Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hétvégente rendszeres az utaslemaradás a 136E busz vonalán

Olvasónk, Benedek az alább olvasható panaszát az elmúlt hónapban a BKV-nak és a BKK-nak is elküldte, de válaszra sem méltatták. Holott valós problémát vet fel, tényleg sűrűn van utaslemaradás a hétvégente szóló buszokkal közlekedő 136E vonalán.

A BKV-figyelő ezügyben ma megkereste a BKK-t. Várjuk a válaszukat. Ha tudtok még hasonló járatokról, írjátok meg nekünk levélben a bkvfigyelo@gmail.com címre!

Tisztelt BKV!

Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket egy nagyon kellemetlen dologra, ami rajtam kívül még sok ezer embert érint. Mint Önök is észrevették, sajnos elkészült a KÖKI Terminál nevű rettenet, ami alapból nem lenne probléma, de sajnos ez a hely egy újabb gyűjtőhelye lett a csellengő-semmittevő plázázóknak, akik sajnos busszal közlekednek eme "szentélybe". Ebből kifolyólag hétvégente igen sokan szeretnénk utazni a 136E autóbusszal, csak sajnos, mivel az szólóként üzemel és nem csuklósként, ezért többször, többekkel előfordul (velem is), hogy egy-két járatot ki kell hagynunk, mert nem férünk fel a buszra.

Én, aki előre megveszem az éves bérletet, kicsit nehezményezem ezt a dolgot; ha lehetséges lenne, akkor az új paraméterkönyv megalkotása során legyenek szívesek figyelembe venni az ezen a vonalon bekövetkezett utasforgalom növekedést (amit egyébként tovább növel a felesleges kispesti Árpád utcai megálló is!) és legyenek szívesek visszaadni a csuklós buszokat hétvégére is, mivel elég sok pénzt áldozok a kényelmes utazási lehetőségemre!

Továbbá szeretném megjegyezni, hogy milyen logikai alapon tették ki a 136E autóbusz KÖKI végállomását a peron végére, holott nagyobb utasforgalmat bonyolít le, mint a 93-s autóbusz, amely ráadásul félóránként közlekedik? Miért kell kisétálni a peron végéig? Értelmetlen és felesleges időpazarlás részemről. Semmilyen forgalomtechnikai oka nincs a dolognak. A kispesti Árpád utcai megállónak sincs semmi értelme, hiszen az 50-s villamos ugyanúgy megáll itt és szintén metrókapcsolattal rendelkezik. Mivel itt megáll a 136E autóbusz, így elveszíti expressz jellegét, valamint nagyobb a zsúfoltság rajta, míg a vele párhuzamosan közlekedő 50-s villamos kihasználatlan. Hol itt a logika? Ráadásul pénzt lehetne megtakarítani, hiszen az autóbusznak nem kellene feleslegesen megállnia az Árpád utcánál...    
           
Tisztelettel, Dr. J. Benedek

3 Tovább

Rogán megszüntetné a BKK-t

Drágán működik, és a BKV pénzügyi helyzetének megoldásában nem tudott érdemi eredményeket felmutatni a Budapesti Közlekedési Központ, ezért érdemes lenne megfontolni a megszüntetését, ezt Rogán Antal javasolta néhány hete, mielőtt Tarlós István főpolgármester és közte kitört volna az útdíjháború. A főpolgármester-helyettes szerint felelős politikus nem láthat csak és kizárólag bürokratikus központot a BKK-ban, -írja az Index.

A lap információi szerint nem csupán a 10 ezer forintos útdíj bevezetésének terve merült fel a fővárosi politikusok fejében, amikor a BKV 70 milliárdos adósságának rendezéséről tárgyaltak.

Úgy értesültek, hogy Rogán Antal, V. kerületi polgármester – még az útdíjterv nyilvánosságra kerülése előtt – szűk körben azt is felvetette, hogy az ügy érdekében érdemes lenne megfontolni a Tarlós István hivatalba lépése után létrehozott Budapesti Közlekedési Központ Zrt. feláldozását is. Rogán érvelése szerint a Vitézy Dávid vezetésével működő BKK egy újabb bürokratikus központtá nőtte ki magát, sok pénzt emészt fel, de az elmúlt másfél évben valójában nem tudott úrrá lenni a BKV gondjain.

A külföldön tartózkodó Rogán Antalt kerületi titkárságán keresztül értük el. A polgármester nem cáfolta, hogy felvetette a BKK megszüntetését.

A BKK a Facebook oldalán terjedelmes bejegyzésben magyarázza az Indexen megjelent információkat. Mint írják, valószínűleg félreértésből eredhet Rogán Antal kritikája, hiszen az elmúlt hónapokban a Főváros és a BKK vezetése vele is együttműködve, közösen küzdött a budapesti tömegközlekedés finanszírozásának húsz éve elmaradt rendszerszerű megoldása érdekében.

35 Tovább

Sok utas minden napját tenné könnyebbé egy újfajta kerékpáros bérlet

Olvasónk, Krisztián megálmodott egy kerékpáros bérletet, ami fele annyiba kerül, mint a most kapható Budapest-bérlet. A dolog lényege, hogy csak azokon a járatokon lehet vele utazni, ahol kerékpár is szállítható, és csak akkor érvényes, ha az ember mellett ott van a biciklije is. Kommentben várja az ezzel kapcsolatos észrevételeiteket, javaslataitokat.

Kerékpárszállítás a busz elején. (Fotó: Kerékpáros Klub)

Tisztelt BKV-figyelő!


Egy új típusú bérletfajtának a jogosultságáról szeretnék megbizonyosodni kérve a véleményedet, vagy akár másokét is. Ez a már bevezetett kerékpáros matrica és a bérlet keresztezése volna kb 3-4, max 5 ezer forintos áron. A kerékpárosbérlet csak azokon a járműveken, és akkor lenne érvényes, ha ha a kerékpáros együtt utazik a járművével.

Ez a bérlet a külső kerületekből beutazókat segítené, pl: akik a városközpontot a HÉV járműveken gyorsan elérhetnék, míg a belvárosban a kerékpárjukat tudnák használni, vagy akár Budapest határán belül vonattal szeretnének eljutni a Nyugatiig/Déliig, majd kerékpárral a belvárosba. Segítené továbbá a budai hegyekben élőket/dolgozókat, akik a fogaskerekűt használva megkönnyíthetnék kerékpáros útjuk egy részét. Az egyre növekvő benzin és bérletárak mellett, azt hiszem van jogosultsága egy ilyen kerékpár-tömegközlekedés kombinációnak.

Várom esetleges véleményedet.

Üdvözlettel: G. Krisztián

19 Tovább

Metrótűz: Mi a teendő súlyos üzemzavar esetén?

Az elmúlt hetekben többen azért írtatok nekünk levelet, mert szeretnétek megtudni, hogy egy súlyos üzemzavar esetén mi a teendő a metrón. Utasként sajnos nem sok információt kaptok a teendőkről, az állomásokon is csak azt tudjátok kideríteni, hogy merre van a menekülési útvonal, ezeket is a BKV néhány hónapja ragasztotta ki, azelőtt még ez sem volt publikus.

Biztos vagyok benne, hogy a metróvezetők megfelelő oktatást kaptak arról, hogy mi a teendő súlyos üzemzavar esetén, és abban is biztos vagyok, hogy ha szükség van rá, erről tájékoztatják az utasokat, de ilyen állapotok mellett nem lehetne előre tájékoztatni? Sokat segíthet egy esetleges mentésnél ha van néhány felkészült utas, aki az első percekben tudja segíteni a metróvezető munkáját.

Tisztelt BKV-figyelő!

Néhány hét szünet után ismét gond volt a metróval (09. 03. Nyugati tér), ez eszembe juttatott több kérdést. Létezik-e bárhol, bármilyen formában hivatalos tájékoztatás arról, mi a teendő a metróban súlyos üzemzavar, tűz esetén?

28 Tovább

Teszteljétek a BKV új weboldalát!

Bár a BKV-figyelő szemfüles olvasói már két hónappal ezelőtt kipróbálhatták a BKV új weblapját, a közlekedési társaság csak múlt pénteken mutatta be hivatalosan az egy éve készülő oldalt. A zártkörű bemutató után most ti, az Index és a BKV-figyelő olvasói találkozhattok először a BKV megújult weblapjának béta verziójával, ha a következő képre kattintotok:

90 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek