Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az ellenőrökről

Kedves BKV Figyelő, kedves mindenki!

Szeretném kiemelni, hogy tapasztalataim szerint az utóbbi időben az ellenőrök a felszíni közlekedésben, az általam használt útvonalakon SOKKAL kedvesebben, kulturáltabban viselkednek. Persze ehhez az is kell, hogy mi is így tudjunk tenni. Az utóbbi fél évben mindenképp nagy változás történt. Köszönnek, kérnek, megköszönik és elköszönnek. A megfigyelési területem a 4-6 villamoson rendszeresen előforduló ellenőrökre terjed ki ezen kívül a Móricz és a Moszkva környéke, kettő közötti vonalak nagy része. Természetesen le kell szögezzem, hogy a metró az más. Nagyon.

A 2-es vonallal mostanában nem volt dolgom, csak a másik kettővel. A 3-as borzalmas. A bejárati ellenőrzés tényleg hatékony, csak az ottani állomány egy része sajnos nem a kifejezetten utasbarát kategória. Inkább csak csöndben néznek. A két biztonságis mellett egy idősebb úr/hölgy álldogál. Ők jobbak, aki csak jegyellenőr-biztonsági hát azok maradnak a megszokott szinten. Amit megszokhatott az ember ha szórakozóhelyre jár. Ők nem odavalók. Agresszivitás, kisebbségi komplexus, itt én vagyok a főnök neszojjábe. Csak mert többen vannak egyből kijön ez belőlük. A szegény kisföldalatti sem kutya. Minden bejáratnál ott kell szerencsétleneknek posztólni naphosszat. A hidegben állnak naphosszat. Ne irigyeljük tőlük már azt a fogócskát. Senkinek nem kívánom a napi 8 óra álldogálást egy ilyen fantasztikusan unalmas munkánál. Gondolhatunk róluk akármit, de ők nem végeznek könnyű munkát. Valószínűleg jól sem keresnek. Legtöbbjük egyedül unatkozik. Olvasni nem lehet, de beszélni sincs kivel. Deák és még 1-2 megálló kivétel. Deákon a többi metró felől általában 2-3 is van, de próbálja ki valaki milyen fantasztikus annak a sorsa aki az Erzsébet tér felőli bejáratnál van. Ott szinte mindig süvít be a hideg. Tényleg, még nyáron is kellemetlen tud lenni.

Tehát próbáljunk felmutatni kis empátiát és ha épp szórakoznak kicsit ne szankciókat akarjunk nekik. Ez magánvélemény, más ha veszélyeztetnek valakit vagy ilyesmi. Mindenesetre remélem, hogy az utazóközönség máshol is tapasztalni fogja azokat a pozitívumokat, amiket én figyeltem meg. Ehhez hozzátartozik, hogy ahogy mi bánunk velük, ők is úgy viselkednek velünk. Ha hozzám valaki bunkó, akkor nehéz kedvesnek lenni hozzá. Ha mi előre köszönünk nekik ők is másképp állnak a dologhoz. Nekik is jobba napjuk lesz, nekünk is. Vegyük meg azt a hülye bérletet: kevesebb izgalom és így talán nem szűnik meg újabb vonal, hanem fejlesztik majd őket. Új kocsikat szereznek majd be. Próbáljuk meg mi kicsit gazdaságosabbá tenni. Ne a kocsiban pöfékeljünk, jó a tömegközlekedésünk és mégjobb lesz ha nem dugítjuk be a busz előtt az utat. Adjunk neki elsőbbséget ha ki akar jönni a megállóból. Használjuk, mert ha nem minden csak rosszabb lesz. Több autó, több dugó, több idegbeteg, kevesebb busz/villamos/metró/hév és az egész összeomlik. KEZDEMÉNYEZZÜNK MI! Ha mi nem teszünk érte akkor semmi nem fog változni.

Szabó Árpád

ui.: Kicsit összevissza, kicsit csapongva írtam ezt le, elnézést.
84 Tovább

Akiket a busz otthagyott

Tisztelt ügyfélszolgálat!

Az alábbi esetre szeretném felhívni a figyelmüket:

ahogy az elmúlt években mindennap, 48-as járatukkal szerettünk volna ma (péntek, január 25.) este hazajutni feleségemmel. A XXI. kerületben, a Szent Imre téren vártunk a buszra, nagyjából másfél méterre a padkától a mérsékelt távolság indokolt, ugyanis időről-időre kamionok tartanak  gyorsulási versenyt a buszsávban, az üvegezett váróval egy vonalban.

19.53-kor feltűnt a járat, mi készülődtünk a felszálláshoz, ám a busz nem állt meg, hanem gyorsított és megállás nélkül továbbhajtott. Meglepődtünk, akárcsak még két másik sorstársunk, akik a HÉV-megálló felől jöttek, s szintén szerettek volna utazni. A tévedés kizárva, a megálló jól ki volt világítva, mi úgymond ráutaló magatartást tanúsítottunk. Az eset annál is inkább furcsa volt,  mert az elmúlt években naponta használtuk a megállót, hasonlót soha nem tapasztaltunk, sőt, a sofőrök egy része korrekt módon megvárja a HÉV felől futva érkező utasokat.

A tíz perccel később érkező következő buszról a végállomáson leszállva bekopogtunk, hogy alkalmazottaik figyelmét felhívjuk  a meglehetősen furcsa eljárásra. Mint kiderült, a szóban forgó járat sofőrje nyitott nekünk ajtót, aki felvetésünkre azonnal kiabálni kezdett. Meglehetősen zavarosan, s nagy hangon előadott monológjából előbb arról értesültünk, hogy négy méterre voltunk a megállótól, ezért nem állt meg, a történet néhány perccel később már úgy módosult, hogy ott álltunk ugyan, de beszélgettünk, neki pedig "nem kötelessége leszállni megkérdezni, hogy befejeztük-e" mármint a társalgást.

Meglehetősen sokat fizetek havi bérletemért, ezért nem tartom lehetetlen elvárásnak azt, hogy feljussak egy BKV-járatra.

Kérem, hogy jelezzék alkalmazottjuknak, a szolgáltatásukat rendszeresen igénybe vevő utasként a továbbhajtást, s a kioktató, durva stílust egyaránt elfogadhatatlannak tartom.

Intézkedésükről legyenek szívesek engem tájékoztatni.

P.s.: Levelemet tájékoztatásul elküldöm a www.bkvfigyelo.blog.hu internetes oldalnak is.
39 Tovább

Fizetések, prémiumok



Ha nem indulna el a videó kattints ide!
21 Tovább

Láncdohányosok ülnek a fülkékben?

Én magam is a nemdohányzók táborába tartozom, és engem is ku nagyon zavar, mikor a vezetőfülkéből kiáramló füstöt nekem is szívnom kell. Elég sok helyen nyelem a füstöt (utca, buszmegálló, étterem, ismerősök, stb.) jó lenne, ha legalább utazás közben nem kéne. Úgy hiszem nem nekem kell ezért hátra mennem, hanem a sofőrnek kellene kibírnia cigizés nélkül. Várjuk a cigis blog szerkesztőének állásfoglalását is:)
Kedves BKV figyelő(k)!

Nem tudom hogy találkoztatok-e ezzel a szituációval(bár biztos vagyok benne), de én egyre többször találkozok dohányzó buszvezetőkkel. Én nem dohányzom, szóval tudom milyen zavaró szokott lenni mikor a vezetőfülkéből árad a füstszag, nem beszélve a vezető bunkóságáról, nemtörődömségével.

Írtam egy levelet az ügyfélszolgálatnak, bevallom lehet hogy egy kicsit durva volt de felháborodott voltam!: "Nem tudnának egyszer tényleg kitalálni valamit ezek ellen az "az a dolgom hogy tekergessem a kormányt és nyomogassam a gombokat, és az utasok nem igazán érdekelnek, engem úgy is fizetnek" sofőrökkel? Mondjuk csökkentsenek prémiumot vagy amit szeretnének de valamit mégis kellene."

Elküldtem nekik egy képet is amit a telefonommal rögzítettem amin a vezető látható. Én azt hiszem a végállomásokon van elég idejük elszívni egyet, és szerintem ki is bírható egy maximum 60 perces idő cigi nélkül. Vagy csak láncdohányosokat alkalmaz a BKV?

Nagy meglepetésemre igen segítőkészen válaszoltak vissza:
"Levele alapján azonnal intézkedést kezdeményeztünk, annak érdekében, hogy a jövőben hasonló esetet ne tapasztaljon szolgáltatásunk igénybevétele során. Az illetékes telephely vezetője az érintett járművezető figyelmét felhívja az utasorientált magatartás fontosságára és a szabályok betartására."

Nahát ebből az a kérdés hogy tényleg megtették-e. Én elhiszem hogy itézkedtek, de azért mindenestre ezúton kérném meg a többi nemdohányzó társaimat, hogy ti is küldjetek minnél több ilyen panaszt a BKV-nak, ugyanis több ilyen panasz után biztos igazán tesznek valamit.

Ezenkívül megkérem azon a járaton sűrün utazó barátomat, hogy egy hónap múlva legyen szíves megnézni a vezetőt, és csináljon nekem egy másik képet...

Norbi
100 Tovább

A Menedzsment megbukott

Lezárult a BKV Figyelő szavazása, melyet 2007. december 27-én indítottunk azért, hogy felmérjük, az utasok látnak-e már eredményeket a vezetőség leváltása óta. A szavazás egy hónapig volt elérhető, és közel 10,5 Combinónyi ember (3744-en) fejezték ki ilyen formában a véleményüket.

Eredmény:

-Már a szavazás legelején igen kimagasló volt az elégtelenre szavazók tábora, a szavazás végére is ők maradtak többségben 2606-en, ez a szavazók 69%-a.

-683 ember már pozitívabban látta a helyzetet, gondolom ők azért adtak kettest –elégségest- a menedzsmentnek. (18%)

-278-an érzik úgy, hogy valami elindult. Olyas valami melyet jobban csinálnak, mint az előző vezetés. Ez volt a hármas –közepes-. (7%)

-179-en voltak azok is, akik négyest vagy ötöst adtak a vezetőségnek. Ők azok, akik úgy gondolják, hogy a BKV jelenleg jó irányba halad, csak így tovább! (4-es: 79 szavazat, 2%);(5-ös: 100 szavazat, 2%)
Ha átlagot vonunk, körülbelül 1,5-ös osztályzat jön ki, amire sajnos nem lehet megadni a kettest.

A szavazás természetesen nem reprezentatív, a BKV Figyelő belső felhasználásra készítette. A poll-r rendszere lefelé kerekít, így a maximális elérhető százalék nem 100 hanem 98.

Természetesen a BKV elmondhatja véleményét a végeredményről, melyet ugyan úgy közzéteszünk, mint a többi beérkezett levelet. 2008. decemberében ugyan ezzel a címmel új szavazás indul, meglátjuk, 1 év alatt mi változik.
37 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek