Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A világ egyik leglassabb sajtóosztálya

A BKV és az utas közötti levelezés eddig sem a gyorsaságáról volt híres. A napokban a BKV sajtóosztálya felszólította a BKV Figyelő szerkesztőit, hogy amennyiben egy cikk tartalmában nem vagyunk biztosak, kérdezzünk tőlük bátran, kerüljük el az esetleges hibás állításokat és a félrevezetéseket.

Múlt hét pénteken a Fix TV híradójában hallottam, hogy a BKV idén a pénztárakba olyan nyomtatókat vesz, melyek a bérletre nyomtatják az érvényesség idejét, így a kézi bérletkitöltés megszűnik. A híradóban szó volt még bérlet automatákról is, melyek beszerzését a BKV 2008 végére ígérte. Ezzel kapcsolatban írtam a BKV-nak, hogy amennyiben igaz a hír kérem, küldjenek egy közleményt. Egy ilyen fejlesztésről be kell számolni.

A sajtóosztály több mint egy hét alatt nem tudta összeszedni gondolatait, vagy csak nehezükre esett volna a blog címére elküldeni azt a levelet, amit mondjuk a Fix TV is kapott?

Megkérném a BKV munkatársait, amennyiben semmibe veszik az olvasóinkat, az indulás óta itt megfordult több százezer embert, az önök utasait, ne szólítsanak fel minket arra, hogy tájékozódjunk a sajtóirodából, főleg ha nem képesek több mint egy hét elteltével sem válaszolni.

Számunkra fontos a gyors tájékoztatás, még ha az önök lelassult világában ez elképzelhetetlennek is tűnik. Ha nem hajlandók együttműködni, mondják meg nyíltan. Köszönjük!

BKV Figyelő szerkesztőség
58 Tovább

Retardált a Combinon

Egyik személyes ismerősöm jelezte egyszer, hogy a körúti villamosokon egy nagy szakállas ember "rémisztgeti" az utasokat, előszeretetten taperolja a hölgy utasokat. Akkor úgy gondoltam, felesleges írni erről, más nekem még nem jelezte.

Mostanáig, sőt, fénykép is van mellékelve, melyet feljelentés esetén szívesen továbbadunk (kitakarás nélkül) a rendőrségnek. A képért köszönet Baybee-nek.


Részlet az olvasó leveléből:

39 Tovább

Utastájékoztatás a villamospótlón

 
Hellóka!
 
Mai nap (II. 06) éppen az egyetemre igyekeztünk a többiekkel, és mint mindig, vártuk, hogy megérkezzen az Astoriára a 149 V járat. Megintcsak a szokásos: eltelik 10 perc, jön három 47-49 V, ami ugye nem a Közgáz felé visz, és átlag 5 ember száll fel rá, az egyetemisták meg csak gyűlnek, és nem értik, miért nem lehet ugyanolyan gyakorisággal indítani a 149 V-t, mikor sokkal többen igényelnék.

Aztán egyszer csak, épphogy elment a 47-49 V, érkezett még egy - ez kicsit gyanús volt, de gondoltuk, biztos túlbuzgóak a sofőrök. Ám mikor láttuk, hogy néhány közgázas mégis csak felszáll erre, mi is a busz felé vettük az irányt. Mikor léptünk fel a lépcsőn, hallottuk, ahogy a sofőr bemondja: "Ez valójában a 149 V villamospótló busz, a tábla egy átvágás csak, dehát elfogyott a 149 V táblám, ez van"

Ezt minden állomáson elmondta egyébként. Hatlamas nevetés fogadta a bejelentést, de korántsem volt ilyen vicces a helyzet. Ugyanis a megállókban várakozók nem hallhatják, mit üzen a sofőr az utasoknak, tehát honnan találják ki, hogy a vezető éppen vicces kedvében volt, és ahelyett, hogy egy lapra filctollal ráírta volna, hogy 149 V, megtévesztette az utasokat, akiknek nagyon nem minden hogy a 47-49 V-re vagy a 149 V-re szállnak-e.
 
Szerintem siralmas.
 
Eszti
 
30 Tovább

Nem csak az ellenőrökről

Tisztelt BKV Figyelő, és tisztelt blogolók!

Ritkán szoktam billentyűzetet ragadni, hogy megosszam gondolataim a közzel, most azonban úgy érzem, mind e cikkhez, mind a hozzászólásokhoz fűznék néhány megjegyzést.

Elöljáróban. Hónapok óta olvasom a bejegyzéseket és a hozzászólásokat.
Szimpatikus a kezdeményezés, érdekesek a cikkek, többségében érdekesek a kommentek. Mégis, napról napra erősödik bennem egy érzés, hogy ma divat szidni a BKV-t. Ha van rajta sapka azért, ha nincs azért.

Persze egyfelől érthető, hisz a BKV és Budapest vezetősége -következmények nélküli országunkban- egészen arcátlan módon hagyja figyelmen kívül a közvéleményt. Elsősorban nem is a fizetésekre gondolok, hanem arra, hogy a tisztelt illetékesek nyilatkozataiból kiviláglik, halvány lila elképzelésük sincs arról, hogy valójában milyen szolgáltatást kap az, aki a tömegközlekedésre kényszerül. Megkockáztatom, azt sem tudják, mi az, hogy szolgáltatás. Pedig elég lenne tapasztalatszerzésre 1-2 hét, ha vennék a fáradtságot, és leerszkednének a pórnép közé, megtapasztalni azt a sok kellemetlenséget, amiről itt a cikkek szólnak.

De igazából nem emiatt szántam rá magam a megnyilatkozásra, hanem az ellenőrök, s az ellenőrzés kapcsán kialakult utálkozási divat okán.
Leszögezem, nagyon sokszor minősíthetetlen a stílus, a viselkedés, a megjelenés, s az intézkedés. Azonban szíves figyelmébe ajánlom meggondolásra minden utálkozó, kritizáló, vagy éppen inzultuson ért utazónak: vajon miért kényszerült a BKV ennyi ellenőrt alkalmazni? Mert az utasok jelentős része bliccel. Vagyis 1 petákkal sem járul hozzá a tömegközlekedés feltételeinek megteremtéséhez, ám lelkiismeret-furdalás nélkül utazik évek óta.
Kérdem én, látott már olyat valaki, hogy a bérlettel, jeggyel utazók, jogos felháborodással az ellenőr pártjára álltak volna egy potyautassal szemben? Nem valószínű. Könnyebb háborogni és felháborodni, s a BKV-t szidni a drága bérletek miatt. Pedig ugyanennyi erővel azokat is szidhatnánk, akik miatt mi többet fizetünk. Vagy akik miatt ennyi ellenőrt kellett munkába állítani.

Vagy beszéljünk a tisztaságról. Nem hiszem, hogy normális, kulturált társadalomban ennyi hányást kell a takarítoknak eltakarítani. Persze jogos elvárás, hogy ha már fizettem az utazásért, akkor higiénikus környezetben tehessem meg, de megint csak úgy érzem, hogy nagy szükség lenne a deviáns utazókkal szembeni általános fellépésre az utastársak oldaláról is.

Hiszem, hogy lényeges változásokhoz nem elég, ha csak a BKV látja be és javítja ki a hibáit, hanem szükség van egy tudatos, szociálisan fejlett, érdekeit védő, és azért tenni is hajlandó, nem közömbös, kulturált utazóközönségre.


Cz. Z.
(név és cím a szerkesztőségben)
29 Tovább

Februári bérletek

A BKV a múlt héten már a faszunkra lépett figyelmeztetett, hogy az új HAVI bérletet hibásan 30 napos bérletként neveztük meg. Töménytelen levelet kaptunk, fényképekkel együtt, hogy a pénztárosok a februári hónapra szóló bérletet 29 napra töltötték ki, rengeteg volt a felháborodás. Ismét idézek a BKV Sajtóosztályának ezzel kapcsolatos leveléből:
„30 napos bérlettípus a Fővárosi Közgyűlés 2007. december 20-ai döntése nyomán 2008. január 1-jétől már nem létezik a BKV Zrt-nél. Az új havi bérlet tetszőleges kezdőnappal vásárolható meg és érvényessége mindig az adott hónap hosszúságától függ (tehát nem minden esetben 30 nap!).”

UPDATE3:
Kiricsi Karolától idézek: "Megválaszthatja azt is, hogy 15-étől 15-éig érvényes"
Érdekes, hogy a sajtóiroda szólít fel minket, hogy félrevezetjük az utazóközönséget, és az olvasókat, miközben a BKV szóvivője sem tudja, mit beszél. (5:15-től hallható az idézett rész)



UPDATE2
: Így néz ki, mikor a pénztáros lányos zavarában rosszul tölti ki a bérletet




UPDATE1: Egy levél, melyet ezzel kapcsolatban kaptunk
Tisztelt Gál Mihály Úr - BKV Figyelő!

A csatoltan elküldött "havi" bérletszelvényt múlt hét szombaton ( február 2.) vásároltam az Örs vezér-téri "gombánál" található BKV Jegypénztárban. Cinikus ember lévén direkt kiszámolgattam otthon, hogy - az olvasatomban - 30 napos "havi" bérlet - február 7-i kezdőnappal - március 7-ig kellene, hogy érvényes legyen. De NEM! Úgy látszik a BKV vagy nem tért még át a Gergely-naptárra, vagy újabb spórolási akciójuk szerencsés nyertese vagyok, de csak 29 naptári napra kaptam a bérletet. Direkt nem szóltam a hölgynek, akitől vásároltam, ugyanis láttam az asztalán halomszámra előre feldátumozott bérleteket - én magam 2 db-t vásároltam, a másik is "29 napos" -, így élek a gyanúval, hogy nem a "véletlen műve"...

A véleményem igen határozottan megvan az esetről, de ezt inkább megtartanám magamnak (a legenyhébb kifejezés, ami eszembe jut, hogy "szándékos tévedésről" van szó). 

Amennyiben érdemesnek tartja ezen szösszenetem publikálását, akkor nosza!

Remélem a többség okul ebből, és szóvá teszi. Szeretném hangsúlyozni, hogy én már ott észleltem a hibát, de nem akartam ****rágóként feltűnni, egy nap nem oszt-nem szoroz. Csak maga az elv fáj, ezért gondoltam, hogy inkább "közhírré" teszem!

Üdvözlettel: Tamás (egy lelkes olvasójuk)

UI: NEM "fotosopp" a melléklet!
Köszönjük, hogy ilyen lelkesen külditek be észrevételeket, köszönjük a bizalmatokat is, de ezzel kapcsolatban nem szeretnék több levelet kapni:)
88 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek