Végállomásokon szokás, hogy a dohányzó utas áll a megállóban, egyik lábát felteszi a busz lépcsőjére és szívja a cigijét, közben a busz utasterébe fújja a füstöt. Már a buszmegállóban való dohányzást is bunkóságnak tartom, mert 1-2 ember füstjét szívja másik 40, aki nem dohányzik, éppen leszokóban van, stb. Na, a busz ajtajában utolsó pillanatig dohányzó utas még ennél is nagyobb bunkó. Olvasónk megörökített egyet, ezt lentebb fent. Neked mi a véleményed a buszmegállóban való dohányzásról? Szavazz!
Kirúgták a BKV vezérhelyettest
Távozik a BKV-tól a néhány hete még a cég új vezetőjeként emlegetett műszaki- és általános vezérigazgató-helyettes.
Balogh Zsolt - akit nem sikerült elérnünk telefonon - ma ment be utoljára munkahelyére, menesztése azonnal hatályos. A BKV szűkszavű - az indokokról szót nem ejtő - közleményben ismerte el az újabb csúcsvezető távozását. Mint a lpunkhoz eljuttatott közleményben tudatják: a munkaviszony megszüntetése Balogh Zsolt kezdeményezésére közös megegyezéssel történt; a vezető nem kap végkielégítést. Infromációink szerint az, hogy távozása a saját kezdeményezésére történt, legfeljebb annyira igaz, mint amennyire a saját ötlete volt, hogy nemrég a BKV honlapjára is kitett közleményben tudatta: elismneri Kocsis István vezérigazgató érdemeit és nem áll szándékában átvenni a helyét a cég élén. E kommünikét egyébként néhány nappal azután adták, ki hogy Balogh neve komolyan felmerült, mint a tulajdonos fővárosi önkormányzat számára - volt munkahelyén, az MVM-nél kipattant botrányos ügyek miatt - egyre inkább terhes Kocsis utódja. Azóta viszont úgy tudjuk, Kocsis ismét megerősítette pozícióit, elmozdítása legalábbis egyelőre nincs napirenden.
(Népszava - Lengyel Tibor)
Minden reggel bombariadó, a rendőrség tehetetlen
Egy BKV-s szerint a héten eddig minden reggel bombariadó volt a Száva kocsiszínben, ám erről a rendőrség és a BKV is hallgat. A villamosoknak pont a csúcsidőben kell visszamenniük a kocsiszínbe, emiatt jelentős a fennakadás:
Kedves BKVF!
Hétfő óta bombariadó van menetrend szerint, minden nap 8:30-kor a Száva kocsiszínben, amikor a csúcsforgalomban közlekedő villamosok beállnának. Ez jelentős fennakadást okoz, de sehol nem hallasz erről, hogy már napok óta ez megy.
Miért nem a Stadionokig jár a Gödöllői HÉV?
Az elmúlt években sok szó esett a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötéséről. A fejlesztést a VEKE is szorgalmazza. Ők a metró és a HÉV összekötését úgy képzelik el, hogy a metró a felszínen, az Örs Vezér terétől tovább, a HÉV vonalán a felszínen járna. Ezzel csak az a baj, hogy szakemberek szerint csak akkor megoldható, ha a HÉV és a metró kocsijait is lecserélik. A 2-es metró új szerelvényei már jönnek, ám azok még mindig alkalmatlanok a felszíni (értsd: A HÉV vonalán való) közlekedésre. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Gödöllői HÉV és a 2-es metró sosem, vagy csak évtizedek múlva lesz összekötve. Van azonban egy másik terv az összekötésre, ami nem új, mégsem beszél róla senki.
A 2-es metró Stadionok nevű állomásán 4 vágány található, melyből kettőt -a két szélsőt- használják rendszeresen, a két középső üresen áll. Ezt a két vágányt elvileg azért építették, hogy a HÉV ide álljon be, és itt legyen a végállomása. És ha belegondolunk, nem is hülyeség.
Bár az átszállás megmaradna, az összekötés ezen módja mégis több ezer ember életét könnyíthetné meg, hisz a metróról való átszállás alig néhány lépés lenne, és nem is kerülne sokba, mert csak az Örs Vezér téri összeköttetést kellene megoldani, valamint felsővezeték kellene az Örs és a Stadionok között.
Engem érdekelne a ti véleményetek is. Nektek az összekötésnek melyik formája tetszik? Esetleg teljesen más ötletetek van? Írjátok le, és szavazzatok!
Mi legyen a 4-es metró sorsa? Szavazz!
Biztos tudod, hogy a metróalagutat fúró Bamco a szerződésben foglaltaknál jóval több pénzt követel. Ezt azért tudják megtenni, mert a 4-es metró szerződései igen szellősek, nem lettek jól megkötve. Mivel ezt a pénzt valószínűleg nem fizetik ki nekik szinte biztos, hogy kiszállnak a metróépítésből és a fúrópajzsokat is hazaviszik. Három lehetséges forgatókönyv van. Ezek közül kellene nektek választani.
1,) A Bamconak kifizetik azt a pénzt amit követelnek, folytatódik a metróépítés, és 2012 körül megindulhat a próbaüzem. Jelige: „Pályázaton ígérj alá a többieknek, utólag követelj”
2,) A Bamco nem kapja meg a pénzét, a metróépítést a BKV fejezi be. (Itt jöhetnek még jól a donornak használt Ikarusok, amiből a cég garázsaiban dolgozó szakemberek tökéletes fúrópajzsot építhetnek majd)
3,) Abbahagyják a metróépítést. A meglévő alagutakat felhasználják másra, a már elkészült állomásokat mélygarázzsá alakítják át.
Utolsó kommentek