Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hol vegyen az utas jegyet?

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

44 Tovább

Pirospont a BKV-nak

Alig telt el 10 nap, hogy jeleztem a hibát a BKV-felé, máris kijavították a menetrendet a 23-as és a gyors 23-as busz vonalán. Előző cikkben a 23-as hibás menetrendjét mutattam be, lentebb a gyors 23-as javított menetrendjét találod.

A hiba az volt, hogy a nyári menetrend bevezetésekor (június 16.) hiába nézte az utas a menetrendet, nem volt benne dátum szerint ilyen rész, és a téli illetve a tavaszi szüneti rész is teljesen értelmetlen volt. A módosított menetrend szerint a tavaszi és a téli szünetben most már normális hétköznap szerint járnak a buszok. Reméljük az új menetrendet a weboldalra is feltöltik majd.

Ilyen volt:

 


Ilyen lett:

 



Rövid időn belül ez már a második olyan eset, amikor a BKV a felvetett problémát orvosolta, ezért szeretnénk ezeket megköszönni nekik.
 

Kapcsolódó cikk: A 2-es villamos bevárja az átszállókat

8 Tovább

"Arányos testi erő", ez lehetne a BKV új szlogenje

A metrók és az éjszakai buszok után a 4-6-os villamos, illetve a 7-es busz végállomásaira telepítene orkokat a BKV. A társaság ettől a lépéstől nagyobb bevételt remél, ugyanis a járművekre csak azok az utasok szállhatnak majd fel, akiknek lesz jegye, bérlete. Ha a terv beválik, a többi villamosmegállóban is lesznek biztonsági őrök, hogy védjék a BKV tulajdonát a bliccelőktől. Akár egy épület őrzésénél, ugyanígy joguk van az arányos testi erő alkalmazásával visszatartani a bliccelőket - mondta Tóth Sándor, a BKV szakszolgálatának vezetője.

Amikor a metrónál elindult az ellenőrzés, akkor először több jegyet, majd több gyűjtőjegyet vettek az emberek. Amikor két-három hónap elteltével sem mentek el a biztonsági őrök, akkor kezdtek el az utasok bérletet vásárolni - mondta az RTL Híradónak Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs vezérigazgató-helyettese.

A BKV-figyelő kérdése: Hogyan fogja ellenőrizni a biztonsági őr, hogy a felszállás után lyukasztottam-e vagy nem, amikor a megállóban fog állni? Ha a piros hetes vonalán is bevezetik ezt az ellenőrzést, mi lesz a garancia arra, hogy a bliccelő utasok a Kelenföldi pályaudvar helyett nem a Bártfai utcánál szállnak fel a buszra, ami néhány méterre van?

Szívesen megnézném egyszer a 950-es buszon, hogyan utazik Tóth „arányostestierő” Sándor szakszolgálat vezető.

178 Tovább

Szemét pénztárosok szívatták az utast

Velem az történt, hogy éppen vizsgára mentem. Késéssel, otthon hagyott bérlettel. Semmi gáz, korrekt fogyasztó vagyok, beálltam a jegypénztár hosszú sorába. 10perc után, végre odaléptem az ablakhoz. "-Jónapot kívánok!" -szóltam. Jött is a kedves válasz: "-Nem látod, hogy zárva vagyunk?" "-több tisztelettel, ha kérhetném, amúgy 2 másodperce még nem volt zárva! -de most már zárva vagyok, ha tovább kötözködsz hívom a biztonsági őrt!"

Na gondoltam, a szerencsétlen aluliskolázott, egypártrendszerben felnevelkedett, egyetemistákkal előítéletes és rosszindulatú némber nem tud nagyon megszívatni. Átbattyogtam a kihelyezett, kartondoboz-szerű tető nélküli mobil árusító helyhez. Ahol a hasonló paraméterekkel rendelkező kiszolgáló-személyzet éppen abban a pillanatban kezdte számolgatni a jegyeket és a pénzt. Oké oké az ellenőrzés fontos, de nem akkor mikor jönne a fogyasztó pénzt fizetni, ráadásul másodszor (mert ugye már megvettem erre a hónapra a bérletem). Najó, bácsika számolgat, ott van az automata, sebaj nem veszek napi bérletet csak jegyeket.

Naná, hogy nem fogadja el az automata a papírpénzt. Nem baj, ott a számolgató bácsika, gondoltam csak ráér felváltani. Nem nem ér rá, sőt még felháborodottan kérdezi, hogy miből gondolom, hogy jogomban áll megzavarni őt? Mondtam, hogy van apróm csak 30forint hiányzik és a papír pénzt nem fogadja el... jött a kulturált válasz: "-Mennyé' el koldulni!" Finoman visszakérdeztem, hogy ha most előveszem a sajtóigazolványomat és a diktafonomat akkor belemondaná-e, hogy ez a BKV hivatalos utaskisegítő protokollja?

Ismét a már nagyon jól megszokott válasz: "-Ha tovább szórakozol idehívom a biztonságiőrt!" Na a sztori vége az lett, hogy egy mögöttem álló nénitől kaptam 30forintot, nem is váltotta fel a papírpénzt. Ez az Örs vezér terénél történt, miután a szintén nagyon kedves és jóindulatú ellenőrök végignézték az aktust és persze azt, hogy érvényesítem a jegyet viccesen visszavezettek az érvényesítő oszlophoz, hogy na akkor "lyukasszak" még egyet, mert egy nem lesz elég.

Finoman visszaszóltam, hogy na most akkor mindenki bekaphatja és, ha még egyszer valaki beszól megütöm. És tényleg itt a vége. Oké aláírom, mióta levágattam a hajam és lefogytam 15 kilót azóta 14-15 évesnek nézek ki, még ha valójában 22 vagyok is. Képtelen vagyok felfogni, hogy miért kell szórakozni a fiatalokkal és a külföldiekkel? Mert azok nem szólnak? Nem jelentenek fel senkit? Járjon mindenki rejtett kamerával, hogy bizonyítani tudja, hogy a pénze ellenében megalázzák?

87 Tovább

BKV a mozgáskorlátozottakért

Üdv!

 

A feleségem volt szemtanúja a következő esetnek, ami ismét jól illusztrálja a BKV, de legalábbis dolgozóinak EU-konformitását, empátiáját, ésatöbbi.

 

A 173-as busz (hagyományos, régi magaspadlós Ikarus) egyik megállójában kísérelte meg egy férfi a lehetetlent: segíteni egy kerekesszékes hölgynek a feljutást. Jó erőben lévén ez sikerült is neki, az eredetileg babakocsisok feljutását segítő korlátlan (korlátozatlan / korláttalan) ajtónál gond nélkül felbillentette a széket a buszra. A sofőrnek ez valamiért nagyon nem tetszett, mert előbb a mikrofonon át, majd hogy szavainak nagyobb súlyt adjon, hatalmas termetét is segítségül hívva, a fülkéből kilépve is heves tiltakozásba kezdett. "Minek száll fel ide tolószékkel? Nem látja, hogy ez nem olyan busz? Arra ott vannak az alacsony padlósok! Szálljon le azonnal és várja meg a másikat! Mit képzel? Addig innen tovább nem ..." stb. Egy idő után az utasok szép lassan a kerekesszékes hölgy és segítője mellé álltak, és kinyilvánították nemtetszésüket. Végül pár perc elteltével kedvenc fővárosi cégünk élmunkása visszabuffogott odújába és nagy kegyesen továbbszállította a fizető utasokat a júniusi kánikulában.

 

Az utasok is megtették, és én is felteszem a kérdést: hol van az leírva, lerajzolva, sejtetve, ráutalva, hogy kerekesszékkel TILOS nem alacsonypadlós járműre felszállni? Van erre valami külön passzus valamelyik nyilvánosan titkos / titkosan nyilvános BKV-s dokumentumban?

 

További szép nyarat!

 

MrBean

246 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek