Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"A f@szomat, ez pihenőhely!”

Olvasónk szomorúan tapasztalta, hogy a busz amivel jár, már egy ideje este nem menetrend szerint közlekedik. Volt ideje a következő buszig, így bekopogott a BKV-sofőrök tartózkodójába, ahol tájékoztatást szeretett volna kérni. A címben szereplő mondat fogadta:

Tisztelt BKV!

Szomorúan tapasztalom majdnem minden este, mikor munkából hazafele a 151-es busz Kőbánya Városközponti végállomásánál, hogy a 21:17-es menetrendszerinti járat, rendszeresen 21:15-kor már nincs a megállóban. A következő járatuk közel 20 perc múlva indul újra. Azt is szomorúan tapasztaltam, hogy megpróbáltam az ott lévő pihenőjükben megérdeklődni, miért is van ez így, választ  nem igazán kaptam első nekifutásra, újabb próbálkozás után, az egyik BKV sofőr felállt TV-nézéséből, aztán közölte velem, hogy: "A faszomat, ez pihenőhely, nem reklamáció", miközben én csak érdeklődtem, nem reklamáltam! Ezek után, azt kérdeztem, hogy akkor hol lehet erre a kérdésre választ kapni. A válasz ugyanaz volt, mint az első megnyilvánulása. Sajnos elkerülhetetlen számomra a BKV használata, de javasolni tudnám a buszvezetők kommunikációs készségfejlesztő tréningjét. Szeretném, ha ezzel a jövőbe nem így kéne szembesülnöm.

Köszönettel: Katalin

118 Tovább

Megbundázták az utasszámlálást?

Vajon egy utasszámláláskor hogyan kaphatunk hiteles adatot, ha a felmérésben szereplő vonalon több járat is kimarad? Több vagy kevesebb utasunk lesz-e akkor, ha 4 HÉV-szerelvény helyett csak 1 jön? Olvasónk szerint kevesebb, mert az emberek egyszer csak megunják a várakozást, és alternatívát keresnek.

Kedves BKV figyelő!

Érdekes, bár manapság csöppet sem váratlan eljárásra szeretném felhívni figyelmetek. Múlt hét csütörtökén (16-án) reggel 7:20 tájékán gyerekeimmel ácsingóztam a Szentendrei HÉV Filatorigát nevű megállójában és egy megállót szerettünk volna utazni a belváros felé. De a HÉV nem jött. Pontosabban három vagy négy szerelvény kimaradt.

Mondanom sem kell mindannyian elkéstünk. Ahogy ezt már megszokhattuk a kiépített kihangosítás és LCD TV rendszer sem adott tájékoztatást. A méreg nem is pontosan ekkor öntött el, hanem amikor megláttam, hogy a vonalon pontosan a reggeli csúcs utasadatait gyűjtő utasszámlálás folyik. Csak később eset le, hogy ha Pl. a megálló/utas/óra -le/fel adatgyűjtésben van egy 20 perces kiesés, (mely időtartam alatt az utasok alternatív közlekedési módot kényszerülnek választani), akkor kimutathatóan javulnak a BKV bizonyos statisztikái.

A valós heringesdoboz, kényelmes utazást biztosító járművé tud változni. Legalábbis statisztikailag. Ugye rosszindulatú vagyok?

Üdvözlettel: Vadler Gábor

12 Tovább

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

43 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek