyekvő utasoktól veszik el az álló és ülőhelyet. Európa más részén már megtalálták a megoldást. Az időseknek is fizetni kell a tömegközlekedésért a csúcsidőben, így szoktatták le őket a felesleges utazásról. Olvasónk már saját nagymamáját is leszoktatta a reggeli buszozásról.

Tisztelt BKV-figyelő!

Ha jól emlékszem már kétszer volt téma a blogon a csúcsidőben ingyen utazgató nyugdíjasok ügye. Ismét elkezdődött az iskola, a BKV a nyári menetedhez képest alig sűrítette a járatokat, így a reggeli és a délutáni csúcsban igazi tömegnyomor van a buszokon, a villamosokon és a metrón is.

Minden reggel figyelem a buszon utazók táborát, és meglep, hogy a sok munkába igyekvő ember és az iskolások között mennyi idős nyugdíjas utazgat bevásárolni, orvoshoz, stb. Tömött villamoson és buszon utazva szinte minden nap látom, hogy az utasok azért nem férnek fel a járművekre, mert úgymond elfoglalják a helyüket. Félreértés ne essék nincs bajom az ingyen utazó nyugdíjasokkal sosem bántanám őket, de sokan közülük megtehetnék, hogy akkor mennek a piacra, vagy akkorra kérnek időpontot az orvoshoz, amikor nyugisan tudnak utazni.

587 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek