A BKV buszvezetőinek partizánakciójára még biztonsan emlékeztek. (Aki nem: minden hibás busz a garázsban maradt a sztrájk előtt, a buszvezetők nem hozták ki őket, több olyan nap is volt, amikor 150-200 busz nem állt ki a garázsból. Hibának számított a rossz tájékoztató-kijelző és a szakadt ülés is).
Úgy néz ki az új kollektív szerződés és a tárgyalások jó hatással voltak a buszokra is. Bár a járművek a sztrájk alatt meg sem mozdultak, mégis minden hiba megszűnt. A buszokon már minden ülés és csuklónál lévő gumiharmonika ép, minden lámpa világít és minden kijelző pontosan működik. Legalábbis a hétfőn kiadott buszok számából erre lehet következtetni. A sztrájk utáni első napon 40 autóbusz adtak ki késve, és csak egy olyan busz volt, ami a garázsban maradt, de ez semmilyen hatással nem volt a forgalomra.
"Nemcsak a bérünkről, a veszélyes buszokról is szó van" címmel jelent meg egy cikk a sztrájk előtt néhány nappal a Hírszerzőn. Alatta pedig a bevezető: „Ha teljesülnek is a bérköveteléseik, akkor sem hagyják abba a BKV buszsofőrei a hétfőn hajnalban kezdett akciójukat, amivel egyelőre több helyen megbénították a budapesti buszközlekedést.”
A cikk szerzőjének Bartha Pál szakszervezeti vezető a következőket nyilatkozta: „Nem csak a kollektív szerződésről van szó, így ha azt meg is kötik, a mostani akciót tovább folytatják a buszsofőrök. 2,5 milliárd forintból elfogadható szintre lehetne hozni a buszpark műszaki színvonalát. Kocsis Istvánnal meg is állapodtunk, még 2008-ban, hogy meglesz ez a pénz, de nem történt semmi. Addig nem mennek ki a nem teljesen szabályos állapotú buszok, amíg nem történik valami ezen a téren"
Ha az akciót nem fejezték be, akkor mi történhetett? Az egyhelyben álló buszok maguktól megjavultak? Vagy mégis befejezték az akciót, és a pulykapénzért elnézik a hibákat? Minden olvasó döntse el maga. Eleget utaztok ahhoz, hogy lássátok, melyik a helyes válasz.
Minden autóbusz megjavult Budapesten
A BKV-nál mindenki lop? -Zsebre dolgozott a biztonsági őr
Balázs a minap a 907-es éjszakai buszon utazott. Nem volt jegye, ezért a biztonsági őrtől vett egyet. Pontosabban vett volna, de az őr azt mondta, elég neki egy 200-as, és utazhat tovább. Olvasónk annyira meglepődött ezen, hogy fizetett, csak később jött rá, hogy ez mekkora hiba volt:
Kedves BKV-figyelő!
A minap 907-es éjszakaival utaztam Astoriától Kosztolányi térig. bérletem nem volt, mert az előző lejárta után nem vettem még újat, így készítettem a 400 ft-ot a helyszínen váltott jegyre. mondom: egy jegyet kérek szépen. Security: Meddig mész? Én: Kosztolányi. Válasz: Kétszáz. Én: Mennyi? Security: 200 elég, jó lesz.
„Örülj, hogy idáig elhoztam a segged te kis k*csög!” –mondta a buszvezető
Zsolt a sztrájk alatt "igazi BKV-s" buszvezetővel találkozott. Olvasónk megkérte a 161-es busz vezetőjét, hogy ha úgyis a garázsba megy, legyen olyan kedves, és vigye el őt is valameddig, hogy ne kelljen annyit sétálni. A buszosnak nem tetszett a kérés, felszólította az utast, hogy takarodjon le a buszról, és örüljön annak, hogy idáig elhozta a seggét.
Ha te is tömegközlekedsz, és a szolgáltatással nem vagy elégedett, írd meg panaszod a BKV-figyelőnek, megpróbálunk segíteni. Leveledet a bkvfigyelo@gmail.com címre várjuk!
Kedves BKV figyelő!
Tegnap este a 161-es járaton a következő elszomorító eset történt meg velem:
Az említett járat 23:33 körül érkezett a Nagyszentmiklósi úti megállóba Örs vezér tere felől! A busz egészen Rákoskeresztúr városközpontig vitt engem. A menetrendben az áll, hogy ez a járat a Kucorgó térről 23 óra után már csak Rákoskeresztúr városközpontig közlekedik. Én ezel tisztában is voltam ám azzal is, hogy a sofőröknek kötelező megállni azokban a megállókban ahol emberek állnak és addig elvinni őket addig a megállóig ameddig az nem akadályozza őket a garázs felé! Éppen ezért hittem azt, hogy az említett járat elvisz egészen a Bakancsos utcai megállóba.
Miután a buszsofőr megállt Rákoskeresztúron rám szólt felháborító stílusban (idézem): "Na, mit állsz még ott? Húzzál már le a buszról". Ekkor kultúráltan megpróbáltam kérni, hogy ha úgy is a Pesti úton halad végig, akkor legyen kedves és vigyen el ez említett megállóba! Erre a buszsofőr minősíthetetlen hangnemben közülte velem, hogy Ő nem a Cinkotai buszgarázsba tart, hanem egy másikba és szintén ebben a stílusban leparancsolt a buszról.
Már sosem fogunk Alstom metrókon utazni?
Lassan egy éve annak, hogy megérkezett az első Alstom metró a BKV Fehér úti telephelyére. Az új metrót egy év alatt sem sikerült beüzemelni, a mostani ígéretek szerint csak tavasz végén utazhatunk rajtuk.
Több metróvezető is arról tájékoztatta a BKV-figyelőt, hogy az új szerelvények rendszeresen meghibásodnak, de az is kérdéses volt, beférnek-e egyáltalán az alagútba. Legutóbb december környékén kaptuk a hírt, hogy az új metró elektronikája leégett, csak vontatni tudták, ezért a próbaköröket sem futhatta. Jelenleg is állítgatják, szerelik.
Demszky Gábor és Kocsis István vezérigazgató a járművezetők bére helyett foglalkozhatna végre a valós problémákkal. Nincs még egy olyan nagyváros, ahol az új szerelvények üzembeállítása ennyi időt vett volna igénybe. Amíg a BKV töketlenkedett, a MÁV 40-nél több Stadler motorvonatot állított forgalomba, 2010-ben már 60 ilyen vonata közlekedik majd a MÁV-nak.
Autóbusz és mozdonyvezetők bérei, juttatásai
Budapest - Bratislava (Pozsony), 2010. január 14.
KÖZLEKEDÉSI DOLGOZÓK FIZETÉSEI
"Lejárt az előző kollektív szerződés, és nem sikerült megállapodni az újról" - röviden ez az előzménye a Budapesti Közlekedési Vállalatnál 2010. január 12-én kezdődött, többnapos sztrájknak. Márpedig a kollektív szerződés a munkavállalók egyik legkomolyabb érdekérvényesítő eszköze, a munkajogi előírásokon és a konkrét munkaszerződésen túlmenő jogokat is garantálhat a dolgozóknak. A végkielégítésről, a prémiumról, felmondási időről vagy a béren kívüli juttatásokról ebben lehet a törvénynél kedvezőbb feltételekkel megállapodni.
Egy olyan időszakban, amikor minden hazai hírösszeállításban első helyen a közlekedési helyzettel kapcsolatos információk szerepelnek, az emberek figyelme is erőteljesebben irányul a közlekedésben dolgozók fizetési viszonyaira és átlagjövedelmeire. Ezért is különösen érdekes a Workania állásportál által működtetett Merces fizetési felmérés kutatóinak a legutóbbi összehasonlító elemzése, melyben szakmák szerint, régiós bontásban és korcsoportok szerint is megvizsgálták a buszvezetők átlagfizetéseit, sőt összevetették a szlovákiai és cseh kollégáik bérszínvonalával is.
Utolsó kommentek