Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A fizető utason vezette le a feszültségét az ellenőr

Olvasónk a minap a 4-es villamoson utazott, ahol ellenőrrel találkozott. Frissen vásárolt bérletére nem volt ráírva az igazolványának a száma, ezért az ellenőr ordítozni kezdett vele. Az utas kikérte magának a stílust és a hangnemet, főleg azért, mert az ellenőr pont előtte sétált el egy nagydarab és egy ablakon kibámuló férfi mellett, akiknek se jegyük, se bérletük nem volt, egyikük még be is szólt neki. Velük valamiért nem mert kiabálni.

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap (06. 12) reggel munkába menet a Nyugatinál vettem egy bérletet, mert lejárt az előző. Megvettem, betettem a régi helyére, majd felszálltam a 4-es villamosra a Moszkva felé, ezzel szoktam munkába menni a Széna térre. A Jászai Mari téren feltűnt egy ellenőr, karszalaggal, kitűzővel, ahogy kell.

Az utolsó előtti ajtó közelében állt egy nagyobb darab kopasz fickó. Először hozzá lépett az ellenőr. Egy "Húzzál tovább" felszólalással adta a tudatára, hogy nincs semmije, őt ne piszkálja senki. Az ellenőr nem akart bajt, tovább közelített felém. A szembe lévő üléseknél egy fiatal srác ült (bőrszínre nem térnék most ki), aki úgy tett, mint ha nem is lenne ott az ellenőr, csak bámult ki az ablakon. BKV-s barátunk megunta a "falnak magyarázást" ezt tovább jött.

130 Tovább

Megpróbálják eltüntetni a hajléktalanokat

Sokszor éri támadás a járművezetőket, hogy nem foglalkoznak a buszon utazó hajléktalanokkal és részegekkel, még akkor sem, ha az utas szól nekik, hogy zavaróak. Szerencsére sok olyan buszvezető van, aki félti a "saját" buszát, és nem enged fel rá koszos, ápolatlan embereket (vagy legalább megpróbálják őket leszállítani). Íme két ilyen történet:

Szia!

Ma (06.04.) reggel utaztam a 7-es buszon, nagyjából 8:23-kor a Ferenciek terénél felszállt egy hajléktalan úriember, akinek mind ruházata, mind ápoltsága hagyott bőven kívánni valót maga után, a dolgokat pedig azzal tetézte hogy nagyjából 3 azbeszt szatyornyi cucc és egy nagyobb adag min. 1m x 1m kartonpapír csomagot is hurcolt.

A buszvezető kiszállt a fülkéjéből és hangsúlyosan, de kulturált módon jelezte, hogy így nem utazhat. Emberünk csak állt és nézett, először mintha nem hallana, aztán mintha nem értené. A buszvezető kb. 5-6. felszólítására sem szállt le, így továbbindultunk. Ekkor a hajléktalan elővett egy walkie-talkie-nak látszó tárgyat és mintha rádiós lenne egy "bejelentést" kezdett mormolni félhangosan, hogy a vezetőnek idegszanatóriumba kellene mennie.

102 Tovább

Se jegyet, se bérletet nem tudott venni

Olvasónk bankkártyával szeretett volna bérletet venni az egyik metróállomáson, de nem tudott, mert kiderült, hogy kártyát legközelebb a Nyugatinál lévő pénztárban fogadnak el, az odajutáshoz viszont jegy kell. Oda is ment az automatához, bedobta a pénzt, majd odament egy biztonsági őr és szólt, hogy rossz az automata (miután végignézte, hogy bedobják a pénzt). Így se bérletet, se jegyet nem tudtak venni:

Kedves BKV Figyelő!

Nagyon megörültem ennek a web helynek, mivel a mai napon a következő érdekes történek részese voltam:

Reggel az újpest központ metró megállónál a feleségem észrevette, hogy lejárt a bérlete. Tisztességes állampolgár módjára beálltunk a hosszan kígyózó sorba, hogy vegyünk bérletet. Valamilyen megmagyarázhatatlan érzés azt sugallta, hogy nézzem meg lehet-e kártyával fizetni. Természetesen nem a külső kis pulthoz álltunk, hanem a BKV által üzemeltetett belső pénztárhoz.

0 Tovább

Budapest Underground - megújulnak a legforgalmasabb aluljárók

Már az idén kiépítik a térfigyelő kamerarendszert négy budapesti aluljáróban, a Deák téren, a Nyugati téren, a Ferenc körútnál és a Nagyvárad téren. A cél a rongálások és a bűncselekmények megelőzése. A hároméves aluljáró program keretében több létesítmény teljesen megújul, máshol részleges felújítást végeznek. A rekonstrukció során környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesznek.

A három éves, az FKF Zrt.-vel közös aluljáróprogram során a főváros felújítja a legforgalmasabb aluljárókat, a közbiztonság javítása érdekében több helyszínen térfigyelő-rendszer épül ki. Az aluljárókat a tervek szerint gyakrabban takarítják majd, erre a főváros többletforrást biztosít.

34 Tovább

A sofőr nem is tudta, hogy létezik ilyen megálló

Olvasónk a minap a 293-as buszon utazott, amiről a Vaskút utcánál szeretett volna leszállni. Leszállási szándékát idejében jelezte, a busz mégis lassítás nélkül hajtott el a megálló mellett. Az utas előre ment szólni a buszvezetőnek, hogy le szeretne szállni, aki erre azt válaszolta, hogy "ez nem Taxi". Az utas ezután már utasította a vezetőt, hogy álljon meg, de ezután sem lassított, mert szerinte ott nincs megálló. Az utas még az iránytáblát is odavitte a buszvezetőnek, hogy megmutassa, van ott megálló. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Egy mindössze pár utast érintő, ám annál bosszantóbb - és a mai BKV-t jól jellemző - esetre szeretném felhívni figyelmedet:

Ma (06.09) a XVIII. kerületben a 293-as jelzésű busszal utaztam (Pestszentimre, kp. i. 13:00, frsz. BPI-554) és le akartam szállni a Vaskút utcánál. A megálló szerepel mind az internetes menetrendben, mind a kihelyezett menetrendi lapokon és rajta van a busz iránytábláján is. A valóságban azonban csak egy "Autóbusz megállóhely" KRESZ-tábla jelzi a megállót, nincsen kint sem menetrend, sem fehér megállónév-tábla. Nyilván emiatt a buszvezetőnek esze ágában sem volt megállni, pedig már jó előre jeleztem leszállási szándékomat. Látva a túl nagy tempót, a nyitott fülkeajtón át megkértem, hogy álljon meg, hiszen le szeretnék szállni. Erre azt a frappáns választ adta, hogy "ez nem Taxi". Na ezután már inkább utasítottam a megállásra, mintsem kértem, de hasztalan - közben persze egyre távolodtunk a megállótól.

38 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek