Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Visszaadta az elhagyott telefont a buszvezető

Mariann lányának a zsebéből kicsúszott a mobiltelefon a 34-es buszon, és ezt csak később vette észre. Egy barátnője telefonjáról megcsörgette a számot, és meglepetésére a buszvezető szólt bele, akitől később visszakapta a készüléket. Jó látni, hogy ilyen rendes emberek is vannak még:

Kedves BKV-figyelő!

17 éves lányom minden második héten iskolába megy, cukrászatot tanulni. Békásmegyeren lakunk, az Ecseri útra kell mennie, ezért a legrövidebb út 34-es busszal átmenni az Árpád híd másik oldalára, majd metróra szállni. Mint minden tini lány, ő is telefonál buszon, utcán, metrón, szóval mindenhol.

A 34-es buszon is használta a mobilját, majd betette a kabátja zsebébe. Onnan természetesen kiesett az ülésre, ahol ült. Árpád híd pesti oldalán leszállt, majd indult a metróhoz, és kereste a telefonját, amit nem talált. Barátnője készülékéről megcsörgette a sajátját, és csodálkozva hallotta, hogy valaki beleszól a vonal másik végén. Kiderült, hogy a busz sofőrje megtalálta a telefont. Lányom rohanva indult vissza a buszhoz, végig vonalban maradva a sofőrrel, aki megjegyezte, hogy már indulnia kellene, de siessen, megvárja!

Így a telefon K. Mihály buszsofőrnek köszönhetően megkerült, lányom nagy örömére.

Köszönettel: F. Mariann

31 Tovább

Ad egy kis kárpótlást a BKV a sztrájkért

Néhány nap gondolkodás után a BKV szerdán közölte, hogy kárpótlást ad a bérletes utasoknak a múlt heti sztrájk miatt. Három nappal meghosszabbodik az érvényessége a "kétheti, havi és negyedéves Budapest-bérletekre és a környéki helyi, valamint a környéki 5 km-es és 10 km-es" bérleteknek - derül ki a közlekedési vállalat közleményéből.

A kárpótlás csak azoknak jár, akiknek olyan bérlete van, amely "legalább egy sztrájknapot magában foglal" - áll a közleményben, arról azonban már ellentmondó információk vannak, hogy pontosan hogyan és mikor használható fel a plusz három nap.

91 Tovább

Elrontotta a gyártó az új metrókocsikat, nem használhatók

Nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki az új metrókocsik vészkijáratait, így a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) nem ad engedélyt azok használatára - hangzott el a Magyar Televízió Az Este című műsorában kedden. Alsher Tamás, az NKH főosztályvezetője azt mondta: a tenderdokumentációban szerepelt a magyar szabályozás, de ez a gyártónak elkerülte a figyelmét. Hozzátette: a hatóság addig nem ad engedélyt az új szerelvények használatára, amíg azok nem felelnek meg a magyar előírásoknak.

Az új francia szerelvényeknek elvileg már járniuk kellene a kettes metróvonalon. A prototípus eleve nyolchónapos késéssel, tavaly januárban érkezett Budapestre. Az első tervek szerint novemberben állították volna forgalomba a szerelvényeket, az új dátum jelenleg április.

A kocsikat folyamatosan tesztelik, de újabb és újabb problémák jelentkeznek. Előbb a méretükkel adódtak problémák, majd februárban kiderült: a szerelvények elején és végén nem a magyar előírásoknak megfelelően alakították ki a vészkijáratot. A francia gyártó egymilliárd forintért cserélné ki a problémás ajtókat, a BKV ugyanakkor kötbért követel a gyártótól a késésért - hangzott el Az Estében.

FH

83 Tovább

Együttműködik a BRFK és a BKV-figyelő

Hétfőn egy novemberi posztom miatt a rendőrségre kellett mennem tanúkihallgatásra. Nem voltam még ilyenen, természetszerűen izgultam, később rájöttem, hogy teljesen feleslegesen. Megtörtént a kihallgatás, majd a blogról, a sikerekről és a bejegyzésekről beszélgettünk a R. Miklós főhadnaggyal, aki később főnökének is bemutatott. Az osztályvezetővel is elbeszélgettünk a blogról, régebbi bejegyzésekről és mondta, hogy több esetben indult már vizsgálat, de a bejelentővel (a poszt írójával) nem tudták felvenni a kapcsolatot, ezért az ügyeket le kellett zárni.

Lényeg a lényeg, megegyeztünk, hogy a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya és a BKV-figyelő blog ezentúl együttműködik. Ez annyit tesz, hogy a blogon megjelent közlekedésbiztonsággal kapcsolatos (odacsukta és elhúzta, elütötte, elsodorta, ráhúzta a kormányt, stb.) panaszokra a rendőrség ezentúl kiemelten figyel, és vizsgálatot indíthatnak. Ha vizsgálat indul egy bejegyzéssel kapcsolatban, én átadom a beküldő adatait a rendőrségnek (e-mail cím, illetve név, ha szerepel) és felveszik vele a kapcsolatot. (Harmadik fél a személyes adataitokhoz ezután sem férhet hozzá, az előbbi az egyetlen egy kivétel).

202 Tovább

A BKV-sztrájk legviccesebb története: Demszky Gábor és a telekocsi

Ti el tudjátok képzelni, hogy amikor minden budapesti és ingázó a BKV vezetését és a főpolgármestert anyázza, akkor a 173-as busz Gellért téri megállójában maga Demszky Gábor csalogat 40 fokra felfűtött kisbuszába megállóban fagyoskodó BKV utasokat? K. Péter nevű olvasónk szerint mindez megtörtént, ám én addig nem vagyok hajlandó elhinni a történetet, míg azt Demszky vagy a Főpolgármesteri Hivatal meg nem erősíti.

Tisztelt BKV-figyelő!

Nagyon meglepő dolog történt ma velem! Várok a buszra a Gellért téri 173-as megállóban, szokás szerint tömve, egy ember se fért már fel rá. A busz mögött megállt egy Opel kisbusz, majd egy ember kiszállt jobb egyről,megkérdezte nem megy e valaki a Deák térre, mert van 4-5 szabad helye. Mivel én vonatra siettem, ráadásul csomagokkal voltam,igent mondtam, és másik 4 emberrel beültünk a kocsiba, amit Demszky Gábor(!) vezetett. Mindenre számítottam, csak erre nem. Elvitt minket a Deák téri városházáig, (közben szidtuk egy kicsit közösen a BKV-t) majd köszönetet mondtunk és mindenki ment a saját dolgára.

Nagyon kellemes meglepetés volt! Teljesen közvetlen és normális arcnak tűnt.

Üdv, Péter

57 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek