Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megszűnik az 56-os villamos

Szombattól, de nem végleg, csak ideiglenesen, ugyanis átadják a Szabadság hidat a villamosforgalomnak, ezért részben életbe lép a régi (eredeti) forgalmi rend, ám a Duna-parti főgyűjtő csatorna építése miatt még mindig lesznek korlátozások. Mi változik szombattól, és hogyan? Nézzük részletesen:

• Korábbi útvonalán újra beindul a 47-es villamos a Deák Ferenc tér és Budafok, Városház tér között, valamint beindul a 49-es villamos is a Deák Ferenc tér és a Kelenföldi pályaudvar között.

• A 61-es villamos meghosszabbított útvonalon, Hűvösvölgy és Móricz Zsigmond körtér között közlekedik.

• A 18-as villamos a Moszkva tér és Savoya park között szállítja az utasokat.

• Az 56-os villamos ideiglenesen nem közlekedik, helyette a meghosszabbított 61-es villamossal lehet utazni.

• A csatornaépítés miatt a 41-es villamos megváltozott útvonalon, Kamaraerdő és a Moszkva tér között közlekedik. A 41A villamos megszűnik, a 19-es villamos pedig ideiglenesen nem közlekedik, helyette a 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszokkal lehet utazni a Batthyány tér és a Szent Gellért tér között.   

• A hídon beinduló villamosforgalom miatt megszűnnek a 47-49V és a 149-249V jelzésű villamospótló autóbuszok.

98 Tovább

Négy busz maradt ki

Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:

Üdvözlöm!

Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.

Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.

Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:

- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.

Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)

- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.

Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül

Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.

Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.

Köszönettel:

Jurdi Archibald

55 Tovább

Hülyék miatt késik a körúti villamos

Kedden a körúton volt dolgom, ahol a 6-os villamossal utaztam, az első ajtónál. Egész úton bosszúsan figyeltem a hülye pestieket, akik miatt a villamos rövid távokon 2-3 perc késést szedett fel. A villamos nem csak az ajtót felfeszegető barmok miatt nem tudott haladni, hanem a hülye autósok miatt sem, akik előre látták, hogy nem tudnak haladni, a dugó miatt, mégis ráhajtottak a villamossínre és feltartották a járművet. Minden fontosabb kereszteződésnél volt néhány ilyen autós, így a villamos még 5-6 perc késést felszedett néhány megálló alatt. A körúti dugó miatt nem csak az autósok várakoztak, hanem a villamoson ülő utasok is. Olvasónk dugóval nem, csak hülye utasokkal találkozott.

A kép illusztráció

Sziasztok!
 
Rövid leszek és tömör: ma ismét megbizonyosodtam róla, hogy az emberi hülyeség végtelen...
 
Este 19.00 körül vártam a 4-6-os villamosra a Király utcánál, a Nyugatiig utaztam volna. Mikor odaértem a megállóba, az ellenkező irányba éppen elment egy villamos, majd hamarosan kettő másik is. Utastársaimmal együtt egyre inkább pislogtunk a messzi távolba, azt lesvén, mikor érkezik a mienk, hiszen ellenkező irányba már három is lassan elhúzott, nekünk pedig semmi nem jutott. (Mielőtt valaki megkérdezné, hogy miért nem sétáltam le a 2 megállónyi távot: azért, mert 2 csomagom is volt...)
 
Szóval végre-valahára megérkezett a mi villamosunk is. Láthatóan tömve volt, és nem kevesen akartak még felszállni rá. Látva a tumultust inkább úgy döntöttem, hogy megvárom a következőt, minek nyomorogni. Szóval álltam a villamos mellett és néztem, ahogy drága embertársaim próbálták feltuszkolni magukat a fullos járműre. (Úgy látszik, egyiküknek se volt annyi esze, hogy úgyis mindjárt jön a következő, és nem hiszem, hogy MINDENKI annyira sietett volna...) Na mindegy, a lényeg: egy idő után megszólalt a csengő, ami ugyebár az ajtók záródását, majd pedig a villamos indulását jelzi. Pontosabban jelezte volna, ha egy-két, rendkívül IQ-harcos utas nem feszítette volna szét a már összezáródni készülő ajtókat...
 
1. Látták, hogy tele van, nem nagyon férnek már fel. 2. Max. néhány perc és jön a következő. Akkor meg minek erőlködni? (+ az ajtók sem arra lettek kitalálva, hogy az emberek ide-oda feszegessék, ugye...) Nyilván azt se fogták fel, hogy ezáltal még jobban késleltetik a járatot, pedig már így is kicsit borult a rendszer, hiszen az előző villamos jóval előrébb járhatott már...
 
Valójában apróság, mégis jól rávilágít sok ember utazási kultúrájára, az agya helyén lévő valaminek a működésére. Kár, hogy sok van belőlük...
 
Mindenesetre BKV-"élmények"től mentes további szép napokat kívánok a normális embereknek! :)
 
Kata

39 Tovább

Negyven percet várt a trolira

Olvasónk hoki meccsre igyekezett, amit a BKV miatt majdnem lekésett. 40 perc megállóban való várakozás után megpróbálta felhívni a BKV-t, de a tudakozótól kapott telefonszámokon nem tudta elérni a BKV-t. A trolik egyébként nagyon rossz állapotban vannak. Október 20. környékén utaztam a 78-as trolival, aminek útvonalán (oda-vissza) 3 lerobbant buszt láttam…

Hello Figyelő!

Kicsit korábban már megírtam, hogy miért nem járunk munkába Feleséggel és pocaklakóval a helyes kis közösségi közlekedést használva, de most már lassan odáig jutok/jutunk, hogy egyéb esetekben is más eszközökre szorulunk.

Történt, hogy egy egészen egyszerű útvonalat követve szerettünk volna eljutni a magyar-horvát hoki meccsre szombaton, úgy negyed öt körül.

77-es troli, Vezér út és Egressy út sarka. Troli éppen elmegy, szóval van idő beszaladni a boltba, hogy vegyünk a meccsre valami rágcsálnivalót, vagy akármit. Úgy kb. nyolc percig tarthatott a dolog, irány a megálló, telefon a haveroknak, hogy kb. tíz perc és ott vagyunk a Stefánia és az Egressy sarkán - öt megálló, mondjuk, vagy hat, nem lehet vészes a dolog.

A következő telefont fél órával később eresztettem meg, még mindig ugyanott, a troli ugyanis csak nem akart jönni. Miközben az ellenkező irányba elment három, s miközben a menetrend szerint jönnie kellett volna háromnak.

Jó, gondoltam csak rákérdezek, hátha valaki a BKV-nál tudja, hogy mi a gond. 198, mondjanak egy számot. Az első szám nyolcvanas, azt mobilról nem lehet hívni. A második helyi, budapesti, szuper - azt nem veszik fel, persze.

Itt aztán abbahagytam, inkább telefonáltam még egy havernak, hogy vegyen föl a meccsre menet a megállóban. Megjegyzem, mire odaértünk, leparkoltunk, akkor jött az első troli, tehát gyakorlatilag négy-öt járat kimaradhatott...

Megjegyzés 2.: ezt nem először játssza velem a 77-es troli, többször jártam úgy reggel hét-nyolc között, hogy nem volt kedve jönni húsz-harminc percig, pedig akkor hat-nyolc percenként jár, legalábbis a menetrend szerint...

69 Tovább

BKV: Rendőrkézen a veszélyeztető

Vasárnap este az észak-déli metróvonal (M3) Deák téri állomásán - utasaink közreműködésének köszönhetően - sikerült átadni a biztonsági szolgálatának azt a fiatalkorú elkövetőt, aki az utas- és forgalombiztonságot veszélyeztette azzal, hogy a metrószerelvények között próbált utazni. A biztonsági szolgálat azonnal értesítette az illetékes V. kerületi Rendőrkapitányságot, a fiatalkorú ellen szabálysértési eljárás indult.
 
Társaságunk továbbra is minden hasonló jellegű cselekményt rendkívül balesetveszélyesnek tart, akár a villamos-, vagy metróütközőn, akár a szerelvények között utazik a potyautas. Ráadásul ilyen esetben az elkövető - a saját testi épségén kívül - a megbízható és biztonságos közlekedést is veszélyezteti. A „tujázás” enyhébb esetben szabálysértési eljárásnak, súlyosabb esetben bűncselekménynek minősül.

Sajnos, járművezetőink az ilyen esetek nagy részében tehetetlenek, hiszen a potyautasok pont azt használják ki, hogy tettük a közlekedő jármű visszapillantó tükréből közvetlenül nem észrevehető. Ezért Társaságunk ezúton is köszöni utasaink segítő közbelépését. Mivel valamennyi utasunk számára a biztonságos közösségi közlekedés fenntartása, biztosítása Társaságunk legfontosabb feladata, ezért utasainkat a jövőben is arra kérjük, hogy hasonló eset észlelése esetén közvetlenül a járművezetőt értesítsék, hogy még idejében megelőzhető legyen a baleset.
 
2008. november 11.
 
Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

38 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek