Megtudtuk, melyik 40 BKV-járat szűnne meg 2008-ban Budapesten. Az illetékes szerveknél köröző tervek szerint 220 busszal kevesebb járna az év második felében. Ez annyi, mint a BAZ-megyei város buszparkja. Óránként jönne a HÉV, este nem csilingelne több villamos, és többet kell majd átszállás közben várakozni. A BKV pozitív hatásokról beszél.
Az Indexnek is a birtokába jutott a BKV 2008-as járatritkítási, hálózatátalakítási - már konkrétumokat is tartalmazó - tervezete, amit csütörtökön mutatott be Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes Demszky Gábor főpolgármesternek és kabinetjének. Ez alapján fogadják el a BKV összmenetrendjét, a paraméterkönyvet.
Összességében elmondható: egy-két racionális, kis költséggel megúszható fejlesztés mellett a hálózat komoly megnyesésére készül a BKV, ami egy kényelmetlenebb szolgáltatást fog eredményezni 2008-tól. A sokat hangoztatott indok: a cégnek még 6-8 milliárd forintot kell megtakarítania a nullszaldó eléréséhez (2007-ben 16 milliárdos volt az éves deficit).
A cikk folytatása megtalálható az Indexen.
Tovább >>>
2008. február 21. 21:49
Megtizedelnék a budapesti közlekedést
2008. február 20. 22:10
Jelentős járatritkításokra készül a BKV
Hat-hét milliárd forintos megtakarítást jelentő, mintegy 8-9 százalékos teljesítménycsökkentést tartalmaz az a BKV-s munkaközi anyag, amelyről csütörtökön tárgyal a főváros vezetése.
A BKV felügyelő bizottsága szerdai ülésén tárgyalta a BKV idei menetrendi változtatásairól szóló munkaközi anyagot - tudta meg az InfoRádió. A testület ülésén értesüléseink szerint elhangzott, hogy az úgynevezett paraméterkönyv módosítása 6-7 milliárd forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak.
Korábban Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós is ekkora hiány eltüntetésének a szükségességéről beszélt.
A nem végleges munkaanyag, amelyet csütörtöki ülésén tárgyal meg a fővárosi kabinet, tájékoztatás szerint a BKV járatok teljes teljesítményének 8-9 százalékos csökkentéséről szól. Ez alátámasztja azokat a korábban elhangzott aggályokat, hogy jelentős járatritkításokra kell felkészülni, ami főként a buszvonalakat érinti.
Az InfoRádió úgy tudja: a BKV felügyelő bizottsága belső vizsgálatot kezdeményezett, hogy kiderüljön: a cég éves bérleteiért cserébe kapott fővárosi fürdőbérleteket valóban csak a BKV vezetői kapták meg, vagy a dolgozók is részesültek belőle.
Forrás: Inforádió
2007. december 15. 09:09
Szükség van a 106-os buszra
Felhívásunknak eleget téve, kaptunk két képet és két videót Dorottyától (Bérlet szám: 095398). Azt szeretné megmutatni a BKV-nak, hogy a 106-os járatra szükség van. (A képek hétfőn készültek 17:10 körül)
Köszönjük!
2007. december 07. 06:47
Üresjáratot hazudik a BKV - TÜKÖR
Amennyiben tudsz hasonló videó létezéséről, kérjük jelezd a bkvfigyelo@index.hu címen!
2007. december 06. 09:41
Mindenkit hülyének néz a BKV?
"Budapesten számos busz üresen, vagy csak egy-két utassal közlekedik. Az ilyen járművek üzemeltetése gazdaságtalan. Így minden óra, amíg ezek a kihasználatlan járatok az utakon közlekednek, pazarlás. A mi pénzünk pazarlása." Khmm, amíg el nem készült az éjszakai menetrend, addig nem volt probléma, hogy a szolgálati járatokon csak 1-2 "utas" közlekedik, és ez gazdaságtalan. Most meg azt mondják, h többletköltség. Micsoda, az, hogy mások is vannak a buszon?
"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?
"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.
"Talán nem mindenki gondol bele abba, hogy a BKV-buszok is üzemanyaggal működnek, mint bármelyik autó. Ezért az üzemanyagköltségekkel éppúgy számolni kell, mint saját otthoni költségvetésünk esetében." 12-es busz. Azt hiszem egy éve cserélték meg a megállóját a Boráros téren az 54-sel. Így a 12-esnek egy plusz kört kell tennie, mielőtt elindulhatna, ráadásul a Soroksárin így nehezebben jut ki a Petőfi híd felé. Ez nem zavarja őket?
"Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz" Lásd éjszakai, illetve a sztrájk miatt nem közlekedő buszok is kieső pénzt okoznak.
Utolsó kommentek