Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatjuk az új menetrendet

Augusztus 21-től a BKV bevezeti a Paraméterkönyv első változásait. Több járat számozása módosul, követési idők nőnek illetve csökkennek, amitől a cég milliárdos megtakarítást remél.

Nem csak az új számozásokat kell majd megszokni, hanem az új menetrendi táblát is, melyet a társaság bevezet. Előrelátóak voltak, ezért már most elkezdték kihelyezni őket, például a 23-as busz vonalán is. A BKV-figyelő szerint az új menetrend áttekinthetőbb, egyértelműbb és tetszetősebb, ám még szokatlan.

Előnye, hogy a napok észrevehetően szét vannak választva. Többször fordult velem elő, hogy figyelmetlenségből hétvégén a hétköznapi menetrendet néztem, és idegeskedtem, hogy hol késik már a busz. Azoknak, akik ismeretlen vonalon utaznak, előnyös lehet még a menetrendi táblán, hogy nagyobb betűvel kiemelték, honnan hová közlekedik az adott járat, illetve a fontosabb átszállási lehetőségek is olvashatók. Ezeket a megállók mellett tüntették fel.

50 Tovább

Nagyvárad közlekedése

Rékuc Stockholmi bemutatója után, olvasónk meséli el tapasztalatait, melyeket Nagyváradon szervett. Nyári tapasztalataidat te is megoszthatod az olvasókkal, csak írd meg nekünk e-mailben. A levél végén képeket is találsz.

Nemrég volt szerencsém Nagyváradon tömegközlekedni. A villamosokat próbáltam ki, pozitívak a tapasztalataim. Úgy gondoltam, írok pár mondatot az ottani rendszerről, nagyrészt saját tapasztalataimra támaszkodva.

 

A várost az OTL (Oradea Transport Local) öt villamosvonallal és kb 20 buszjárattal szolgálja ki. A villamosvonalak: 1N, 1R, 2, 3N, 3R.

 

Az 1N fekete (1Negru-t), az 1R piros 1-est (1Roşu-t) jelöl. Lehetne akár 1Normal, illetve 1Reverse a jelentésük, ugyanis annyiban különböznek egymástól, hogy az óriáshurkot ellentétes irányban járják be. A villamoshálózat érdekes: a városközpontban egy óriáshurok helyezkedik el, abból nyugati (1), délnyugati (2), valamint délkeleti (3 - régebb 4-es) irányban egy-egy vonal ágazik ki. Mindegyik vonal hurokvágányban végződik, az 1-esen a városhatár közelében is található egy visszafordító-hurok (a vonal kivezet a városból). A kocsiszínhez vezető vágányok dupla-vágánydeltával kapcsolódnak a 2-es és 3-as önálló szakaszához. A váltók kézi állításúak, a hálózat normál nyomtávú.

 

 

 

A járműpark elég egységes, kétféle járművük van: T4+B4 Tátra szerelvények és pár darab KT4-es rövidcsuklós Tátra. A kocsik állapota változó, a KT4-esek kívülről megviseltebbek. A belső terük is igen változatos, de a BKV járműveinél jóval tisztább. A pótkocsik között gyakori az elfékezett kerekű. A vágányzat állapota jónak mondható: a hurok nagy részét és a 3-as önálló szakaszát teljesen felújították, a 2-es önálló szakasza is jó állapotú, az 1-es városon kívüli részét nem próbáltam. A keleti híd és a közelében lévő váltó-rengeteg viszont még várja a beavatkozást. Lassújel ott sincs, "kicsit" jobban csörömpölnek a járgányok :-) .

 

Az ULF villamos április 23-a óta szállít utasokat. A város (az országban elsőként) tíz darabot vásárol a típusból első körben. A belső tér nem túl tágas, de ésszerű az elrendezése, a piros műanyag ülések kényelmesek (jó a formájuk), könnyen tisztíthatók és valószínűleg hosszú életűek lesznek. A villamost hangos és vizuális utastájékoztatással is felszerelték. Egy női hang mondja be a következő megálló nevét román nyelven, (általam is) jól érthetően. Az egyedi ajtónyitás (főleg az automatikus visszacsukás) itt-ott még okoz némi gondot, de elég egyértelműen megjelölték az ajtónyitó gombokat, szerintem hamar meg fogják szokni az emberek.

 

Minden megállóban kint van a megállót érintő járatok menetrendje, próba jelleggel több helyre is került LED-es kijelző, de (egyelőre) új információt nem mond a menetrendi táblához képest. Térkép a vonalhálózatról minden járművön és a honlapon ( http://www.otlra.ro ) található, de a megállókban nem. A vonaljegy (ami két utazásra érvényes) 3 lejbe kerül, ez 210 forintnak felel meg. A jegykezelő készülékek elektronikusak, az ajtókkal szembeni falrészre vannak felszerelve. A nyílásba helyezett jegyet behúzzák, rányomtatják a dátumot, időt, a kocsi-, valamint a járatszámot, majd visszaadják. Az ULF jegykezelő készüléke megegyezik a TW6000-es villamosok eredetijével, a csuklókban helyezték el őket (a képen látható jegyet az ULF kezelte).

 

A buszhálózatról (még) keveset tudok. A kocsipark vegyes: szép számban szerepelnek harmonika-ajtós 200-as Ikarusok, régi román gyártmányú ROCAR, DAC, ROMAN DIESEL kocsik. Nemrég beszereztek több darab újonnan gyártott ROCAR buszt, orosz alacsonypadlós szólóbuszokat, valamint Mercedes CONECTO szólóbuszokat.

 

Üdv: CB

További képek:

17 Tovább

Regőczi Miklós vegyen neked vonaljegyet

Nem egy cikket írtam már arról, hogy a BKV automatáiból szinte lehetetlen jegyet venni. Volt olyan postom is, melyben fényképeken dokumentáltam, hogy 18 automatából 4 működött, a Móricz Zsigmond körtér környékén. Mit csináljon szerencsétlen utas, ha hétvégén jegyet akar venni?

Kedves BKV-figyelő!

Pénteken, a Moszkva téri metró lejáratnál készítettem ezeket a képeket a két jegykiadó automatáról. Mókásabb, bár inkább ironikus a felirat az egyik gépen, miszerint az utazók észrevételei alapján "egyszerűsítették" a jegyvásárlást...
Ahogy a másik kép mutatja, a másik automata is rossz volt.
Üdvözlettel:

Ger

72 Tovább

Teljes gázzal ment el a várakozó utasok mellett

Gábor viszonylag kulturált levelet írt, pedig 30 percet kellett várnia egy HÉV-vezető miatt, aki lassítás nélkül továbbhajtott az ideiglenesen kihelyezett megállóhely mellett, ahol 15 ember várakozott.

Kedves BKV-figyelő!

Ha lehetséges, blogotokon keresztül szeretnék köszönetet mondani mind a magam, mind az ÁTI-Sziget ipari park dolgozói nevében annak a "tehetséges", a ráckevei vonalon tevékenykedő HÉV-vezetőnek, aki augusztus 13-án, 16:16-kor, ignorálva a megállóban várakozó kb. 15 embert, lassítás nélkül, full gázzal hajtott keresztül Szigetszentmiklós alsó időszakos megállóhelyen. Köszönjük, hogy fél órát álldogálhattunk a következő vonatra várva a tikkasztó hőségben, köszönjük, hogy 8 óra meló után nem siethettünk haza a családunkhoz, én pedig külön köszönöm, hogy egy fontos találkozóról késtem vezetőnk miatt. A szigetszentmiklósiak közül néhányan gyalog indultak haza, de a legtöbben - köztük én is - Pestről járnak be a munkahelyükre, ami gyalog kellemes táv lenne a sínek mentén...A megállóhely egyébként nem régen létesült,  az is lehet tehát, hogy a vezető tért vissza hosszú szabadságról, de akkor miért nem igazították el rendesen? És mi van azokkal, akik netán le akartak szállni? Gyalogolhatnak ők is? Szigetszentmiklós alsó előtt több időszakos megállóhely is van, netán azokat is kihagyta versenyzőnk? Vagy csak azért száguldozott ennyire, mert 3 perc késésben volt? Rejtély.
Mint ahogy az is rejtély marad, kik azok a jótét lelkek, akik az említett vonalon kilopták a sínből a csavarokat, ami miatt a szerelvény bizonyos megállók között csak lassan tud haladni. Szeretném tudni, mikor lopják el a síneket is, és lesz-e olyan MÉH telep, ami beveszi a feldarabolt síneket?
Lesz.

A BKV meg állítólag - legalábbis a kalauz elmondása szerint - most fog pályázatot kiírni az ellopott csavarok pótlására (Gyengébbek kedvéért: még csavar sincs nekik raktáron). Szóval, köszönet a BKV vezetőségének is.

Üdv: Gábor

51 Tovább

Bérletet hamisít a pénztáros

Mindenki tudja, hogy a BKV bérlet érvénytelen, ha az utas, vagy bárki más, javít az érvényességi idején. Vajon mi van akkor, ha a pénztáros teszi ugyan ezt?

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeres olvasója vagyok blogotoknak de a legújabb levelekhez nekem is volna egy történetem. A cikk amihez az én történetem kapcsolódik az a bérletre kézzel ír a bérletpénztáros. A történet egyszerre vicces és rémisztő. Szóval a story:

2008.08.07.-én Békásmegyeren vettem két 30 napos bérletett, egyet 7.-étől, a másikat 11-étől kértem. Az elsővel nem is volt semmi különleges, na de a másik! J Az ugye aug.11.-től szept.10.-éig lett volna érvényes, idáig rendben is volt a dolog, na de nem látszódót szept.10-e, csak az, hogy szept.1. Miután lepecsételte a hölgy már láttam, hogy valami nem stimmel, mert Ő is megnézte, majd a másik alá csúsztatta. Gondoltam biztos rosszul láttam, majd meglessem, ha megkaptam.

Fizettem, visszaadott és a bérleteket is oda adta, egyben a pénzzel, közéjük csúsztatva. Nem léptem el a pénztártól, hanem kikerestem a kupacból az ominózus bérletett. Hát NEM látszódót a vége dátum rendesen, sőt alig volt kivehető a 0.

Azonnal jeleztem a hölgynek, hogy ez nem stimmel, mire ő közölte, hogy az jó.

Mondom: Nem, mert nem látszik.

Mire visszakérte és TOLLAL a PECSÉTELÉS mögé rajzolt egy 0!!! Visszaadta és szólt volna a következőhöz, mire megint közöltem vele, hogy ugye ezt nem gondolja komolyan?! Ekkor már kicsit „kivolt” és csatlakozott rövid és hevenyészett társalgásunkhoz egy kolléganője, aki – mily meglepő – szintén azt állította, hogy ez teljesen jó így.

Pechjükre érveik súlya nem rogyasztotta meg vállam. A történet vége, egy rendesen pecsételt bérlet, mely olvasható.

A Ferenc körúton megkérdeztem egy ellenőr hölgyet, hogy Ők elfogadták volna, ha egy ilyen bérletett mutattok, mire a válasz: „Muszáj, mert nem képesek a bérlet pénztárosok megjegyezni, hogy csak a pecsételt a jó. Ebben az esetben a pénztárosnak, ha látta, akkor nem lett volna szabad kiadnia, ha meg nem, akkor miután ezt jelezték felé, azonnal vissza kellett volna vennie és stornóznia.”

Üdv.: P. Rajmund

32 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek