Olvasónk éjszakai buszon szeretett volna jegyet venni, mivel a Ferenciek terén lévő jegyautomata -ahogy azt megszokhattuk- nem üzemelt. A biztonság esetére nyugtát is szeretett volna kérni a jegyről (ki tudja, lehet hamis), de helyette minősíthetetlen hangnemet és ordibálást kapott:

Kedves BKV-figyelő!

Nem tudom írt-e már valaki hasonló dolog miatt, de engem nagyon felidegesített:

Éjszakai járaton (973-as) akartam utazni 2009. 09. 12-én 02: 20-kor. Mikor felszálltam, mondtam az ellenőrnek, hogy szeretnék a helyszínen venni jegyet, mivel az automata a Ferenciek terén lévő megállóban nem működött. Még a vétel lőtt jeleztem, hogy szeretnék nyugtát kapni a vásárlásról. Ezt az ellenőr megtagadta és két opciót vetett fel: vagy bemegyek az Akácfa utcai irodába hétfőn, és ott utólag kiállítanak áfás számlát vagy várok 2 órát az Astoriánál míg megjön a „főnök” és majd ő intézkedik. Szerintem ez nonszensz. Utánanéztem az áfatörvénynek. Idézem:
 
„163. § (1) Az adóalany a számla kibocsátásáról legkésőbb a) a teljesítésig, b) előleg fizetése esetében a fizetendő adó megállapításáig, de legfeljebb az attól számított ésszerű időn belül köteles gondoskodni. (2) Az (1) bekezdésben említett ésszerű idő, a) az ellenértéknek - ideértve az előleget is - készpénzzel vagy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel történő megtérítése esetében haladéktalan, b) egyéb, az a) pont alá nem tartozó olyan esetben, amelyben a számla áthárított adót tartalmaz, vagy annak áthárított adót kellene tartalmaznia, 15 napon belüli számla-kibocsátási kötelezettséget jelent.”
 
Vannak évente Csillagszóró hadműveletek és egyebek, mikor a zöldségestől kezdve a kínai piacig mindenkit ellenőriznek, hogy adnak-e nyugtát. A BKV-t ki ellenőrzi?

Akácfába nem megyek be, mert nem áfás számlát akarok csak egy nyugtát. Elvégre mondhatja reggel műszak után az ellenőr, hogy „elveszett” egy jegytömb és zsebre dolgozik. Annyit sikerült elérnem, hogy a fickó megadta a cég nevét, akiknek ő dolgozik. (Discrate Security) Nettó 840 Ft-os órabért kapnak, de nyugtát nem adnak.

Ugynaznap éjjel még egyszer utaznom kellett a vonalon, megint bepróbálkoztam a nyugta kikérésével. Konkrétan a busz nem ment tovább, míg vagy le nem szálltam vagy el nem fogadtam, hogy nem kapok nyugtát. Nem a sofőrt hibáztatom, ezt hozzátenném. Ugyanakkor szerintem ez elég furcsa dolog. Mellékesen még annyit, hogy a második járaton az ellenőr minősíthetetlen stílusban kiabált velem, hogy: „vagy megveszem a kibaszott jegyet vagy húzzak a gecibe…”

Egy ehhez hasonló levelet küldök a BKV-nak is, várom a válaszukat…

Köszi: Andi