Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ellenőrnek képzelte magát a forgalomszámláló diák

A napokban több olvasónk is jelezte, hogy forgalomszámláló diákok kérték a jegyet, bérletet a BKK/BKV egyes járatain. Fontos tudni, hogy ők nem ellenőriznek, nem is tehetik, mindössze felmérést végeznek, és a legtöbb, amit megtehetnek, hogy érdeklődnek. Arról is több levél és hozzászólás érkezett, hogy a számlálóbiztosok a fentiekkel nem feltétlenül vannak tisztában; némelyikük kissé túlreagálta a megbízását. Róbert levele következik.

Egy esetet szeretnék megosztani veled és az utazókkal, ami ma reggel történt a 3-as metrón. Jogászhallgató vagyok, és reggel, amint mentem az egyetemre, a Nyugatinál felszállt a metróra néhány fiatalember, majd miután becsukódtak az ajtók, egyikük hangosan megszólalt: "Jó reggelt, jegyeket bérleteket!"

Mindenki meglepődve, egyesek megszeppenve kezdték kapargatni a zsebeiket, és amikor hozzám ért, megkértem, hogy igazolja magát, mert semmi fényképes igazolványa nem volt. Erre felmutatott nekem egy "számlálóbiztos" feliratú kitűzőt, majd ismét felszólított, hogy mutassam be a bérletemet.

A felháborodásom abból fakad, hogy tizenéves létére olyan követelőző hangnemet használt, amire nem tudtam mit reagálni, mint a visszakérdezés. Felkértem, hogy igazolja magát, de ő azt mondta, hogy minek. Újbóli felkérésre egy nyomtatványt mutatott fel, amire olyasmi volt ráírva, hogy egy cég (talán a Közlekedés Zrt?) utasszámlálást végez, és ezért van e procedúra.

Mondtam, hogy ez még mindig nem jogosítja fel arra, hogy bérlet vagy jegy bemutatására szólítsa (!!) fel az utasokat, mire a Nagyvárad téri megállónál le is szállt választ nem adva. A Deák téren a diszpécsernél panaszt tettem, de a hölgy meglepődve vette tudomásul, hogy a fiatalember mit tett. A panasz megtétele után természetesen bemutattam az érvényes bérletemet, amit egy akkor beérkező ellenőr is nyugtázott.

Később, délután, hazamenet az egyetemről, ismét jelentkeztek a fiatalok, de most egy még fiatalabb legény jött hozzám azzal a kérdéssel, hogy "Megkérdezhetem, hogy milyen bérletet tetszik használni?" Ebből szűrtem le a konzekvenciát, hogy valóban felmérés történik, és a helyes, megfelelő magatartással elhangzó kérdést kaptam másodszorra.

A baj az volt a reggel, hogy a fiatalember utasítást adott az utasoknak, hogy mutassák be a bérletet, nem kérdést tett fel, hanem utasított! Ebből esetleg lehetne azt feltételezni, hogy ha netán egy bliccelő utast talál, akkor azt még meg is bírságolja? Ha a BKV Zrt. tudott az eseményről, akkor miért nem hozta az utazóközönség tudomására a felmérést?

A tevékenységben résztvevő diákok (feltételezem) amennyiben előzőleg tájékoztatáson vettek részt, akkor milyen tájékoztatást kaptak arra vonatkozóan, hogy miként viselkedjenek az utasokkal? Ha helyes tájékoztatást kaptak, akkor miért viselkedett az ominózus fiatalember követelőző hangnemben, mert véleményem szerint jogtalanul járt el amiért olyan magatartást tanúsított, mint egy hivatalos jegyellenőr.

Ezt úgy is értelmezheti a jog, mint szándékos megtévesztés. Megjegyzem a szándékos megtévesztés súlyosbító körülménynek számít. Úgy gondolom, hogy az ominózus fiatalember egy bocsánatkéréssel tartozik a megtévesztett utasok részére, mivel meg nem engedett magatartást tanúsított az eset kapcsán. 

17 Tovább

„Vagy megveszed a kib*szott jegyet vagy húzz a g*cibe...”

Olvasónk éjszakai buszon szeretett volna jegyet venni, mivel a Ferenciek terén lévő jegyautomata -ahogy azt megszokhattuk- nem üzemelt. A biztonság esetére nyugtát is szeretett volna kérni a jegyről (ki tudja, lehet hamis), de helyette minősíthetetlen hangnemet és ordibálást kapott:

Kedves BKV-figyelő!

Nem tudom írt-e már valaki hasonló dolog miatt, de engem nagyon felidegesített:

Éjszakai járaton (973-as) akartam utazni 2009. 09. 12-én 02: 20-kor. Mikor felszálltam, mondtam az ellenőrnek, hogy szeretnék a helyszínen venni jegyet, mivel az automata a Ferenciek terén lévő megállóban nem működött. Még a vétel lőtt jeleztem, hogy szeretnék nyugtát kapni a vásárlásról. Ezt az ellenőr megtagadta és két opciót vetett fel: vagy bemegyek az Akácfa utcai irodába hétfőn, és ott utólag kiállítanak áfás számlát vagy várok 2 órát az Astoriánál míg megjön a "főnök" és majd ő intézkedik. Szerintem ez nonszensz. Utánanéztem az áfatörvénynek. Idézem:

36 Tovább

Kutyának nem kell a BKV nyugtája

71 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek