- Kezdjük talán a legfontosabb kérdéssel: Mostanában sokat hallani az "Elszabadult egy BKV-busz" mondatot. Mi ennek az oka? Ennyi a műszaki hibás jármű?A vezető nélküli "elszabadulás" és a vezetővel való "elszabadulás" két külön dolog lehet.Vezető nélkül is lehet személyi mulasztás, de lehet, hogy műszaki hiba volt. Vannak olyan műszaki hibák, mint például a minap a Móricz Zsigmondon történt, amik hirtelen keletkeznek, sem vizsgálattal, sem jövendőmondással nem lehet kikövetkeztetni. Abban a balesetben csak a szabálytalan autósokon múlt, hogy nem történt haláleset. Ha például nincsenek ott az autók, a busz akár a körtéren is átmehetett volna. De ha a villamosról éppen akkor szállnak le az utasok, akkor is kétjegyű a halálos áldozatok száma.Nem kívánok a kolléga felett pálcát törni, de annak ellenére, hogy az előzetes műszaki vizsgálat kimutatta, hogy valószínűleg műszaki hiba törént, igen nehéz dolga lehet. Az a helyzet, hogy a BKV áll szemben a buszvezetővel, hiszen a BKV azt mondja, jó a busz, a vezető szerint nem.Ezért a buszt elszállították, az igazságügyi szakértő vizsgálatáig...a BKV telephelyére, az első sorba. Csak az nem nyúlhat hozzá, aki nem akar.De mindezek ellenére kijelenthetem, hogy a buszvezető is ember, emberként viselkedik, és hibázhat is. Most, hogy a buszvezető megpróbálta üresbe tenni a sebváltót, de nem sikerült a motor erülküdése miatt, vagy inkább két kézzel fogta a kormányt, az az ő ügye. A műszaki hiba attól még műszaki hiba.Az, hogy nem történt műszaki hiba, nálam fel sem merül. Ismerem a levegőgázos buszok tulajdonságait, és gyengeségeit (a szelepek viszonylagos koszolódása miatt a motor képes felpörögni, mivel a szelep beragad, mintha tövig nyomnám a gázt), és a kollégánkat is, hiszen én az ő szakszervezeti bizalmija is vagyok.A BKV védi magát, buszvezetőjét sodorja veszélybe, csak hogy ő tiszta maradjon. Keményen kell dolgozni, hogy megvédjük az igazunkat. Mennyire kritikusak a busz műszaki paraméterei? Pótalkatrész nélkül...- Sokak szerint a paraméterkönyv bevezetése elsietett volt, és szervezetlen. Neked erről mi a véleményed?Paraméterkönyv változás minden évben van, csak nincs bejelentve. A paraméterkönyvet általában 1 évre adják. A változások elméletileg jók lennének, hiszen a járatok összehangolását, és az alacsonypadlós buszok szétszórását jelentené. Nem mellékes, hogy spórolni akarnak vele, de hogy hogyan... Ezt nem tudom elképzelni, pedig nagy képzelőerővel áldott meg a Jóisten.Viszont, mivel ez elméleti paraméterkönyv, jó pár dolgot nem vettek számításba. Budapest túlzsúfolt, mindenhol dugók vannak. Nincs annyi működőképes (hibátlan) busz, amennyit járatnának, a különböző típusú buszoknak az eltérő menettulajdonságuk miatt más menetidővel bírnak, stb. Ez arra enged következtetni, hogy a paraméterkönyv összeállítók vagy nem értenek a gyakorlathoz, vagy nem járnak BKV-val. Vagy mindkettő. Esetleg ez nem is érdekli őket, ők megtették a magukét.- A buszgarázsban ahol dolgozol milyen változások voltak? Selejteztek buszokat tőletek? A vonalakon, ahol dolgozol mi változott?A Kelenföldi telephelyet sokban érintette a paraméterkönyv változás. Sok vonalat elvettek (5, 105, stb), sokat visszakaptunk (pl. 88) és továbbra is sokat adunk alvállalkozóval közösen (47-49V, a Budaörsi buszok, stb). Kaptunk buszokat más telephelyekről, hogy a kocsikiadást teljesíteni tudjuk. Selejtezésről nem tudok, mivel hoztak kocsikat. A donorok kevesebben vannak, de jó pár még ott szomorkodik.A 8-ason és a 153-ason szoktam járni. A 8-as buszra alacsonypadlós buszok (3 db IK 412) kerültek, valamint a Március 15-e tér helyett a Kálvin térig járnak. A 153-as minden megállóban megáll, és nem minden busz alacsonypadlós. Ehhez az is hozzátarozik, hogy a változások miatt a 153-as +5 megállóban megáll, és nem kaptunk hozzá elég menetidőt. A 8-as dettó. Bedobtak minket a belvárosba, és kaptunk rá +2 percet a +3 megállóra. Szerencsére, amikor monitorozták (ellenőrizték, hogy milyen az új vonal kihasználtsága, menetideje, stb) ezt kiküszöbölték. Ám, mivel hogy a Kiskörút fel van túrva, a Hegyalja és a Törökbálinti út szintén, a késések állandóak. Amúgy a menetidőt tartani is lehetne.- Mégis, egy pécsi, egy debreceni hogyan képzelje el most a BKV-t? Nagyobb lett a tömeg? Sűrűbben jártok? Több a pihenőd?
Egy buszvezető véleménye a változásokról
Backdoor tájékoztatás
Külföldön ez miért működik?
Nem egyértelmű tájékoztatás miatt megbüntették olvasónk feleségét Londonban. A férj panaszt tett a helyi BKV ügyfélszolgálatán, ahol visszafizették a büntetést, amiből csak a kezelési költséget vonták le. Nekünk meg maradnak a turistákra vadászó ellenőrök…
Tisztelt BKV-figyelő!
A "JÚ MÁSZT PÉJ SZIX TÓZEND!" című cikkhez kiegészítés az alábbi történet: Angliában dolgoztam, feleségem meglátogatott a gyerekekkel. Mivel a London Transport weboldala, ha kicsit zavarosan is, de némi kitartással megkereshetően kimerítő részletességgel tartalmaz minden szükséges információt, nem mondhatom, hogy a szükséges tudás nélkül küldtem be őket Londonba. Napi jegyük volt (Oyster), amivel felszálltak a DLR-re, az automata kisvonatra a Towernél. Sajnos, nem arra a vonalra, amire szerettek volna, így Greenwhich helyett valahol nagyon messze kötöttek ki. Ki sem szálltak, egy menetben jöttek vissza vele. A kijáratnál két ellenőr dolgozott, az egyik leolvasója zöldet, a másiké pirosat mutatott (???). A dolog végeredménye egy 20 fontos büntetés lett, amit csak hitelkártyával lehetett kifizetni (hiszen mindenkinek van hitelkártyája, mondotta volt az ellenőr hölgy!), és napijeggyel utazóként természetesen azonnal megreklamáltam a nevükben. Végülis visszatérítettek 18 fontot (2 font adminisztrációs költség levonása után), de nem azért, mert érvényes jegyük volt, hanem "méltányosságból", mint külföldinek.
Mint kiderült, ott követtek el hibát, hogy a végállomáson nem szálltak ki a vonatból, és nem érintették a leolvasóhoz a kártyát. Ez egyébként sehol nincs leírva, hogy oda-vissza kiszállás nélkül tilos lenne utazni. Az igen, hogy ha kiszáll , akkor olvastassa le a kártyáját, különben... De hát ők nem szálltak ki. Ebbéli kifogásaimat egyébként válasz nélkül hagyták - amúgy pedig szeretném én a BKV-tól azt látni, hogy pl. a vonatkozó átszállójegyes hölgy panasza alapján, mivel egyébként kifizette a menetdíjat, csak a megfelelő információk hiányában nem kezelte a jegyét, méltányosságból elengedik a büntetését és visszafizetik neki...
Ahogy a művelt angol mondja: no comment.
Üdv: Andy
A hétvége bunkó parkolásai
Mint biciklis, és mint BKV utas mutatnám meg az olvasóknak az alábbi két képet. Az egyik szombaton, 17:30 körül készült a Boráros téren, a 23-as busz buszmegállójában (leszálló utasok számára). A Taxi4 dolgozói úgy gondolták, ők a környék királyai, ezért egymás mellé beállva elfoglalhatják a buszmegállót és a gyalogosátkelőt, mely sajnos a képen nem látszik. A 23-as busz természetesen nem tudott beállni a megállóba, ezért kénytelen volt az 54-es busz megállójába állni, ezzel feltartva a beálló 54-es buszt.
Aki BKV-zik valószínű próbált már biciklizni is a városban. A blogon mindig olvasom, hogy leszúrják az úton bicikliző embereket. Sajnos sokan nem gondolnak bele abba, hogy a bicikliseknek sem könnyű a bunkó autósok miatt. A 6-os villamos Budafoki úti megállója mellett van egy Szír élelmiszerbolt, melynek tulajdonosa, és vásárlói mindig a bicikliúton parkolnak. Egyszer nagyon felhúztam magam, és szóltam neki, hogy álljon odébb. Kiabált, majd lefényképeztem. Ketten idegeskedtünk utána, ugyanis autóval utánam jött, és a Petőfi hídnál elkezdett fenyegetni.
Használhatatlan a 11-es busz
A tömegközlekedés legnagyobb vesztesei talán a 11-es busz utasai, akiknek a BKV igazán megnehezíti az életüket. A menetrendben leírt 4-5 perces követés helyett a buszok 10-15 percenként járnak, amikre többségében nem lehet felférni, mert nincs hely. Két észrevétel alant:
Sziasztok!
Ma a 29-es buszon ülve hazafelé eldöntöttem, megosztom másokkal is a 11-es busz sztoriját: 09. 15-én délután 16:00-kor álltam be a Mechwart ligeti megállóba, és vártam, hogy a Batthyány tér felől érkezzen egy 11-es busz. 16:29-kor meguntam az esőben állni. Azért is döntöttem így, mert körülöttem kb. 60-70 ember várt ugyanarra a buszra. Azért csak ennyi, mert sokan elindultak gyalog.
Közben egyébként (gondolom a Batthyány térről) érkezett egy férfi gyalogosan, és igen feldúlva kiabálta, hogy a Batthyány téren öt darab 11-es busz áll, de egyik sem indul el.
Ahhoz is elég nehéz volt hozzászokni, hogy a menetrend szerinti 4-5 perces követési idő főleg csúcsidőben, mindkét irányban 10-15 percre nyúlik, de a mai rekordot döntött. Nem tudom, mások mennyit vártak még, de én jobbnak láttam, ha a 6-os villamos-HÉV (16:38, Margit híd)- 29-es busz (16:50, Kolosy tér) kombinációjával jutok haza, mert nem láttam rá esélyt, hogy a közeljövőben érkezik egy busz.
Az utaskontroll folyamatos, a bérletemet naponta 6-8-szor is ellenőrzik, de ilyen esetekben -amikor a járművek követési távolsága rendszeresen a duplája/triplája a menetrendben foglaltaknak-, a BKV-nál terhel valakit felelősség? Vagy legalább magyarázatot kell adni valakinek?
Az a vicces még, hogy esténként, mikor fix időpontok szerepelnek a menetrendben, a buszok pontosan elindulnak, tehát sokszor este 8 után gyakorlatilag sűrűbben jár a busz, mint 16-19 óra között.
Ennél csak jobb utazást mindenkinek!
Ram
Utolsó kommentek